Thee Silver Mt. Zion Memorial Orchestra & Tra-La-La Band - 13 Blues for Thirteen Moons (2008)

Canada

9. Track 9 (0:06)
  10. Track 10 (0:08)
  11. Track 11 (0:07)
  12. Track 12 (0:11)
  13. 1,000,000 Died to Make This Sound (14:43)
  14. 13 Blues for Thirteen Moons (16:46)
  15. Black Waters Blowed / Engine Broke Blues (13:08)
  16. Blindblindblind (13:18)
avatar van Nakur
Ik ga me daar bij aansluiten. Uitstekende live nummers

Ik heb het album pas beluisterd toen die officieel uitkwam, ik heb hem toen gelijk op vinyl gehaald, en het is weer een mooi album. Wat ik wel waardeer van A Silver Mt. Zion is dat ze toch weer elk album vernieuwen, dit album is een stuk steviger dan de vorige bijvoorbeeld.

Ik vindt vooral 1,000,000 Died to Make This Sound, 13 Blues for Thirteen Moons en Blindblindblind de beste nummers.
Black Waters Blowed / Engine Broke Blues vindt ik het minste, niet slecht maar ik moet het toch nog wel een paar keer meer horen.

Gisteravond het concert bijgewoond in Tivolie, dat was egt super! En ze speelde weer 2 nieuwe nummers, dus een nieuw album zal waarschijnlijk ook ooit nog een keer verschijnen.

Maar terug bij het album, tot nu toe geef ik het 4 sterren, maar verandering kan nog komen.

avatar van Montorsi
Ik ben geloof ik een van de weinigen die Black Waters Blowed / Engine Broke Blues nu juist het beste nummer vind en Blindblindblind met afstand de minste van de 4.

avatar van Cygnus
Toch maar een halfje eraf gehaald. 4,5* was iets te enthousiast (vooral gegeven vanwege Blindblindblind) en ik realiseerde me net dat ik deze plaat daarmee dezelfde waardering als de eerste twee platen van ASMZ geef. En deze is toch beduidend minder.

avatar van dix
dix
vind ik ook

de eerste ASMZ die zijn voorganger níet overtreft.

avatar van Nakur
Ik vind 'm ondertussen vrijwel even goed als de voorganger, en dat is een compliment. Een stuk harder, een stuk rauwer, maar absoluut niet minder intens

avatar van samslam
Ik geef deze een 4*, zeer hoog dus.

Dit album is minstens even sterk als de voorgaande (ik heb niet meteen een favoriete ASMZ). Vooral de onderhuidse spanning die permanent aanwezig is en het rauwere geluid zijn voor mij de pluspunten van dit album. Minpuntje is dan wel de teksten, die zijn echt voor elk ASMZ zo inwisselbaar, steeds weer dat zelfde thema, steeds diezelfde woorden in elk nummer (punks, bankers, parade).

Volgende keer mag het van mij terug iets instrumenteler, de stem van Efrim hebben we onderhand ook wel gehoord (op dit album stoort het nog niet, maar nog zo'n cd'tje en ik denk dat de meeste fans er dan wel op uitgekeken gaan zijn).

Hopelijk komen ze dit jaar naar Dour, ben er zelfs met hun veelvuldig optreden nog niet in geslaagd deze groep live aan't werk te zien.

avatar van LennartDG
Tis wel TheE Silver Mt. ...

avatar van Montorsi
kan allemaal..

Dit blijft voor mij toch veruit de minste van A Silver Mt. Zion. De koek moest ook wel een keer op zijn na vier albums. Ik vind het eigenlijk net iets te routineus allemaal, al zijn het 1e en 3e nummer toch wel erg mooi. Maar zo'n Blindblindblind hebben ze zelf al 5 keer eerder op plaat gezet...

avatar van andnino
Heb dit nou al een maand of twee/drie op mn pc staan, en nog steeds niet geluisterd. Blindblindblind kende ik al, heb ik op vakantie meerdere keren geluisterd. Wát een (h)eerlijk nummer er zijn weinig bands die tranen bij me weten op te roepen maar het is de... The Silver Mt. Zion Memorial Orchestra & Tra-La-La Band... pfoeh.. gelukt, hulde! nu de rest van het album nog luisteren.

avatar van otherfool
Tijd voor een silver mount zion revival in huize otherfool! Na de eerste 2 platen wat uit oog en oor verloren en hoewel 13 Blues for Thirteen Moons (nog) niet zo sterk klinkt als die voorgaande zijn er toch wel weer momentjes dat (ik las het ergens) de hartkleppen weer volledig opengaan. Vooral het slotnummer vind ik *erg* mooi.

3* eerst dan maar? Ja, laten we dat eens doen. Dat laat nog genoeg ruimte naar boven tenslotte...

edit: mijn 1000e berichtje

glimlicht
Toch wel een heerlijk rebels meesterwerkje...
verhoogd met 5*

(dankzij een memorabele luistersessie/midden in de nacht)

avatar van THEMARSVOLTA
Sinds vandaag eindelijk in bezit van dit cdtje: geweldige band en eveneens geweldige plaat, alleen hadden de eerste 12 nummers van mij niet gehoeven, totaal nutteloos, maar kan ze ook moeilijk skippen, het is maar 1.15 minuten bij elkaar.

avatar van mayhemblik
Wat is dit toch een prachtige plaat, nummer 13? vind ik werkelijk magistraal!

voltazy
mayhemblik schreef:
Wat is dit toch een prachtige plaat, nummer 13? vind ik werkelijk magistraal!
Wat raden jullie nog meer aan van deze rakkers???

de eerste twee albums en GYBE natuurlijk

mayhemblik schreef:
Wat raden jullie nog meer aan van deze rakkers???

Al het andere, want dit is hun minste namelijk.

En doe GYBE! ook maar meteen, while you're at it. Geniet ervan!

avatar van mayhemblik
Bedankt jongens/meisjes , Godspeed staan al in mijn kast maar ik ga absoluut de rest van deze band kopen.
Als dit de minste is dan staat mij nog een hoop moois te wachten.
Nogmaals bedankt.

avatar van Stephanhogenboom
Die vocals zijn echt totaal niet mijn ding

avatar van grovonion
"gewöhnungsbedürftig" zoals ze in het Duits zeggen...