Nada Surf - Lucky (2008)

Label: Barsuk

1. See These Bones (5:10)

met Ben Gibbard

2. Whose Authority (3:01)
  3. Beautiful Beat (4:38)
  4. Here Goes Something (2:05)
  5. Weightless (3:32)
  6. Are You Lightning? (5:22)
  7. I Like What You Say (3:08)
  8. From Now On (2:35)
  9. Ice on the Wing (3:48)
  10. The Fox (5:40)
  11. The Film Did Not Go 'Round (3:46)
  12. Whose Authority [Acoustic] * (2:50)
  13. I Like What You Say [Acoustic] * (3:14)
  14. I Wanna Take You Home * (3:39)
  15. Everyone's on Tour * (2:39)
avatar van thetinderstick
Ahh de nieuwe Nada Surf! Hier ben ik nu erg benieuwd naar. See These Bones is al op hun myspace pagina te beluisteren en klinkt fantastisch!

de plaat is ook al gelekt...

Eigenlijk best zin in. Nada Surf vindt ik altijd wel leuke muziek!

avatar van mr-mucho
freakystyle schreef:
de plaat is ook al gelekt...

mhmm ik kan hem anders nergens vinden

avatar van thetinderstick
Heb em net voor het eerst beluisterd. Eerste indruk is dat deze plaat behoorlijk opgewekt en radiovriendelijk klinkt, in het verlengde van de laatste twee albums. Ik hoor ze liever wat rauwer en Matthew wat lager zingend moet ik zeggen. Toch klinkt dit nu al evenwichtiger en meer 'af' dan The Weight Is A Gift, en een paar zeer sterke nummers zitter er tussen. See These Bones, Whose Authority, Beautiful Beat. Een aantal nummers dus die me wat te braaf klinken, pas met de laatste twee nummers wordt het geluid weer interessanter met het experimentelere The Fox en het mooie The Film Did Not Go Round. Toch 4* dan voorlopig.

Ik vind de plaat veel te soft en te braaf. De liedjes zijn wel goed, maar ik hoor Nada Surf ook liever een stuk rauwer.

avatar van oruiz
ik kende zegmaar alleen Popular en ben ze daarna uit het oog verloren. Liep dan ook per toeval tegen deze plaat op en ben onaangenaam verrast. Wat is er gebeurd met het lekkere geluid van dat ene nummer? Dit klinkt idd allemaal erg braaf en soft zoals freakystyle het al zei. 3 aardige nummers namelijk See These Bones, Weightless en Ice On The Wing, maar voor de rest vind ik de nummers een beetje saai.

mr-mucho schreef:
mhmm ik kan hem anders nergens vinden

Moet je maar eens gaan zoeken

last.fm
Ik vind het wel een lekker plaatje, wel wat rustiger/softer/braver dan voorgaande albums. Maar de liedjes zitten goed in elkaar.

3.5*

Ps: Ik heb wel erg veel zin in 26 februari in de Melkweg.

avatar van riktenwolde
oruiz schreef:

Lijkt me sowieso niet handig om je oordeel over een band op één nummer te laten berusten. De kracht van Nada Surf vind ik nou juist dat ze zijn doorgegroeid na Popular. Die boosheid van een stelletje nerds is natuurlijk totaal niet meer geloofwaardig als je in de dertig bent. Nu maken ze heel melodische alternatieve pop. Elk plaatje van hun blijft bij me groeien met als persoonlijke favoriet Let Go. Even afwachten wat deze plaat bij mij doet...

Ben hier erg benieuwd naar. Sinds ik High/Low en Let Go ken, blijven mijn ogen op deze band gericht. Goede sound, ook af en toe wat vernieuwend in hun stijl.

Ik moet zeggen dat de eerste indruk wéér goed is. Ik vind See These Bones echt geweldig mooi. Voor nu 4,0*

tuktak
goed album, braaf vind ik niet het goede woord. ik noem het liever intiem, aangezien ik het voor dit album juist heel positief vind klinken.

avatar van wvv89
Een iets minder album dan de vorige twee. Eén nummer steekt boven alles uit en dat is 'See These Bones'.
De andere nummers zijn lekker om te luisteren, maar zijn niet top.
Ik hoop dat de bonus cd nog wat leuke nummer opleverd.

Waaw, see these bones..

avatar van mr-mucho
vond alle nummers op het begin goed klinken maar het heeft niet echt lang mijn aandacht weten te houden. see these bones draai ik alleen nog af en toe.

Louis2703 schreef:

vernieuwend vind ik ze absoluut niet, maar het klinkt altijd lekker. ook dit album vind ik goed klinken, rond hetzelfde niveau als Let Go...pitchfork gaf op dat album een 3,0 (van de 10:P)en ik ben benieuwd wat ze hier van vinden
3,5 voor mij

avatar van Shinobi
Zojuist via de Luisterpaal beluisterd en het is op zich wel een redelijke album. Er zitten wel wat aardige dingen in, alleen naar mijn mening iets te soft, waar anderen intiem zeggen.

Ik geef 'm 2, 5 sterren.

Gsus
See These Bones is echt een prachtig nummer die ik eindeloos vaak kan horen. De rest vind ik iet wat minder al heb ik die nog te weinig gedraaid om echt een goede beoordeling te geven.

avatar van Montorsi
Totaal geen pakkende nummers, op het 'niet meer dan aardige' openingsnummer na. Misschien klinkt dat nog aardig omdat de rest allemaal hetzelfde laken een pak is. Ik wil de fans niet tegen het been stoten, maar slappe hap lijkt me op z'n plaats.

2.5*

See This bones klonk de eerste keer heel goed maar stak me eigenaardig genoeg ook snel tegen.. 't Is ook onnodig uitgerekt dat nummer. Verder kan deze nogal standaard rock me niet echt boeien, denk ik. Dus check ik het album niet uit.

avatar van Lennonlover
aangenaam om te beluisteren en luistert lekker weg. Geen topalbum maar wel geslaagd.

avatar van thetinderstick
Ik verbaas me een beetje over het stemgemiddelde van dit album. Het scoort een stuk lager dan voorganger 'The Weight Is A Gift', terwijl ik dacht dat de meesten het er over eens zouden zijn dat deze toch duidelijk sterker is (maar inderdaad niet zo goed als The Proximity Effect of Let Go). Kijk eens op Metacritic.com en je ziet dat ook de meeste critici er zo over denken.

Of, van de website van OOR:

Matthew Caws (40), zanger/gitarist van Nada Surf, heeft het eindelijk voor elkaar. De altijd met zichzelf worstelende Caws heeft een meisje gevonden waarmee ie gelukkig is. Dat is goed nieuws voor hem en ook voor het vijfde Nada Surf-album Lucky. Want goede liedjes, die heeft Caws meestal wel. Maar dat zichzelf moed inpraten met boerenslimheden (‘always love, hate will get you everytime’) nam op het wisselvallige The Weight Is A Gift (2005) teveel de overhand. Lucky is een sterke comeback, de plaat haalt het niveau van het bescheiden meesterwerk Let Go uit 2002.

Toch zie ik deze 'comeback' niet terug in de score op MM.
'See These Bones' , 'Whose Authority' behoren zowiezo tot het beste wat Nada Surf gemaakt heeft, maar het album vind ik toch over de gehele linie vrij sterk. Dus kom op, niet zo voorzichtig met die scores! Enige minpuntje vind ik de wat zoete gladde sound, maar The Weight Is A Gift had ook al ditzelfde mankement.
Overigens vind ik ook de bonus cd erg leuk, 'Everyone's on Tour' is zelfs erg rauw, zo wil ik Nada Surf weer vaker horen!

De nederlandse tekst in het cd boekje is overigens door mijn vriendin geschreven, dat moet ik toch even vermelden. ; )

Ik vind dit een heel degelijk album, het ligt niet helemaal in de lijn van de vorige, maar het heeft er veel trekken van... Ik vind het een heel leuke plaat, ietwat "happier" klinker vind ik het toch niet... Ik zie het ook niet "pop"-klaar. Dat is het nu eenmaal niet. Ik vind dat de stem van de zanger (weet z'n naam niet) ook zeer aangenaam, het verveeld niet om het zo te zeggen. Ik heb de plat een 4 gegeven

avatar van Antie
Mijn allereerste kennismaking met "Nada Surf" maar eerlijk gezegd
doet deze groep me niet veel.
Klinkt wel allemaal niet slecht, maar klinkt totaal niet speciaal.
Enigste nummers dat het doen voor mij zijn de openener "See These Bones" en "The Fox".

Heb album wel nu maar 1 maal beluisterd en normaal gezien luister
ik een album minimum 5 maal voor ik er een besluit uit neem
maar sta op het punt om deze toch achterwege te laten.
Tenzij er hier me het tegendeel kunnen bewijzen en me toch over-
tuigen om het toch nog een kans te geven dat het met toch wat een
groeiplaat is

probeer "the weight is a gift" mss es, die groeide rapper naar me toe. Deze is idd wat minder en niet zo uniek...

weer een fijn plaatje, maar wat aan de tamme kant. waar 'live' normaal wat extra gas gegeven wordt, pakte het optreden in de melkweg ook wat braaf uit. En alsjeblieft..... gooi de toetsenist eruit. het voegt niets toe en haalt eigenlijk alleen de vaart uit de nummers.

avatar van brt
brt
op plaat zit het anders ook vol toetsen...
maar ik ben niet bij het concert geweest, dus weet niet hoe dát was.

avatar van Lennonlover
Toch maar een halfje eraf. Sommige nummers doen me wat denken aan Take That. Beautiful Beat bijvoorbeeld.