Novastar - Novastar (2000)

Belgiƫ
Label: Warner Bros.

1. Wrong (4:01)
  2. Smooth Flavours (3:38)
  3. Caramia (4:48)
  4. Moreau (4:25)
  5. The Best Is Yet to Come (3:49)
  6. Millersan (3:27)
  7. Carelessly Dating (3:11)
  8. E (2:47)
  9. Do Run (3:38)
  10. Lost & Blown Away (2:47)
avatar van oceanvolta
Erg mooi album met stuk voor stuk mooie popliedjes. Enkel Do Run doet mij niks. Voor de rest geldt vooral mooi gezongen en mooie melodieen. Duideijk een geval van "less is more". De opvolger zou wat meer aangekleed worden met behulp van Piet Godddaer (Ozark Henry) maar het eindresultaat is zeker niet beter. Laat ik het houden op anders...

DYS
ZERO schreef:

Aanrader: Caramia op Werchter 2004, zoeken op Youtube!

Dat was werkelijk een memorabel optreden. Eén van de beste waar ik ooit bij was. Hoewel ik geen mega Novastar-fan ben kun je er niet omheen dat op dit album een paar pareltjes staan (Wrong, Caramia, The Best is yet to come). Ik vind dit album veruit zijn beste, de opvolgers missen naar mijn gevoel de sfeer en de uitschieters die op dit eerste album bij vlagen wel terug te vinden zijn.

avatar van Screenager
ZERO schreef:
Een album met ups en downs, zoals hier al vaker gezegd is. De toppers maken veel goed, de mindere nummers storen niet (op Do Run na). Caramia is briljant, met voorsprong het beste nummer op de plaat gevolgd door Lost and blown away.

Aanrader: Caramia op Werchter 2004, zoeken op Youtube!

Dat noem ik nou eens een muziektip. Dank voor die prachtige versie!

avatar van Ronald5150
Novastar of Joost Zweegers staat garant voor doorleefde popliedjes met een flinke portie emotie en bezieling. Toch kan het werk van Novastar me niet altijd of niet volledig bekoren. Zo vind ik "Another Lonely Soul" in potentie een mooi album, maar is het de stem van Zweegers die me niets of weinig doet. Soms heb je dat. Hoe goed ook, het is gewoon niet je ding. Dan is het een kwestie van slikken en weer doorgaan. Het debuutalbum van Novastar bevalt me op een of andere manier dan weer beter dan het tweede album. Of het nu door de productie komt of niet, maar de stem van Zweegers klinkt wat meer naturel en daarom komt het mijn inziens beter tot zijn recht en draagt het positief bij aan mijn luisterbeleving. Daarnaast staan er op "Novastar" een aantal echte pareltjes als "Wrong", "The Best is Yet to Come" en "Lost & Blown Away". Uiteindelijk ben ik dan toch overtuigd van "Novastar", al zal ik niet snel een grote fan worden. Respect voor Joost Zweegers heb ik altijd gehad en dat zal ook zo blijven.

avatar van berrege
Als 9-jarige kreeg ik dit album, één van mijn eerste ooit. Nu draai ik het nog steeds

avatar van HansVon
Sorry Novastar.... ik heb jullie altijd onderschat. Mooi album hoor!

avatar van Simon Smith
HansVon schreef:
Sorry Novastar.... ik heb jullie altijd onderschat. Mooi album hoor!
Het is 1 man, dus ‘jou’ .

avatar van HansVon
Zo weinig weet ik nu van Novastar af... al zag ik ooit een Youtube Pinkpop optreden met begeleiding ?!

avatar van pdonidvie
HansVon schreef:

Novastar is inderdaad de artiestennaam van Joost Zweegers. De songs zijn dus helemaal van zijn hand. Maar uiteraard wordt hij zowel in de studio als live begeleid door een band. Eigen aan hem is dat die band zéér regelmatig verandert, wat het (zeker live) allemaal vers houdt. Zeker een aanrader om eens een concertje van mee te pikken!