Ani DiFranco - Dilate (1996)

Rock / Folk
Label: Righteous Babe

1. Untouchable Face (4:38)
  2. Outta Me, Onto You (4:35)
  3. Superhero (4:45)
  9. Going Down (4:50)
  10. Adam and Eve (6:37)
  11. Joyful Girl (5:04)
avatar van jellorum
Ani Difranco, een ietwat vergeten artieste hier op musicmeter en dat is een beetje jammer, ik ken alleen dit album (zoals zovele cd's vroeger in de bib geleend) ik heb dit altijd sterke muziek gevonden, ze maakt gewoon rauwe pop-songs met weerhaakjes en scherpe teksten, perfect om regenachtige herfstdagen door te brengen...

Yann Samsa
jellorum schreef:

Inderdaad jammer dat er enkele sterke artiesten vergeten worden!

Popsongs?
Ani schrijft underground folk en zingt het als een mix tussen patti smith en sinead o'connor

avatar van wondzero
Ik kan er ook niet helemaal bij dat ze hier zo onbekend is! Ik wil wel mijn grote liefde uiten voor deze geweldige artieste. Jammer dat ze dit jaar niet in Nederland is geweest!

avatar van Kaaf
Op Dilate staan toch haar beste nummers IMHO. Hierna werd het langzaam allemaal wat vlakker/gepolijster/saaier.