Mötley Crüe - Shout at the Devil (1983)

Metal / Rock
Label: Elektra

1. In the Beginning (1:13)
  2. Shout at the Devil (3:16)
  3. Looks That Kill (4:07)
  4. Bastard (2:54)
  5. God Bless the Children of the Beast (1:33)
  6. Helter Skelter (3:09)
  7. Red Hot (3:21)
  8. Too Young to Fall in Love (3:34)
  9. Knock 'Em Dead, Kid (3:40)
  10. Ten Seconds to Love (4:17)
  11. Danger (3:51)
  12. Shout at the Devil [Demo Version] * (3:15)
  13. Looks That Kill [Demo Version] * (5:06)
  14. Hotter Than Hell [Demo Version] * (2:49)
  15. I Will Survive [Demo Version] * (3:19)
  16. Too Young to Fall in Love [Demo Version] * (3:03)
avatar van Kondoro0614
Een heerlijke tweede album en zeker een goeie verbetering van Mötley Crüe met toch wel erg veel mooie, heerlijke en stoute rock riffs er tussen. Toch begon ik bij deze band al snel te neigen naar 'Twisted Sister' en dat vooral dankzij hun debuut. Toch slaat Mötley Crüe hier de spijker op de kop en dit album wist mij zeker te interesseren.

Ook al kent dit album natuurlijk zo zijn mindere nummers, en sommige waren best achterhaald en simpel, de album weet ook een paar goeie nummers te brengen waarbij 'Shout at the Devil' en 'Looks That Kill' er toch vrij snel uit springen en die gelijk erg goed klinken. Echter zijn de nummers 'Helter Skelter', 'Red Hot' en 'Too Young to Fall in Love' klonken ook als een tierelier en zo weet Mötley Crüe toch een goed tweede album neer te zetten waarmee de heren laten horen wat ze daadwerkelijk in petto hebben.

Qua zang vind ik het toch echt wel meevallen bij deze groep, dit werd aangekaart in het vorig album en hoewel het natuurlijk wel iets beter klinkt bij dit tweede album als hun debuut vind ik het nog steeds erg mee vallen. In het algemeen mooie solo's, en gitaarwerk was ook goed en zo knalde dit album heerlijk door waarbij ik geen moeite had om hem af te luisteren.

Voorlopige tussenstand:

01. Shout at the Devil