Rubettes - Sign of the Times (1976)

Label: State

1. Sign of the Times (3:39)
  2. Dancing in the Rain (2:56)
  3. You're the Only Girl on My Island (4:23)
  4. The Way You Live (3:07)
  5. Not Now My Dear (3:42)
  6. You're the Reason Why (2:35)
  7. I Think Im in Love (3:06)
  8. I Really Got to Know (2:53)
  9. Julia (2:53)
  10. Highwaymans Lament (6:16)
avatar van stereo
Zalig, gewoonweg zalig.

ok dit is absoluut NIET het beste album ooit gemaakt maar, al vanaf de eerste luisterbeurt brengt die een lach op je gezicht.

Zelf hed ik dit album nooit gekocht omdat ik niet wist wie of wat de rubettes waren, maar onlangs deed mijn overbuur zijn platen weg...

en ion het rijtje van Prince, ZZ Top, Cheap Trick, ABBA, The Pointer sisters zat deze. ik wist totaal niet wat ik er moest van verwachten maar aan de hoes te zien kon ik al een beetje raden dat het waarschijnlijk een glamrock plaat uit de jaren '70 zou zijn.

En ik had gelijk.

En daar was ik niet ontevreden over gezien ik de glamrock nog
goed kan smaken

avatar van Arrie
stereo schreef:

Je kent het nummer Sugar Baby Love niet? Overbekend nummer!

avatar van stereo
Arrie schreef:

Je kent het nummer Sugar Baby Love niet? Overbekend nummer!

Sugar Baby Love ken ik wel, ik wist gewoon niet (nu wel ) dat dat van The Rubettes was

toen ik je reactie las ben ik ook onmiddelijk in mijn lp collectie gaan kijken... en ja...
ik had het moeten weten... Sugar Baby Love op 'Souvenirs 60-70' en nog I Can Do It op '14 Internationale Hits'

maar aan de andere kant die verzamelaars heb ik hooguit 1 keer beluisterd... want niet alle nummers zijn zo goed als bvb. Sugar Baby Love

avatar van lebowski
stereo schreef:

Dat klopt, maar het beste nummer van The Rubettes wmb staat wel op deze plaat: You're the Reason Why.

avatar van Poeha
Dat is voor mij dan Juke Box Jive van een jaar eerder.

avatar van bikkel2
De witte pakken + petten gingen voorlopig de kast in.
Ik heb dit album nog nooit gehoord, maar You're The Reason Why is een prima popliedje.
De band probeerde hier volgens mij serieuzer voor de dag te komen.
Under One Roof vind ik ook een geslaagd liedje.
Staat hier niet op, maar is ook uit 1976.

avatar van bikkel2
Edit: Under One Roof staat op het 1977 album Baby I Know.
De tekst van het liedje gaat over homosexualiteit naar ik meen.
De serieuzere koers werd echter niet gezien en al snel kwamen de pakken en petten weer uit de kast.
Het goud v. oud circuit als defintieve toekomst.