Radiohead - Com Lag (2plus2isfive) (2004)

Label: Toshiba EMI

1. 2 + 2 = 5 [Live] (3:34)
  2. Remyxomatosis (5:09)
  3. I Will (2:13)
  4. Paperbag Writer (3:59)
  5. I Am a Wicked Child (3:06)
  6. I Am Citizen Insane (3:33)
  7. Skttrbrain (4:26)
  8. Gagging Order (3:36)
  9. Fog (Again) [Live] (2:19)
  10. Where Bluebirds Fly (6:56)
Laurora
bloempje24 schreef:

Je hebt toch wel doorgeluisterd t/m nummer 9 en 10 hoop ik? Die maken héél veel goed, als blijft dit natuurlijk een overduidelijke manier om het platencontract af te ronden.

Die had ik al, dus vandaar dat ik het onnodig vond. Er staat mooie nummers op, zonder twijfel, Fog is prachtig.

avatar van Tsjo-Wi
Ja wat moet ik hier van zeggen.... De live versie van 2+2=5 is natuurlijk heel mooi maar die remixes van myxomatosis en scatterbrain vind ik maar slecht. Die van I will gaat nog wel. nummers 4, 5 en 6 vind ik wel goed, niet super, net zoals de laatste 3. Favorieten: Paperbag Writer en Where Bluebirds Fly.

Laurora
Mijn 1.5 was wel echt een foutje, dat moest 3 zijn, voor de overige nummers.

Feeder
Laurora schreef:
Mijn 1.5 was wel echt een foutje, dat moest 3 zijn, voor de overige nummers.

Kvond 1.5 al ongelofelijk weinig

avatar van Tsjo-Wi
Gagging Order is echt prachtig!

avatar van henk_loos
Leuk tussendoortje.. Er staan echt wel goeie dingen op (Fog), maar over het algemeen vooral leuk voor de verzamelaars.

avatar van wakingdream
Mooie nummers zoals gagging order en where bluebirds fly worden afgewisseld met troep zoals Remixomatosis en Skttkrbrain. En de de belachelijke hoge prijs omdat het Japanse import is helpt ook niet echt om tot een hogere waardering te komen

avatar van dynamo d
Vooral Paperbag Writer en I am a Wicked Child vind ik verrassend mooie nummers. Alleen daarom al is Com Lag de moeite waard. Overigens heb ik 'm ergens voor 15 euro gekocht. Dat viel dus nog wel mee.

avatar van thetinderstick
Aardige nummers op dit plaatje. 'Gagging Order' is heerlijk, 'Paperbag Writer' en 'Where Bluebirds Fly' zijn ook erg goed.

avatar van rien
Ik trek die remixen opzich wel hoor, alleen die van skttrbrain niet.
Verder vind ik het dus een aardige release met een paar heel interessante en mooie tracks

avatar van wakingdream
heb hem toch maar verhoogd, die remixjes zijn niet zo maar de rest is toch wel erg goed. Gagging order is met afstand mijn favoriete radiohead nummer. Ongelooflijk dat die hail to the thief niet heeft gehaald ... had wel ipv we suck young blood gemogen..

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Snap niet helemaal wat deze EP (want dat is het toch??) bij het verzamel/live werk doet, maar afijn.

Best een lekker EP'tje wat opent met een lekkere liveknaller 2+2=5. De rest van de nummers lopen een beetje uiteen van een minder geslaagde remix, tot een aardig nieuw nummer (Paperbagwriter vind ik wel in orde. Leuke titel ook trouwens ). Al met al een ruim voldoende voor deze EP.
4.0

Maartenn schreef:

Volgens mij omdat het een verzameling B-sides is, die eerst apart op diverse singels van Hail to the Thief zijn uitgebracht

Over het album zelf: ik heb lang geleden hier eens een paar nummers van gedownload, en die nummers bevielen me allemaal wel prima. Helaas was 't niet genoeg om me over te halen om dit albumpje te kopen (€ 16,95, 't geld groeit me toch zeker niet op de rug! ).

Misterfool
paperbag writer???. heeft dit nummer iets te maken met het beatles nummer paperback writer?

avatar van Leonard91
Aardige EP. Ik hou wel van die elektronische invloeden bij Radiohead. Maar hier wordt dat soms een beetje slapjes in nummers verwerkt. Fog is verreweg het beste nummer van deze release.

avatar van T.A.
dynamo d schreef:

Dat viel dus nog wel mee.

Niet als ik 'm voor 8 euri heb.
Ongeveer de helft.

avatar van KOOJI
I Will is een van mijn lievelings RH-nummers, deze versie skip ik dan altijd ook maar heel snel, ontzettend zonde. Al het gevoel is er uit.

Maar voor de rest ligt dit EPtje me wel. Er staan hele leuke nummers tussen en ook de remixen zijn leuk(vooral de Skttrbrain remix kan me erg boeien).

avatar van The Eraser
Net voor 5 euro gekocht Ik ben benieuwd

avatar van sierrra
Wat een onwijs gave EP is dit. Als grote fan van de wat experimentele Radiohead is dit echt genieten. Remyxomatosis en Skttrbrain ook super gemixt. Zijn compleet nieuwe nummers geworden. Paperback Writer is mijn favoriet op deze EP.

avatar van sierrra
The Eraser schreef:
Net voor 5 euro gekocht Ik ben benieuwd

Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen, wat vind je er nu van?
Ben je na 2 jaar al tot een beoordeling gekomen.

avatar van The Eraser
Jammer dat alles willekeurig bij elkaar is gesmeten, want het niveau van de songs ligt vrij hoog.
Enkel Rymyxomatosis is een draak van formaat, de remix van Skatterbrain is dan weer wel een toppertje, zeer relaxed. Four Tet stelt dan ook vrijwel zelden teleur. Andere hoogtepuntjes zijn I Am A Wicked Child, Gagging Order, Fog Again en Where Bluebirds Fly, die in de context van een goed opgebouwd album wellicht nog beter zouden zijn.

Edit: een 3,5 heb ik er wel voor over

avatar van meneer
Lang geleden dat ik deze beluisterd heb. Ergens een samenraapsel maar wel met mooie momenten. Remyxomatosis skip ik altijd. Heb ik ook bij andere remixes van bv TKOl. Geef de originele versies maar.

Gaggin Order is zo mooi... Voel mij dan ergens op een warme dag als de zon ondergaat. Gitaar om wat op te pingelen, wat zingen, af en toe een slok bier en de stilte van de natuur vermengen met wat muziek. Neil Young had dit ook mijmerend kunnen doen..

avatar van ZERO
Lastig te beoordelen EP'tje wegens een nogal groot verschil in kwaliteit tussen de nummers onderling.

Absolute hoogtepunten zijn voor mij Fog (Again) en Gagging Order. Dat zijn wat mij betreft allebei toppertjes die niet misstaan hadden op een regulier album. Ook de liveversie van 2+2=5 vind ik echt goed, sowieso één van m'n favoriete nummers op Hail to the Thief en live altijd geweldig goed!

Absoluut dieptepunt daarentegen is Remyxomatosis, dat vind ik echt een draak van een remix. I Will en Skattrbrain vind ik als remix dan weer weinig toevoegen ten opzichte van het origineel, al zijn ze dus ook zeker niet slecht.

De overige nummers zitten er voor mij wat tussenin. Ik vind ze allemaal wel degelijk, maar wel minder dan wat op de reguliere Radioheadalbums te vinden is.

Al bij al een goede EP, die echter wel wat in het niets valt met de andere geniale dingen die Radiohead uitbrengt.