Stereolab - Transient Random-Noise Bursts with Announcements (1993)

Rock / Avant-Garde
Label: Elektra

1. Tone Burst (5:35)
  2. Our Trinitone Blast (3:47)
  3. Pack Yr Romantic Mind (5:06)
  4. I'm Going Out of My Way (3:25)
  5. Golden Ball (6:52)
  6. Pause (5:23)
  7. Jenny Ondioline (18:08)
  8. Analogue Rock (4:13)
  9. Crest (6:04)
  10. Lock-Groove Lullaby (3:38)
Flum
Veel te weinig stemmen en nog geeneens een bericht...
Evenwichtig album en in mijn opzicht het beste was Stereolab te bieden heeft. Een band die een eigen geluid creëert door invloeden van o.a. The Velvet Underground, Kraftwerk, Brian Eno en Sonic Youth in de mixer te gooien, en daar een geweldige cocktail van maken.
Jenny Ondioline

fastpulseboy
jah nog geen berichten hier....vreemd (nou ja, nu twee in iedergeval)
ik heb verder niks toe te voegen aan het verhaal van Flum, fijne plaat, zoals eigenlijk elke van stereolab.

avatar van jeko
Ken wel de 'bekendere' emperor tomato ketchup en dots and loops,
maar deze klinkt ook zeker niet verkeerd. Binnenkort aanschaffen dan maar.
(en flum, wanneer ga je zelf stemmen. )

Potverdorie, wat is Crest een geweldig nummer zeg. Eén van mijn favorieten van Stereolab.

paranoidandroid
zó net mijn eerste ervaring met stereolab achter de rug..
stond al lang op het programma.
en ik moet zeggen, dit album is zo goed als de titel doet vermoeden.
denk Sister Ray en Spacemen 3, maar euforischer. en een nr. van 18min. dat de titel Jenny Ondioline meekregen heeft.. wow.

avatar van jeko
User itchy had deze hoes lange tijd als avatar en ik zie nou pas wat het voorstelt. Ga de plaat zo weer eens draaien.

avatar van itchy
jeko schreef:

Daarom is het mijn avatar niet meer. Op klein formaat werkt ie niet

avatar van jeko
Nee inderdaad, ik dacht altijd dat het een wegspringende haas was ofzo iets.

avatar van Paalhaas
Wat stelt het voor dan? Ik zie het ook op groot formaat niet.

avatar van jeko
Draaitafel element die aan het begin v/d plaat staat.

Transient Random-Noise Bursts with Announcements (ik moest in ieder geval één keer in mijn leven de hele titel getikt hebben) begint de laatste tijd uit te groeien tot mijn favoriete Stereolab-plaat. Weet nog niet helemaal waarom, maar het klinkt allemaal wat speelser en ook iets gruiziger dan de platen hierna.

avatar van bart1989
Stereolab is echt een groep naar mijn hart.

avatar van Paap_Floyd
jeko schreef:
Draaitafel element die aan het begin v/d plaat staat.
Ik dacht altijd dat het een of ander luchtschip was

Brooklyn Dodger
Hoe geweldig je een baslijn van een nummer kan omzetten(neu's fur immer) naar 20 minuten van de beste proto-krautrock ooit.

Nihilisme
bart1989 schreef:
Stereolab is echt een groep naar mijn hart.

Weinig aan toe te voegen. Fantastische plaat.

avatar van judgepaddy
Ik schrok me de t!$*ing bij het midden van Golden Ball

avatar van Forza
De muziek is erg goed, maar de zang geeft mij hetzelfde gevoel als wanneer iemand met zijn nagels op een schoolbord krast. Ik kan er echt heel slecht tegen.

Wel gaaf om Neu! hier terug te horen.