Kempi - Mixtape 3.1 (2007)

Label: Top Notch

1. Whaddup Eindhovuh (3:00)
  2. Nos a Jega (1:53)
  3. De Meester (1:19)
  4. Du Album Is Near (2:15)
  5. Lyric Spender (3:16)

met Klemma

6. Ik Sta aan Ju Crib (2:01)
  7. Coke op 't Gas (6:00)

met Salah Edin, U-Niq, Feis en Winne

8. 3VOOR12XL Interview (1:58)
  9. Ze Is Zo Verliefd (2:46)
  10. Lik Mami (2:26)

met Rocks

11. Weekend (Fok op du Club Deel 1) (2:24)
  12. Freestyle [Live bij 3VOOR12XL] (2:19)
  13. Weekend (Fok op du Club Deel 2) (0:46)
  14. Tis Ju Boy (2:35)
  15. Straatrap (2:30)

met Klemma en JayJay

16. Ze Is Fly (2:27)
  17. Du Discipel (1:10)
  18. Du Nacht (2:28)
  19. Lijn5.com Interview (1:49)
  20. Ik Ben du BS (Du Baas en du Saviour) (2:22)
  21. Bijna Niet Human (1:48)
  22. Brengaleng (2:31)
  23. Voedsel (3:21)
  24. Morgen (2:36)
  25. Zie Je Kijken (2:48)
  26. Liefduh Is un Bitch (2:35)
  27. Outro (1:07)
JustaRascal
Nee, terecht. Ik heb hem gedownload. De teksten gaan alleen over hemzelf, nergens over dus.

Harco
Waarom zit er zoveel verschil tussen de cijfers van Rap 'n Borie en deze? De vorige was net zo slecht...

avatar van judgepaddy
oruiz schreef:
1,13 gem. ? ietwat overdreven?

Vind ik ook.
Lijkt verdacht veel op een Anti Hype.
Heb hem net ff gedownload en door gebrowsed, en ondanks dat het zeker geen meesterwerk is zitten er wel grappige dingetjes tussen, maar; niet mijn ding dus; geen beoordeling en de Zip kan in de prullenbak.

Harco
Ik heb hem 1* gegeven na 'm anderhalf keer geluisterd te hebben. Aan haatstemmen doe ik niet (daarom stem ik ook nergens 0,5* op).

Er staan een aantal leuke producties op, maar Kempi kan gewoon niet rappen. Daarom zei ik ook dat op de track Coke op 't Gas alle featurings beter zijn dan hijzelf.

Dit is gewoon pure bagger; wat kan ik er aan doen? Als ik hem vanwege de hype een laag cijfer had gegeven, dan had ik wel een 0,5* gegeven. En natuurlijk, heel veel mensen die hier 0,5* stemmen, hebben hem niet eens beluisterd. Desondanks is het gemiddelde toch terecht, haha.

avatar van 'State Of Mind'
Ik snap eigenlijk niet dat deze plaat in de winkels ligt, hij verdient geld aan de producties van anderen want 8/10 van het album zijn gejatte beats.

0,5
Daar is opzich niks mis mee, dat gebeurd 9 van de 10 keer zo vaak op mixtape's, dat heeft er mee te maken dat het vaak low-budget is.

avatar van BoordAppel
1,0
Mixtapes zijn ook meestal een teken van creatieve armoede. In plaats van een fatsoenlijk album uitbrengen even snel cashen met wat bij elkaar gejatte troep. Nu is het in dit geval gratis, maar van die creatieve armoede zal wel kloppen heb ik zo het idee.

avatar van pimpamhenk
0,5
ik heb 0,5* gestemd... doe zkr niet aan haatstemmen, maar had m gewoon gedownload, omdat ik er vanuit ging dat er wel wat te lachen viel, maar zelfs op dat vlak faalt deze mixtape. wie nog iets kutters vindt moet het eventjes aan me doorgeven, dan maak ik hier misschien wel 1* van

power_ranger
Jullie doen echt overdreven dom. Iemand die dit album goed vindt zal het waarschijnlijk toch niet meer melden, maar ik vind het duidelijk wel goed.

0,5
De Lyrics zijn echt om te huilen (wacke rappers ik eet ze op, mannen mogen niet komen met flikkers praten etc. ), sorry maar zeg dan gewoon niks. De 'beste' man is gewoon een slechte imitatie van Lil Wayne, wat overigens knap is want Lil Wayne kan er al niks van. De beats zijn om het in Kempi taal te gebruiken wack, ze vallen enkel positief op omdat het beter is dan het akelige stemgeluid van 'de kempeveen'. Deze man is ook nog eens een slecht voorbeeld voor de jeugd die met zichzelf in de knoop zit. Hij doet of het een pre is als je aan de drugs zit of crimineel bent.

Dit word mijn eerste 0,5*

Harco
Jammer, het gemiddelde wordt weer omhoog gekrikt.

Harco schreef:
De vorige heb ik ook geluisterd, daar staan een aantal producties op die veel beter zijn als deze, en daar hoor je niet. "EJ FOCK deze shit, stop deze kaulo tape. Tis Young Kemp in the mofocking building Mixtape 3.1, jeweetzelfhoehetgaat nigga Young motherfocking Kemp say no shit nigga. Ey laten we focking doorgaan, YOUNG KEMP!".

Ik bedoel nummers als Zoveel Stress en Kutsysteem op de vorige, zie je hier nergens terug... en die nummers waren nog redelijk.

Harco
Die hoor je wel terug op die andere mixtape. Niet zó erg, maar het is er wel.

Zoveel Stress en Kutsysteem blijven kut, want Kempi is een mongool.

1,5
Tjsa ik luisterde eerst naar die Advance, daarop zat dat soort "NIGGA" dingen niet.

Zoveel Stress en Kutsysteem zijn idd niet echt hele goede nummers, maar wel beter als wat op deze mixtape staat...

Timothebizkit
Harco schreef:
Die hoor je wel terug op die andere mixtape. Niet zó erg, maar het is er wel.

Zoveel Stress en Kutsysteem blijven kut, want Kempi is een mongool.

Mooi opbouwend...

Bedoel je onderbouwd?

Timothebizkit
Ja, ik kon niet op het woord komen

Garben_B
Verlaagd naar 2,0. Tekstueel en qua concept is 't echt niks waard.

avatar van NL_RAPPIN
power_ranger schreef:

Of niejt ik vin ut ook een errug album

album?

avatar van Chriz
2 sterren voor het humorgehalte in het 3VOOR12XL interview en '''Het is 12 uur en de Kemp staat te kloppen bij je crib, klaar voor een natte strakke poenie aan m'n lip.''

Zoeter
NL_RAPPIN schreef:
Of niejt ik vin ut ook een errug album

Aan je typstyle te zien praat je net als kempi en is de e op je toetsenbord ook kapot.

KSPR
power_ranger schreef:

Leg dan uit wat hier goed aan moet zijn...

0,5
Idd, daar ben ik ook benieuwd naar, NL_Rappin, Power_ranger, wat is hier nou zo goed aan, of eerlijk gezegd perfect (het krijgt immers 5 sterren). Zijn het de briljante teksten die je zo goed vind zijn het de geniale beats die niet van Kempi zelf zijn, is het de vieze gemaakte lil wayne achtige flow? Is het de boodschap van dit album? Vertel, ik ben benieuwd.

avatar van wooz
Komaan, gewoon voor die titels zou ik hem minstens 2 * geven.

avatar van NL_RAPPIN
Klinkt boeng lekkere beatz en als ut ovuh de straat gaat is het realiteit

1,5
Luister gasten, als zij dit dik vinden, laat ze ff lekker, ze mogen toch ook hun eigen smaak hebben, of hun eigen muzieksoort prefereren?

KSPR
Tuurlijk, ik vraag alleen om een argumentatie.

avatar van mr-mucho
1,0
haha wie denk ie dat hij is. ik kom uit eindhoven en kempi was hier even een hype, maar gelukkig zijn ze hem alweer vergeten, want wees eerlijke die gast is nog niks waard. ik heb een paar nummers beluisterd puur uit nieuwschierigheid want ik luister bijna geen hiphop/rap (op een paar uitzonderingen na), en al helemaal niet van nederlandse bodem (the opposites uitzondering). maar dit slaat echt alles. wat een bullshit. die gast komt uit eindhoven niet uit een 1 of andere achterbuurt uit amerika. dan liever heel commerciele teksten (ali b) dan dit. vooruit, een 1 voor de moeite.

avatar van -SprayIt-
1,0
Kempi heeft in het verleden best een paar leuke tracks gemaakt, denk aan kutsysteem, en ook Kom nie hier met de opposites vind ik niet slecht. Ik heb deze mixtape gedownload, en kom tot de conclusie dat hij nu echt de weg kwijt is. Ik heb sowieso een hekel aan zijn misselijkmakende teksten over klontjes aan je lippen etc. Ik vind rappen over fijne dames best ok, maar het gaat alleen maar over zichzelf, komt op mij over als een onzekere jongen die net doet alsof hij een spetterend sexleven heeft, maar stiekem baalt.
Over zijn muziek: de beats vind ik vrij zwak, ze blijven niet hangen, geen nieuw geluid. Dat geschreeuw van de Goodfellas erdoor heen irriteerd ook mateloos, "Je luistert nog steeds naar de kemperveen bla bla", dat weet ik ook wel, ik heb die verdomde mixtape opstaan.
Ik ben een groot liefhebber van nederhop, vooral omdat vele artiesten echt wat te melden hebben. Goede beats, fijne flow en een boodschap, is wat er mist bij de Grammaboy aka kemperveen.
Luister naar Appa's: De inbraak, de excursie, kijk door mijn ogen, sierra leone etc, zeer goed! Luister naar Typhoons tussen l en l, zeer sterk vocabulair opgebouwd en een diepe kern, echt goed.
Ik ben niet van mening dat nederhop/rap altijd inhoud moet hebben, maar voor fun en lache, luister ik opposites, rauwe hiphop, urban op klompen. Of Youssef en Kamal of wat disses hier en daar, Mini op Kempi bijvoorbeeld .

Alle nummer lijken op elkaar,

wel goed: coke opt gas (door gastartiesten) ook al is Op de straat op de cd van Salah edin met winne, sticks, appa een stuk beter, behalve de part van kempi .

ik geef het voor de moeite 1 ster