Muse - Absolution (2003)

Label: Mushroom

1. Intro (0:22)
  2. Apocalypse Please (4:12)
  3. Time Is Running Out (3:56)
  4. Sing for Absolution (4:54)
  5. Stockholm Syndrome (4:58)
  6. Falling Away with You (4:40)
  7. Interlude (0:37)
  8. Hysteria (3:47)
  9. Blackout (4:22)
  10. Butterflies and Hurricanes (5:01)
  11. The Small Print (3:28)
  12. Endlessly (3:49)
  13. Thoughts of a Dying Atheist (3:11)
  14. Ruled by Secrecy (4:54)
  15. Fury * (5:02)
  16. Endlessly * (3:49)
  17. Thoughts of a Dying Atheist * (3:11)
  18. Ruled by Secrecy * (4:54)
Weer een prachtige cd maar net niet zo goed als deel 2. Toch 5*.

Mijn enige album van Muse, maar oh oh oh, wat goed! Kan ik uren naar luisteren (hell, dat heb ik al meer malen gedaan )

avatar van Jordy
Het kwaliteitsverschil tussen album 1 en 2 was erg groot (in positieve zin). Die lijn konden ze helaas niet volhouden, al blijft het een lekker albumpje.

Je moet Showbiz niet onderschatten hoor, Jordy. Dat is een geniaal album. Maar OOS en Absolution zijn gewoon net een tikkie genialer.

paranoidandroid
Tegenvaller na OOS.

avatar van Sjoerd
Muse is een goede band, maar kon mij op plaat 1 en 2 niet al te lang boeien. Hoe verhoudt deze plaat zich tot de andere twee?

Phoenix schreef:

Weer een prachtige cd maar net niet zo goed als deel 2. Toch 5*.

Tadaa!

Deze plaat heeft ook lekker harde rocknummers maar zeker ook wat rustigere ballades. Ik zou hem gewoon luisteren en genieten!

JonnieBrasco
Dit is mijn favoriete album van Muse tot nu toe. Een volwassener en aangenamer album dan OOS. De sound is sterk verbeterd. Ook geen irritante piano-riffjes meer die de kwaliteit van het album omhoog zouden moeten schroeven. Verder vind ik de zang steeds meer in balans komen met de muziek waar ze gelukkig eens aandacht aan hebben besteed. Geweldig album dus.

Jammer dat het goede nummer "Fury" niet als extra track op onze cd staat. Op de Japanse versie wel.

Ook ik vind dit dus echt hun allerbeste album ! Origin kan ik nooit echt in één keer helemaal uitzitten, deze zet ik rustig een 2e keer achter elkaar op.

JonnieBrasco
Dat is precies wat ik bediscussieer bij het album Orgin Je hebt helemaal gelijk ...

pabostudent
"Kan Muse Origin of symmetry overtreffen",was de vraag vooraf aan de release van dit album.
Het antwoord daarop kan ik niet beantwoorden; deze cd is namelijk compleet anders dan Origin of symmetry, en verandering hoeft niet altijd goed te zijn, maar in dit geval is het zeker WEL goed.
Muse is heel erg gegroeid, dat kan ik zeker horen op dit album, en als een cd langer dan een week in mijn cdspeler zit is dat geen verkeerd signaal.

Beste nummer van deze cd is imo "Stockholm syndrome".

pabostudent schreef:

Ja hoor, met het grootste gemak zelfs

pabostudent schreef:

Beste nummer van deze cd is imo "Stockholm syndrome".

Hysteria . Die gitaar in het begin is echt fantastisch!

Phoenix schreef:

Hysteria . Die gitaar in het begin is echt fantastisch!

Wat een geweldig nummer is dat he, ik moet altijd aan Smashing Pumpkins denken als ik dat hoor, die konden dat ook zo mooi.

Ik krijg koppijn van deze muziek.

Misschien moet je dan eens je oren openzetten en luísteren naar de muziek en het niet alleen aanhoren

Horrorfanaat schreef:

Ik krijg koppijn van deze muziek.

En dat voor een horrorfanaat...

Wat_Jij_Wil
Een vriend liet mij 3 weken geleden heel spontaan de Hullabaloo (2002) dvd zien: wat een ontdekking. Sindsdien ben ik soortig van verslaafd geraakt en laat tot op het heden even geen andere muziek binnen. Al vrij snel werd dit mijn favoriete album van de drie met een hoge top 10 notering als gevolg. Werkelijk elk nummer is speciaal voor me geworden: wanneer ik dit album ook alleen luister en mijn gevoelens de vrije loop laat nemen verdwaal ik er letterlijk in.

Favoriete nummers waren al meteen ´Hysteria´ en ´Stockholm Syndrome´. Beide nummers bevatten zoveel energieke momenten door geniale melodielijnen en briljante overgangen van zang naar gitaargeweld (en vice versa) dat elke luisterbeurt weer een waar genot is. Sinds het zien van de Glastonbury (2004) dvd is bij die favorieten direct ´Butterflies and Hurricanes´ gekomen. Die werd zo meesterlijk vertolkt, daar kon ik gewoon niet meer omheen; kippenvel. De muziek op de dvd klinkt trouwens net als bij de Hullabaloo dvd weer net even wat beter dan de cd´s, aanrader.

avatar van Gizzmann
Dit album word elke keer dat ik hem luister weer beter. Nu geef ik hem 4* maar ik zou niet raar op kijken als ik hem binnekort 4.5* ga geven. Persoonlijk vind ik hem niet zo goed als OOS by the way.
Favoriete nummers? Ik kan niet echt kiezen... Absolution, Hysteria en Thoughts of a Dying Atheist

Bertyl schreef:

Ik luister vaak Rock muziek ben gek op Maroon 5 Keane en Simple Minds maar dit is gewoon stom gebler. Zitten paar aardige nummers op maar voor de rest vond ik het echt bagger.

Wat een stevige rock noem je daar op zeg

avatar van gemaster
Horrorfanaat schreef:

Dat is geen rock muziek, maar popmuziek met gitaren(of in het geval van Keane gewoon popmuziek).

ricky2612
hahaha idd, met alle respect maar die bands hebbu nix met rock te makuh..

in mijn ogen was OOS gewoon een topper die niet verbeterd kon worduh, en nam daar ook nooit egt de moeite voor, toen me pa met absolution kwam aanzettuh. Maar na aanschaf van me Ipod alles van muse erop geknalt en dan luister je de cd vaker, en word ie egt gewoon steeds beter..!!Het is gewoon 1 geheel dat perfect in elkaar zit. Egt kunst in mijn ogen. ik vond de nummers op OOS individueel beter, maar als geheel vind ik Absolution beter. (hmmz btje vreemde zin..)

PS: mis. hele stomme vraag oor, maar hoe kom ik aan dvd van Glastonbury ??

gemaster schreef:

Wel eens van softrock gehoord.

avatar van gemaster
Ja dat noem ik gewoon popmuziek hoor. Van het woord soft-rock krijg ik trouwens vlekken. Doet me denken aan knuffel-rock.

gemaster schreef:

Het heet niet voor niks softrock hé.

Maar zeg nou eerlijk. Is dit echt zo goed. Bij sing for absolution rende ik bijna de kamer uit.

avatar van Ziggy007
Horrorfanaat schreef:

Waarom luister je er in godsnaam dan naar?

Ga ergens anders bij muziek die je wél goed/mooi vindt discussieren of onderbouw je argumenten hier, maar ga niet van die stomme vragen stellen. Talloze mensen vinden het goed, jij en een hoop andere niet. So what? Punt.

ricky2612
nou ik moet zeggen, de 1e paar x dat ik Sing for Absolution hoorde, vond ik het echt een VERSCHRIKKELIJK nummer, ik vond het saai, en er zat nix in gewoon.

Maar hoe vaker je gaat luisteren, hoe beter hij eigenlijk word. En vooral dan als je de hele cd luistert, past het nr een naadloos tussen..

maareh het goede aan deze cd is denk ik gewoon het geheel, zoals eerder vermeld. Het is gewoon 1 lange rit door een aparte muse-wereld, om het zo maar te verwoorden hahaha.

maar er zullen heus wel mensen zijn die het nix vinden, naja prima tog. Ik hou ook niet van R&B of rap ofzow..das gewoon een kwestie van smaak.

Ziggy007 schreef:

Waarom luister je er in godsnaam dan naar?

Ik wou alleen zeggen dat het onzin is dat deze cd zo hoog staat.