Elvis Presley - King Creole (1958)

Label: RCA

1. King Creole (2:12)

met Jordanaires

2. As Long as I Have You (1:53)
  3. Hard Headed Woman (1:57)

4. Trouble (2:21)
  5. Dixieland Rock (1:50)

met Jordanaires

6. Don't Ask Me Why (2:10)
  7. Lover Doll (2:13)

8. Crawfish (1:53)
  9. Young Dreams (2:26)

met Jordanaires

10. Steadfast, Loyal and True (1:19)
  11. New Orleans (1:59)

met Jordanaires

12. King Creole [Alternate Version] * (2:16)
  13. As Long as I Have You [Movie Version Alternate] * (0:56)
  14. Danny * (1:52)
  15. Lover Doll (Undubbed) * (2:14)
  16. Steadfast, Loyal and True [Movie Version] * (1:31)
  17. As Long as I Have You [Movie Version] * (1:24)
  18. King Creole [Alternate Take] * (2:05)
avatar van floris013
dat begin...die bas....dan de mean voice..en dan...DE STEM vanuti 1956, steeds beter tot 1958, 1959, zakt terug om dan in 1969 te pieken....ach ja en daarna..wat er volgt, wat maakt het uit, als iedere plaat een king creole kent, staat ze top tien van dat jaar..

avatar van schizodeclown
Zeg eens,is dit een conceptalbum?
Dat het gebaseerd is op de film begrijp ik.

avatar van gijs van e.
Nee dit is de soundtrack van de gelijknamige film starring: ELVIS PRESLEY

AddictedToElvis
King Creole blijft voor mij de beste Elvis-film. Hij laat een sterk staaltje acteren zien in een overtuigend drama. Ook de soundtrack behoort tot de betere. Misschien aan de korte kant - wat eigenlijk veels te vaak het geval is bij Elvis, desalniettemin fantastische muziek, met duidelijk wat meer van de roots (blues, jazz).

King Creole, Hard Headed Woman, Trouble, Dixieland Rock, ze klinken allemaal zoals het moet; rauwe en lekkere rock. Het is ook weer genieten geblazen met ballads zoals As Long As I Have You en ook Crawfish mag er wezen. Lover Doll, Young Dreams en New Orleans zijn iets zwakker, maar ook nog voldoende. Topplaat!

avatar van LucM
Dit is inderdaad een uitstekend Elvis-album die bij momenten jazz in zijn sound verwerkt. King Creole, Hard Headed Woman, Dixieland Rock ... het zijn allemaal prima rock'n roll-songs.

Beste film en beste soundtrack. Alleen al trouble maakt de aanschaf waard. En de rest zijn ook allemaal pareltjes

sugartummy
new or leans vind ik juist een topnummer addictedtoelvis. pas in 1968 klonk elvis weer zo rauw.jammer dat de ballads niet bijster goed zijn, want de rockers zijn top.

avatar van spinout
De ballads zijn de zwakke schakels in het geheel. De rock nummers zijn geweldig.

avatar van Supersid
Met redelijke zekerheid mijn favoriete Elvis-soundtrack, niet toevallig in een periode waarin hij nog eveneens rondstrooide met prima studioplaten. Kort & krachtig bommetje, een album dat volgens mij krediet verliest enkel en alleen omdat het een soundtrack is van Elvis, en die lopen niet zo dik in achting. Jammer, en een gemis voor de niet zo kritische Elvis-beginner...
Al is het gemiddelde nog relatief in orde

avatar van jorro
Ik blijf worstelen met de muziek van Elvis. Blijkbaar mis ik het juiste gevoel. Zodra er sprake is van een up tempo swingend nummer vind ik het 9 van de 10 keer top, maar anders....
Deze soundtrack heeft erg veel 'anders' dus blijf ik steken op 2,5*

Ook in de UK charts doet het album het goed, Het komt op 7 september 1958 binnen en houdt het daarin 22 weken vol, waarvan 7 weken op plaats 1.

avatar van fish
New Orleans is bij uitstek de meest indrukwekkende vocale prestatie van Elvis in de jaren vijftig. Wat een top nummer!