Thee Silver Mt. Zion Memorial Orchestra & Tra-La-La Band - 13 Blues for Thirteen Moons (2008)

Canada

9. Track 9 (0:06)
  10. Track 10 (0:08)
  11. Track 11 (0:07)
  12. Track 12 (0:11)
  13. 1,000,000 Died to Make This Sound (14:43)
  14. 13 Blues for Thirteen Moons (16:46)
  15. Black Waters Blowed / Engine Broke Blues (13:08)
  16. Blindblindblind (13:18)
avatar van jellorum
om het moeilijk te maken zeker, nog maar eens een (licht) andere naam
eerlijk gezegd een beetje mijn interesse verloren in deze band en GYBE...waar de eerste 2 platen van beide (bijna zelfde) bands leuk, spannend en innovatief waren, wordt het (mij) toch een beetje teveel van het goede....

Ben heel erg benieuwd naar dit album, nummer 1,3 en 4 hebben ze gespeeldtijdens het concert waar ik bij was en ik was erg onder de indruk, ik geloof dat die pas in maart ofzo uitkomt, dus dat wordt nog eff wachten!

avatar van The Scientist
Silver Mt Zion will begin Tra-la-la-ing their way around the globe in late March; details to follow soon.

avatar van Nakur
Wow! Ik kijk er nu al naar uit!

EVANSHEWSON
Géén idee wat ik nu in de updates lees, maar die naam alleen al doet vermoeden dat dit niet alledaags zal klinken...

avatar van The Scientist
Ik ook, vorige keer was erg mooi, en ben benieuwd naar het nieuwe materiaal, voor zover ik weet heb ik de vorige keer alleen BlindBlindBlind gehoord.

avatar van Klumpie
@ EVANSHEWSON:

Ik denk dat je het debuutalbum He Has Left Us Alone... prachtig zult vinden.

avatar van Nakur
Nou dit zijn trouwens nummers die ze al jaren live spelen bij elkaar.

Hmm... ze gaan weer touren dus, nou ik heb er nu al zin in!

avatar van sq
sq
EVANSHEWSON schreef:

Wel.. Ik heb deze en die vind ik heel mooi. Ik had ´m bij me voor de meeting maar was er niet aan toegekomen, en heb ´m alsnog gedraaid rond een uur of 3. Het is ook niet echt muziek voor prime time en meer geschikt voor de begeleiding van het afzakkertje op het moment dat het wat rustiger is.

mike_hoog schreef:
nummer 1,3 en 4 hebben ze gespeeldtijdens het concert waar ik bij was en ik was erg onder de indruk, !

Als dit al bekend repertoire is, hoe verhoudt zich dat dan met ´born into trouble´?

avatar van Bart
De officiële tracklist is als volgt:

(01-12 Untitled)
13 1,000,000 Died to Make This Sound
14 13 Blues For Thirteen Moons
15 Black Waters Blowed/Engine Broke Blues
16 BlindBlindBlind

avatar van KampF
*O* Die staat bovenaan mijn lijstjes voor 2008 genoteerd!

glimlicht
* kan niet wachten

DevendraBan
2008 wordt een prachtjaar, neem dat van me aan.
Nummer 1 en 4 zijn me al bekend door het bijwonen van hun concerten. Prachtig!

DevendraBan schreef:
2008 wordt een prachtjaar, neem dat van me aan.!

Wat heb je nog meer in petto?

DevendraBan
Wel, met een nieuwe Antony, Autechre, Cat Power, Nick Cave en deze zou het niet fout mogen gaan.

avatar van Comrade
Klaar om te beluisteren!

avatar van The Scientist
Chaotischer dan eerdere albums, nog meer zang. Maar ik kan er weer goed van genieten

avatar van KampF
Na 1 luisterbeurt wil ik direct zeggen dat ik het 'gezang' echt vreselijk vind. Gelukkig maakt de muziek een hoop goed, alleen heb ik weinig hoogtepunten beleefd. Jammer. Op naar de volgende luisterbeurt.

avatar van dix
dix
The Scientist schreef:

meer zang = goed nieuws

maar is deze al in de winkels te vinden dan ?

edris.
"Vanaf 10 maart te koop"

avatar van McSavah
Een stuk anders dan de vorigen, maar klinkt wel erg goed na één luisterbeurt.

avatar van elhamlalila
de beste deze....

avatar van Cygnus
Bij het luisteren dacht ik: waar zijn de instrumentale stukken. Er wordt veel meer in gezongen dan we gewend zijn, maar het weet wel te boeien. Ik zet eens in op 3,5*, maar ik voorzie nog wel wat groei.

Nieuwe ASMZ

gaat denk ik hoog eindigen in m'n top 10 dit jaar

voltazy
ik vind de zang hierop ook wel een tikje overdreven veel...

blindblindblind is schitterend

avatar van Bart
Toen 'Horses in the Sky' verscheen, kwam er ook veel kritiek over de zang. Onzin, vond ik. Ik ben dol op de zang van de groepsleden. Juist omdat het niet altijd zuiver is. Ik vind het erg puur. Het openingsnummer van die plaat, 'God Bless Our Dead Marines', waarin veel gezongen wordt, vind ik één van de beste nummers van het album. Prachtig! Ik ga snel achter dit nieuwe album aan. Ik ben erg benieuwd.

Hoe meer zang, hoe beter!

voltazy
ik vind de zang ook schitterend (ik zal de laatste zijn die iets tegen oprechte en pure zang heeft), alleen als post-rock fan vind ik net iets teveel gezongen stukken

de eerste ASMZ albums vind ik dan ook het sterkst, maar dat wil nog niet zeggen dat ik dit veel minder vind.

handsome_devil
Mooi gesproken Bart. Die zang vind ik zelf ook prachtig, en ik ben zeer benieuwd naar dit album.

khonnor
zonder twijfel het beste silver mt zion album na het debuut.

veel meer rock en minder post dan de andere albums. lang uitgesponnen quasi jams, veel groeps"zang", weinig echte uitbarstingen door de constante harde dreiging die over de plaat hangt

met het geniale blindblindblind als absoluut hoogtepunt.... wow!!