Bruce Springsteen & The E Street Band - Live/1975-85 (1986)

Label: CBS

1. Thunder Road (5:41)
  2. Adam Raised a Cain (5:25)
  3. Spirit in the Night (6:22)
  4. 4th of July, Asbury Park (Sandy) (6:29)
  5. Paradise by the "C" (3:34)
  6. Fire (3:12)
  7. Growin' Up (7:57)
  8. It's Hard to Be a Saint in the City (4:37)
  9. Backstreets (7:27)
  10. Rosalita (Come Out Tonight) (9:59)
  11. Raise Your Hands (5:13)
  12. Hungry Heart (4:27)
  13. Two Hearts (3:05)
  14. Cadillac Ranch (4:50)
  15. You Can Look (But You Better Not Touch) (3:51)
  16. Independence Day (5:09)
  17. Badlands (5:15)
  18. Because the Night (5:18)
  19. Candy's Room (3:09)
  20. Darkness on the Edge of Town (4:24)
  21. Racing in the Street (8:13)
  22. This Land Is Your Land (4:17)
  23. Nebraska (4:16)
  24. Johnny 99 (4:21)
  25. Reason to Believe (5:19)
  26. Born in the U.S.A. (6:07)
  27. Seeds (5:11)
  28. The River (11:37)
  29. War (4:51)
  30. Darlington County (5:12)
  31. Working on the Highway (3:59)
  32. The Promised Land (5:32)
  33. Cover Me (6:58)
  34. I'm on Fire (4:24)
  35. Bobby Jean (4:26)
  36. My Hometown (5:08)
  37. Born to Run (5:02)
  38. No Surrender (4:42)
  39. Tenth Avenue Freeze-Out (4:18)
  40. Jersey Girl (6:30)
3 cd's

De albums van Bruce Springsteen zijn klassiekers op zich, maar dit live epos bevat uitvoeringen die ik nog nooit zo mooi heb gehoord.

Thunder Road, No Surrender, Racing in the Street, Badlands. Hoogtepunt na hoogtepunt. Ik heb dit met de paplepel ingegoten gekregen toen ik een jaar of 6/7 was en 't blijft een meesterwerk.

De uitvoering van The River die hier op staat is huiveringwekkend mooi.

avatar van Zachary Glass
Hobbes heeft overschot van gelijk. Insgelijk - vader is verantwoordelijk voor mijn lichte Springsteen-obsessie

Dit is het album wat ik zelf het meeste draai. Opzich voor de hand liggend, omdat ik voornamelijk van live muziek hou. Het New York concert wat ook uit gebracht is is ook wel ok maar deze uitvoering bevat de meeste van mij favo tracks. Vooral de 2de cd heb ik al scheel gedraait

Etienne U schreef:

Die in New York zal ik ook wel een keer toevoegen...

moeilijke keuze trouwens...welke versie van the river is beter? Op deze of in NY?

Zeker weten die van deze.........alleen al om het verhaal wat hij vertelt aan het begin van het nummer. Heb het al tig keer gehoord maar het blijft fantastisch. Moet wel zeggen, de intro van New York is ook zeker niet mis

avatar van Jordy
(matig plaatje)

Idd. de muzikale intro van NY is geniaal, maar het verhaal van deze is onovertroffen.

Mag ik er trouwens van uit gaan dat Jordy het over 't plaatje bovenaan heeft en niet over the river?

Etienne U schreef:

He came in..and he cut off my hair..man..I was so pissed..

Dat mag ik hopen van wel voor hem @ Jordy..........hehehe kan geen springsteen meer horen die arme jongen....hahahaha

"And he said 'what happened'?
-I said they didn't take me
He said 'that's good'"

Kippenvel deluxe

Idd hoe dat publiek dan ook uit hun dak gaat

Spoiler Hobbes!!!

pffff...spoiler tags werken gewoon niet

en toch waren de concerten in de Kuip van een nog hogere kwaliteit.

avatar van Jordy
Etienne U schreef:

kan geen springsteen meer horen die arme jongen....

Haha, nee ik had het in dit geval over het plaatje van de hoes, ik zal me van elk commentaar over Bruce onthouden

petey schreef:

en toch waren de concerten in de Kuip van een nog hogere kwaliteit.

Ben ik ook geweest vorig jaar in mei (donderdag) vond alleen het geluid jammer. Misschien zat ik wel in de verkeerde hoek ofzo................Agh had eigenlijk gewoon vooraan moeten staan

idd een mooie set. Springsteen is schitterend live.

avatar van FisherKing
0,5
Akelige vent en nare stem, niet mijn soort ding, vreselijke herinneringen ook omdat ik hem destijds moest luisteren. Waar zit hier die knop Correlatie ?

FisherKing schreef:

Akelige vent

Ken weinig mensen in de muziek wereld die oprechter lijken dan Bruce hier. Man verwoordt geniaal wat er goed en fout is aan Amerika.

avatar van FisherKing
0,5
Hobbes schreef:

Zou goed kunnen Hobbes, ik heb me dan ook nooit in de persoon verdiept vanwege muziekafkeer (helaas mis je dan ook het een en ander)
Raar dat dat zo soms loopt. Ik neem de bewoording Akelige vent dan ook meteen terug.

FisherKing schreef:

Dan zitten we weer op één lijn

Kos
Inderdaad, je kan van zijn muziek vinden wat je wil, maar Bruce is een goeie, eerlijke kerel.

Ja, mensen - ik heb alweer last van mijn Springsteen-itis

Het is pathos, het is sehnsucht, het maakt pas op de plaats ... maar wat ben ik er toch dol op

Het is de glamour bezingen van de onglamoureuzen ...

Waarom toch die herleefde Springsteen-itis?

Vandaag passeerde ik aan de deur van één van mijn kennissen in de buurt ... "de tedere anarchist" ... z'n voordeurtje stond wagenwijd open en ik werd bijna van m'n gammele fietsje geblazen door de tonen van Adam Raised a Cain ... de man stak z'n duim op en schreeuwde : Zo'n muziek! Es 't niet woar, Koarel? (= is het niet zo, Karel?)

Het is waar. Het is onverbiddelijk waar

avatar van LittleBox
Als klein joch (12 jaar was ik toen deze box uitkwam en intussen Born in the USA en Born to Run al had grijsgedraaid) heb ik deze CD's zó vaak gedraaid dat ze echt bijna uit elkaar vallen. Nog steeds kan ik de verhalen die Bruce hier vertelt letterlijk opdreunen. Dan de geweldige versie van Sandy, Thunder Road, alle Nebraskanummers die erop staan, Seeds, Independence Day. Mensen, DIT is muziek....

LittleBox schreef:
Nog steeds kan ik de verhalen die Bruce hier vertelt letterlijk opdreunen.

Inderdaad

Een vreemd fenomeen dat zich af en toe voordoet: je wandelt doorheen een grootstad, ziet een tunnel, een station ... en plotseling denk je ooit een verhaal gehoord te hebben dat zich hier afspeelde. Je pijnigt je de hersenen, tot je je plotseling realiseert: dat was verdorie een nummer van Springsteen

Goed, ik ga het de komende weken nog maar 'ns stevig draaien

Springsteen live is schitterend, niet allen om er zelf te zijn maar ook op vinyl/CD, echter voor diegenen (waaronder ik) die de bootlegs van de man kent is deze verzamelaar (met die vreemde volgorde) overbodig. Ooit heb ik hem gehad, maar ik heb hem weggegeven want ik geef toch de voorkeur aan Main Point, Bryn Mawr 1975, London 1975 (Shit Hot & Rockin), Cleveland 1978, Nassau Coliseum (oudjaarsavond 1980, langste show ooit als ik me niet vergis), Kansas City 1984, Mountain View 1988 (Roses and Broken Hearts)...d'you know what I mean...

Diekmans schreef:

Nu vergeet je dé Bootleg aller Bootlegs: Winterland Night 1978. The holy fields of rock 'n roll.... Geniaal gewoon. Ik heb inmiddels zo'n 250 bootlegs van Springsteen (ik kan maar niet stoppen... ), maar ik blijf deze 3 cd-box ook geweldig vinden!

Ik wou nog ff vermelden dat het nummer 'Jersey Girl' me kippenvel geeft.. ookal is het volgens mij niet van Bruce zelf

Weet iemand of je dit album nog ergens kan krijgen, want heb een paar nummers van dit album gehoord (oa. Jersey Girl waar Diddiej helemaal gelijk in heeft bezorgt me echt kippenvel) en wil nu graag het complete album.
Je kan het wel downloaden maar ik wil liever alle CD's orgineel hebben .

avatar van fish
Internetwinkels als die niet bij Van Leest in de schappen te vinden is. Bij Van Leest kan je ook bestellen uiteraard, maar meestal hebben ze een aardige Springsteen verzameling.