Bob Seger & The Silver Bullet Band - Greatest Hits (1994)

Alternatieve titel: Icon

Label: Capitol

1. Roll Me Away (4:40)
  2. Night Moves (5:26)
  3. Turn the Page (5:04)
  4. You'll Accomp'ny Me (4:00)
  5. Hollywood Nights (5:02)
  6. Still the Same (3:20)
  7. Old Time Rock & Roll (3:15)
  8. We've Got Tonight (4:40)
  9. Against the Wind (5:34)
  10. Mainstreet (3:42)
  11. The Fire Inside (5:56)
  12. Like a Rock (5:55)
  13. C'est La Vie (3:00)
  14. In Your Time (3:05)
avatar van tims
Eindelijk...Bob staat er nu ook in.

avatar van vanh
En.......volkomen terecht! Deze oude rocker heeft al 2 hit albums achter de rug. Ik vind dit een must-have!

volledig mee eens, ken de aparte platen niet maar dit zijn 14 prachtige romantische songs : 4.5

beaster1256
ja, ik ken de platen wel , en deze bob is voor mij een goeie tweederangs springsteen , met goeie nummers hierop , al klinken ze wat mij betreft redelijk gedateerd

EVANSHEWSON
Pardon, een tweederangs Springsteen ?

Néén, een first Class Bob Seger is dit, dit is van niets een kopie, dit is een uiterst originele singer-songwriter-rocker van de zuiverste soort, ik denk dat jij wat laat geboren bent om hier een duidelijk oordeel over te vellen.

Bob Seger was reuzepopulair - geheel terecht - in de jaren tachtig, omdat hij de ene na de andere hit uitbracht, en die staan hier allemaal mooi en TIJDLOOS op te wezen, niets gedateerdheid, dit is een topverzamelaar zoals men ze nog zelden maakt!

Topplaat en eeuwig respect voor Bob Seger die tegenwoordig een slappe versie moet aanhoren van zijn Still The Same door Rod Stewart, die ooit ook groot was en nog prima platen heeft gemaakt en nu verzonken is naar het soort variëté waar je niet goed van wordt.

Bob Seger, I love your music en much

5 stars voor prima verzamelplaat zonder enig dieptepuntje, niets dan highlights zijn dit
*****

avatar van Marty McFly
"Alle 14 Kippenvel" had een ondertitel voor deze verzamelaar kunnen zijn. Die Bobmans kan een mooi verhaaltje vertellen zeg!

avatar van Gert P
Alleen de 2 nieuwe laatste nummers had ik graag voor andere nummers ingeruild.
Voor de rest prima nummers.

EVANSHEWSON
C'est La vie is nochtans een prima Chuck Berry Cover; beter gekend nog in de versie van Emmylou Harris!

Music Freak
EVANSHEWSON schreef:
Pardon, een tweederangs Springsteen ?

Bob Seger, I love your music en much

*****

Ik sluit me hier helemaal bij aan, ik ben door een kennis van mij ook in aanraking gekomen met de muziek van Bob Seger, en ik moet zeggen ik vind het geweldig echt top, binnenkort maar eens al zijn albums aanschaffen cd, ik heb begreppen dat sommige albums nog niet zijn verschenen op cd, wel wie weet ooit nog eens.

Voorheen kende ik alleen maar de twee nummers "Still The Same" en "Old Time Rock And Roll"

avatar van LucM
In de VS was hij zeer populair, maar in Europa is Bob Seger toch wel ondergewaardeerd. Wellicht kwam dat doordat hij zelden in Europa heeft opgetreden.
Enkel "Still the same" (ik vind deze oorspronkelijke versie veel beter dan de cover van Rod Stewart), "Fire lake" (staat niet op deze CD maar op GH2) en "Against the wind" werden (bescheiden) hits. Die laatste 2 nummers stonden op het album "Against the wind" van 1980, het enige album van Bob Seger dat bij ons goed verkocht.
Buiten de genoemde nummers staan er nog meer prachtige songs zoals "Night moves", "Turn the page" en "Mainstreet". Het zijn allemaal tijdloze bluesgetinte songs van een talentvolle singer-songwriter met heel wat blues en soul in zijn stem.

avatar van Gert P
De laatste 2 nummers staan daar niet op maar waren nieuw toegevoegd.
Hadden ze er beter wel af kunnen laten voor wat andere nummers.
Enige 2 die ik nooit draai.
Hij heeft best veel goede nummers gemaakt maar nooit 1 klasse cd, altijd wel 1 of 2 nummers dat veel minder is.
Op een cd van 70 minuten maakt dat niet uit maar p 35 minuten hou je dan nog geen half uur muziek over.

Father McKenzie
Eén groot feest voor de oortjes, van begin tot eind; én van de best samengestelde verzamelaars.
Wàt kon die vent rocken!

avatar van Rogyros
Dit is een heerlijk album. Gewoon heerlijke muziek, perfect voor in de auto!

avatar van Madjack71
Bob Seger is een hele grote pappa in de states. Heeft van die prima boerenkoolrock en wat snufjes a la Bruce Springsteen & The E Street Band. Gaan allebei ook al bijna, net zo lang mee.
Hoewel Bruce dan mondiaal wat meer noten heeft gekraakt. Deze 1ste deel van de Greatest Hits staat vol met autoradiorock, waarvan de meeste mij wel smaken. Toch eens iets van deze grootmeester in huis halen, behalve dan op mijn pc.

avatar van musicfreak1960
meest onderschatte nummer is misschien wel Like a rock,
heerlijke statement

avatar van TEQUILA SUNRISE
Fantastische verzamelaar van Bob Seger met het geweldige Against The Wind & Still The Same.
Like A Rock is idd ook een prachtnummer.
Waardering volgt.

Father McKenzie schreef:
Wàt kon die vent rocken!

Wat wordt je waardering, heer McKenzie?

avatar van bikkel2
Typisch Amerikaanse Bard die inderdaad in de U.S.A op de juiste waarde wordt geschat . In Europa brak de man een stuk minder potten .

Maar dit is gewoon een prima compilatie . Seger heeft een uit duizend herkenbare stem en heeft een aantal onvergetelijke nummers geschreven .
Het is duidelijk Amerikaanse pop /rock met her en der wat vleugjes Countryrock ( het fabelachtige Against The Wind ) maar ook het wat minder bekende Turn The Page is magnifiek .
En wat te denken van Mainstreet , Like A Rock en Still The Same , evengoed pareltjes . Heerlijke compilatie van een toch wat ondergwaardeerd artiest .

avatar van Rogyros
Volledig eens bikkel. Al is Turn The Page wel wat bekender geworden door de cover van Metallica. Het origineel van Bob Seger is overigens mijns inziens een stuk beter.

Dit is een perfecte verzamelaar voor iemand die kennis wil maken met Bob Seger.

Hij wordt vaak vergeleken met Bruce Springsteen, maar dat vind ik toch wat vergezocht. Er zijn wel wat overeenkomsten, maar de muziek van Seger is toch anders. Het is meer poprock dan wat The Boss laat horen. Op deze verzamelaar staan zoals Bikkel2 het omschrijft onvergetelijke songs. Heerlijke muziek. Gedijt goed in de auto, als achtergrondmuziek en als voorgrondmuziek als ik gewoon zin heb om een goeie plaat te draaien.

avatar van Gert P
De laatste 2 nummers er af en vervangen door andere nmmers en nog wat nummers, er is nog tijd over voor bijvoorbeeld fire like, brave strangers en famous final scene dan was hij echt een topper geweest. Een greatest hits met 2 nieuwe nummers!! sorry kan ik greatest hits noemen.
En zou nog wel een paar nummers op kunnen noemen maar waarschjnlijk worden dan die studio albums niet meer verkocht.
Maar de eerste 12 zijn goede nummers.

Father McKenzie
Zijt ge zot? C'est La Vie, de Chuck Berry cover is één van de leukste covers die van dit topnummer gemaakt zijn!

Uitstekende verzamelaar, gewoon perfect voor mij!

Father McKenzie schreef:

Uitstekende verzamelaar, gewoon perfect voor mij!

Nou er is nog ruimte en als ook die laatste 2 er a waren en wat van deze nummers erbij datn was het een echter topper.

The fire down below
The famous final scene
Brave strangers
Till it shines
Rock n roll never forgets.
Dit zijn allemaal stuk voor stuk betere nummers als de laatste 2.

Maar ben ook niet zo'n verzamelaar cd man

Als ik een best of koop wil ik ook een best of.
Qua tijd hadden er ook al meer opgepast en 2 nieuwe nummers op een best of?

avatar van vielip
Die twee nieuwe nummers zitten je geloof ik wel dwars hè?!

avatar van viking1
Goeie verzamelaar leuke instapper.
heb deze van bob met nog 2 studio albums(like a rock en against de,wind)
Ook 2 sterke albums.

Heb dit vroeger veel gedraaid,de verzamelaar draai ik nog af en toe.
Zit nu wat meer in een sym/prog rock periode draai nu laaste tijd veel rush,marillion en barclay james harvest.

Dit was vroeger samen met bruce springsteen ,mink de ville ,en veel hard rock en metal wat ik veel draaide.

Hardrock en de boss draai ik nog veel,maar bob seger alleen deze cd komt af en toe nog eens voorbij.
blijft een geweldige zanger mooie rouwe stem en prachtige teksten.
Zeker geen 2e rangs springsteen.

Fijne muziek op zijn tijd.zet hem maar es even weer op good old times ha.

avatar van Rockfan
Ik ken Turn the page van Metallica en die rockt de pan uit. Ben alleen bang dat het origineel nogal wat softer overkomt. Of isde Metallica-uitvoering represemtatief voor Seger ? (Denk het niet dus)

avatar van vielip
Het origineel vind ik persoonlijk mooier. Meer beleving en emotie. De versie van Golden Earring vind ik ook zeer geslaagd trouwens. Die hoor ik (veel) liever dan die van Metallica.

avatar van Theoden King
Ik heb Bob Seger pas recent ontdekt en deze verzamelaar bevalt me erg goed! Mijn eerste indruk was ook: hé, Bruce Springsteen. En met een dergelijke associatie is helemaal niks mis. Er zijn slechtere vergelijkingen denkbaar.

Ik ga 'm nog een paar keer op repeat zetten. Luistert heerlijk weg.