Mötley Crüe - Dr. Feelgood (1989)

Metal / Rock
Label: Elektra

1. T. N. T. (Terror 'N Tinseltown) (0:42)
  2. Dr. Feelgood (4:50)
  3. Slice of Your Pie (4:32)
  4. Rattlesnake Shake (3:40)
  5. Kickstart My Heart (4:48)
  6. Without You (4:29)
  7. Same Ol' Situation (S.O.S.) (4:12)
  8. Sticky Sweet (3:52)
  9. She Goes Down (4:37)
  10. Don't Go Away Mad (Just Go Away) (4:40)
  11. Time for Change (4:45)
  12. Dr. Feelgood [Demo Version] * (4:42)
  13. Without You [Demo Version] * (4:12)
  14. Kickstart My Heart [Demo Version] * (4:28)
  15. Get It for Free * (4:14)
avatar van vielip
Gedrochten vind ik wat te ver gaan. Het niveau van bijv. Home sweet home halen beide in ieder geval bij lange na niet. Maar ja, dat is ook één van de mooiste ballads ooit vind ik dus dat is niet zo raar

avatar van muziek-fan
Mooie album. Dr. Feelgood en Without You zijn mijn 2 lievelings nummer van dit album. Hiervoor geef ik 4 sterren.

avatar van Germ
Die plaat klinkt geweldig, het knalt echt uit je speakers, qua productie veruit het beste album van the Crue.
Toch haalt deze het bij mij niet bij Shout At The Devil en Too Fast For Love. Los van het feit dat de rauwere productie van bovengenoemde schijven mij meer bevalt, ligt het toch voornamelijk aan de songs. Dr. Feelgood, Kickstart en Don't Go Away zijn dé drie nummers waar het om draait maar de overige nummers vind ik heel stuk minder.
Veel nummers hebben strontvervelende refreintjes (S.O.S. als meest in het oor springende voorbeeld) en hebben meer weg van Poison nummers.
Het geheel wordt gered door het spetterende gitaarwerk en (nogmaals) de vette productie, maar afgezien van de drie eerder genoemde nummers is het middelmaat troef wat mij betreft.

avatar van vielip
Ik vind nummers als het groovende Slice of your pie en Sticky sweet toch ook bepaald niet verkeerd hoor! En hoe zeikerig misschien ook maar S.O.S. vind ik echt geweldig!! Als ik dan mindere nummers op moet noemen dan zeg ik She goes down en Rattlesnake shake. Al vond ik het wel weer geweldig toen ze laatstgenoemde live speelden op de Lokerse feesten een paar jaar terug!

avatar van Kondoro0614
Toch had ik bij dit albumpje een sprankeltje hoop dat Mötley Crüe er eindelijk eens in slaagde om mij omver te blazen, en hoewel deze plaat inderdaad wel laat zien dat ze hier waarschijnlijk hun hoogtepunt hebben bereikt, met een aantal leuke vlammende platen en een fijne productie, vond ik dit album in het geheel toch wel wat tegen vallen, en kan ik nu wel zo langzamerhand met veel zekerheid zeggen dat Mötley Crüe waarschijnlijk niet mijn band gaat worden, en ik er zeker geen fan van ben.

Uiteraard met nummers als 'Kickstart My Hearth' en 'Dr. Feelgood' weet de band wel weer door te slaan, en klinken veel nummers op het album in het algemeen een stuk beter dan wat ze hiervoor hebben laten horen. Toch had ik er stukken meer van verwacht, en is deze verwachting niet in gegaan, en vond ik Mötley Crüe weer een moeilijke zit, wat waarschijnlijk nog een moeilijke marathon gaat worden nu we nog een paar albums moeten.

Voorlopige tussenstand:

01. Shout at the Devil
02. Dr. Feelgood
03. Girls, Girls, Girls
04. Too Fast for Love
05. Theatre of Pain

avatar van iggy
Kondoro0614 schreef:

Same here. Een totaal overated bandje. Die vooral in Noord Amerika op handen gedragen werden. Dit zou hun klassieker dan moeten zijn. Ik kan er niet meer van maken dan een zeer middelmatige plaat.
In mijn ogen hebben ze maar 1 echt goede plaat gemaakt. En dat is de opvolger van deze.

avatar van Brutus
1,5
Hun slechtste album uit de jaren 80. Ik kan hier niets mee.
Alleen 10 en 11 zijn te pruimen.