Waylon Jennings - Lonesome, On'ry and Mean (1973)

Country
Label: RCA

1. Lonesome, On'ry & Mean (3:37)
  2. Freedom to Stay (3:09)
  3. Lay It Down (3:14)
  4. Gone to Denver (2:28)
  5. Good Time Charlie's Got the Blues (3:20)
  6. You Can Have Her (2:38)
  7. Pretend I Never Happened (3:01)
  8. San Francisco Mabel Joy (3:45)
  9. Sandy Sends Her Best (2:33)
  10. Me and Bobby McGee (4:37)
  11. Laid Back Country Picker * (3:16)
  12. The Last One to Leave Seattle * (3:27)
  13. Big, Big Love * (2:26)
avatar van AbleMable
Prachtige plaat van de beste Country zanger ever.....En de titelsong, geschreven door Steve Young, is in de versie van Waylon Jennings onovertroffen.
Lay It Down zullen sommige ook wel herkennen als "Zoek Jezelf" van Koot en Bie.

avatar van nlkink
....en vergeet niet San Francisco Mabel Joy van Mickey Newbury en Me And Bobby McGee van zijn maat Kris Kristofferson.

avatar van AbleMable
ja en ook nog Good Time Charlie's Got The Blues van Danny O'Keefe,..

avatar van frolunda
Nog niet zoveel 'Outlaw' (qua teksten dan toch) dan de meeste van zijn latere platen in de jaren zeventig maar aan de kwaliteit doet dat niks af,sterker nog Lonesome,On'ry and Mean is één van de hoogtepunten,in het toch al niet misselijke oeuvre van Waylon Jennings.Op het album uit 1973 is het vooral de hoes en zijn uiterlijk die hier voor het eerst de omslag maken maar twee van de absolute hoogtepunten,San Francisco Mabel Joy en Sandy Sends Her Best behoren tekstueel (muzikaal zijn ze ook dik in orde) toch wel tot de meest tragische liefdesgeschiedenissen die ik de laatste jaren op plaat gehoord heb,in mijn huidige gemoedstoestand dan toch.
Lonesome, On'ry and Mean blinkt verder uit door de prachtige productie,zijn veelzijdige instrumentatie,uitstekende songs met bijdragen van onder andere Willie Nelson,Kris Kristofferson,Steve Young,Johnny Cash en Mickey Newbury en het feit dat Waylon Jennings hier bijzonder goed bij stem helpt natuurlijk ook erg mee.
Naast de twee al eerder genoemde nummers zijn verder de opener Lonesome, On'ry & Mean,Gone to Denver en Pretend I Never Happened,voor zover ik dat nu kan beoordelen,ook songs van de buitencategorie .
Country-klassieker.

Arbeidsdeskundige
Dit is een grandioos album. Deze muziek is zo eerlijk, puur en oprecht.

avatar van jorro
Wat een hoog gemiddelde voor dit album. Weliswaar maar 11 stemmen tot nu toe, maar 4,18 gemiddeld! Ik begrijp daar niets van. ik hoor een middelmatige zanger een stel middelmatige liedjes ten gehore brengen, er zal mij wel iets ontgaan?!
45e in de jaarlijst 1973 van OOR,

avatar van Dirkrocker
jorro tja wat de plaat gescoord heb kwa ranglijsten doet me niet zoveel. Vind wel meer muziek goed , wat niet hoog gescoord heeft. Zulke lijsten zijn altijd mening van en ander. Vind dit en prima plaat, maar dat jij er niks aan vind kan en dat is jou mening. Maar middelmatige zanger ? De man kon echt wel zingen en had en prachtige stem. Ik hou ook niet van Michael Jackson , maar kan moeilijk zeggen dat de man niet kon zingen of niks van muziek snapte het is alleen mijn smaak niet.

Gone to Denver is een Johnny Cash song, dat hij samen met Penni Lane schreef, maar zelf niet op een schijf zette. Dankzij Waylon Jennings bleef het dus bewaard voor het nageslacht.