Nada Surf - Lucky (2008)

Label: Barsuk

1. See These Bones (5:10)

met Ben Gibbard

2. Whose Authority (3:01)
  3. Beautiful Beat (4:38)
  4. Here Goes Something (2:05)
  5. Weightless (3:32)
  6. Are You Lightning? (5:22)
  7. I Like What You Say (3:08)
  8. From Now On (2:35)
  9. Ice on the Wing (3:48)
  10. The Fox (5:40)
  11. The Film Did Not Go 'Round (3:46)
  12. Whose Authority [Acoustic] * (2:50)
  13. I Like What You Say [Acoustic] * (3:14)
  14. I Wanna Take You Home * (3:39)
  15. Everyone's on Tour * (2:39)
avatar van Lennonlover
De nieuwe van Take That bedoel ik. "Beautiful World". Beluister dat album maar eens. Heb ik voor de grap ook gedaan maar als ik dan deze plaat beluister valt het mij op dat het me er doet aan denken.

avatar van RadioMad
Vlak plaatje, wat enkel piekt alleen bij 'Whose Authority' en 'The Fox'. Daarnaast nog een paar aardige nummers ('See These Bones', 'I Like What You Say', 'From Now On'), maar veel meer is het ook niet.
Een 3,0*

avatar van Lens
Blijft toch wel een stuk onderschat, deze Nada Surf.

See These Bones zou veel meer mogen verdienen dan het radiohitje dat het nu was. Intens, meeslepend pareltje.
Vind trouwens dat voorman Matthew Caws nooit beter zong dan op deze Lucky.
En dat iedereen dit braaf vindt laat me echt koud. Neil Young scheurt ook niet altijd en durft ook al eens straffe, zogenaamde brave plaatjes maken al naargelang zijn mood.

Dit is zondermeer sterk, we zitten echt niet te wachten op doorslagjes van Popular.
Andere hoogtepunten: Whose authority, I Like What You Say en The Fox.

Check 'em out live on a stage want binnenkort zijn ze weer in Europa voor wat festivals...

avatar van thetinderstick
Ik ga toch een halfje omlaag bij deze van Nada Surf. Er staan weliswaar pareltjes op in de vorm van 'See These Bones', 'Weightless' en 'Whose Authority?' en 'Everyone's On Tour', maar er staat toch ook veel materiaal op dat na een tijdje wat gaat vervelen.

Leuk plaatje, maar ze kunnen beter

Na een paar beluisteringen, heb ik dit album volledig links laten liggen (kheb zelfs niet op de nummers gestemd omdat er geen enkel uitspringt). De neerwaardse lijn was al ingezet met hun vorig album, maar dit valt echt serieus tegen, een zwak album. Hopelijk wordt het volgende album terug een knaller, want ze hebben het zeker in zich.

avatar van oruiz
oruiz schreef:
ik kende zegmaar alleen Popular en ben ze daarna uit het oog verloren. Liep dan ook per toeval tegen deze plaat op en ben onaangenaam verrast. Wat is er gebeurd met het lekkere geluid van dat ene nummer? Dit klinkt idd allemaal erg braaf en soft zoals freakystyle het al zei. 3 aardige nummers namelijk See These Bones, Weightless en Ice On The Wing, maar voor de rest vind ik de nummers een beetje saai.

wow oruiz, wat ben je af en toe toch een lul he.... grr. Dit is alles behalve saai. Dit is mooi. Dat is iets anders. Eeen dikke 4,5. Het kwartje valt hard

avatar van Nostak
Dit album heeft gewoon wat tijd nodig In het begin vond ik het ook wat vreemd klinken maar nu ben ik er helemaal weg van Ik kan geen enkel nummer noemen dat me niet aanstaat.

avatar van Marty McFly
Nada Surf K.O. nu in progress. Volg de volgende link:

Muziek >> Muziekgames >> Artiesten KO's (Nada Surf)

NadaSurf schreef:

Toch nog maar eens moeite gedaan om het te beluisteren, door McFly zijn K.O. toestanden. Ik ga m'n stem verhogen naar een 2,5. Het blijft klinken als een hoop bijeengesmeten B-sides van de Let Go periode. (Vooral I Like What You Say, dat ongeveer dezelfde intro heeft als No Quick Fix, maar veel slechter in de oren klinkt). Een gewoon album verkoopt ook beter, dan een B-sides album, misschien kan het dus ook kloppen?

De nummers die er toch wat uitspringen: Are You Lightning? (vreemd genoeg mijn favoriet nummer op dit album), Whose Authority, From Now On, See These Bones & Beautiful Beat.

avatar van Marty McFly
NadaSurf schreef:

Is die KO toch nog ergens goed voor geweest!

avatar van Reint
Geweldig gitaardeken heeft See These Bones zeg. Dat nummer kan echt op eeuwig op repeat.

avatar van james_cameron
Middelmatige plaat, een beetje gezapig en vlak. Nada Surf blijft een leuke band met een fijn eigen geluid, maar het materiaal op dit album is gewoonweg niet zo heel sterk. Een paar goede tracks (zoals opener See These Bones), maar overwegend niet bijster interessant.

avatar van Ronald5150
Nada Surf kende ik eigenlijk alleen van het hitje "Popular". Best leuk, maar ook erg puberaal en infantiel. Ik was dan ook erg verrast toen ik begon aan "Lucky". In plaats van puberale melige rock hoorde ik ineens mooie gitaarpopliedjes. Mooie zwierige melodieën en melancholische zang. Bij elke luisterbeurt werd ik er meer en meer ingezogen. Een heel album doet soms wat afbreuk aan de variatie, maar over het algemeen vind ik "Lucky" een hele mooie popplaat met het eerste nummer "See These Bones" en laatste nummer "The Film Did Not Go 'Round" als hoogtepunten.

avatar van thetinderstick
Ronald, dan zou ik eens 'Let Go' gaan luisteren. Ook mooie gitaarpop, maar naar mijn idee een stuk beter nog dan 'Lucky'.

avatar van Ronald5150
thetinderstick schreef:

Dat heb ik vaker gehoord, dus bedankt voor de tip, ik zal me er zeker aan gaan wagen!

avatar van galleryplay
Stiekem een behoorlijk goeie plaat met nauwelijks mindere momenten.
Ik kan heel goed leven met het "brave" karakter van de plaat, daar zorgen de vele sterke melodieen (op See these bones zelfs 3 door elkaar, a la God only knows) wel voor.