Warren Zevon - Warren Zevon (1976)

Label: Reprise

1. Frank and Jesse James (4:33)
  2. Mama Couldn't Be Persuaded (2:53)
  3. Backs Turned Looking Down the Path (2:27)
  4. Hasten Down the Wind (2:58)
  5. Poor, Poor Pitiful Me (3:04)
  6. The French Inhaler (3:44)
  7. Mohammed's Radio (3:40)
  8. I'll Sleep When I'm Dead (2:56)
  9. Carmelita (3:32)
  10. Join Me in L.A. (3:13)
  11. Desperados Under the Eaves (4:45)
avatar van jorro
Misschien komt het doordat ik meer van melodie ben dan van teksten?
Tja...helaas maar 2,5* waarmee ik bedoel : mijn smaak niet dit.

avatar van Running On Empty
jorro schreef:
Het zal wel aan mij liggen...maar ik vind dit album eigenlijk niets bijzonders. Saai ook en zo. Nee, aan mij is dit niet besteed. In de jaarlijst 1976 van OOR staat het op positie 36 en dat vind ik eigenlijk al erg hoog.
Misschien komt het doordat ik meer van melodie ben dan van teksten? Tja...helaas maar 2,5* waarmee ik bedoel : mijn smaak niet dit.

Klopt het ligt aan jou. Dit is een magistraal album. En wat kan mij die OOR jaarlijst nou schelen?

avatar van Tonio
Ben weer eens begonnen met de legacy van Warren Zevon, te beginnen met dit album. Inderdaad nog altijd een indrukwekkend debuut. Typisch voorbeeld van een musician's musician. Eigenlijk is nagenoeg zijn geheel oeuvre van hoge kwaliteit, maar dit album behoort toch tot de top.

Overigens was hij destijds een protégé van Jackson Browne. En dat is ook best te horen: luister eens naar het koortje op zo'n 2:30 minuten van Mohammed's Radio. Wie vertelt mij op welk nummer van Late for the Sky van Jackson Browne dit terug te vinden is?

Omdat dit laatste album van 1974 is, en dit album uit 1976, wil dat nog niet zeggen dat hij dit van Jackson heeft. Ik schat dat dit eerder andersom het geval is ...

avatar van Gladius
Feeeest. Net de 'original album series' binnen gekregen, en we beginnen bij het begin: dit album.
Ik ben voorlopig vooral bekend met z'n recenter werk. Klinkt net wat anders dit, maar al van bij het eerste nummer hoor je dat dit geweldige muziek is. Smaakt naar meer!