Neil Young & Crazy Horse - Live Rust (1979)

Canada / Verenigde Staten
Label: Reprise

1. Sugar Mountain (5:02)
  2. I Am a Child (3:01)
  3. Comes a Time (3:15)
  4. After the Gold Rush (3:49)
  5. My My, Hey Hey (Out of the Blue) (4:12)
  6. When You Dance I Can Really Love (3:42)
  7. The Loner (4:53)
  8. The Needle and the Damage Done (3:06)
  9. Lotta Love (2:52)
  10. Sedan Delivery (4:50)
  11. Powderfinger (5:43)
  12. Cortez the Killer (6:19)
  13. Cinnamon Girl (3:22)
  14. Like a Hurricane (8:03)
  15. Hey Hey, My My (Into the Black) (4:37)
  16. Tonight's the Night (7:12)
Die afrikaanse stem aan het einde van Cortez The Killer is echt fout, verpest haast het hele nummer.
Wel een goed live album maar Weld is vele malen beter.

Afrikaanse stem?

Ja, moet je het nummer maar luisteren dan merk je dat Neil Young aan het einde met een soort Surinaams accent zingt:
'Dancing across the water man, Cortez, Cortez'.
Vreselijk gewoon, zo zonde.

Herbert LC
Gisterenavond nog even naar geluisterd. Mij stoort het evenwel niet.

Het zal dan wel aan mij liggen, ik hoor toch liever de studio versie op Zuma of de live versie op Weld.

Herbert LC
Mij stoort het niet omdat de versie op Live rust de eerste versie is die ik hoorde. Ik heb Neil Young via deze plaat leren kennen. Op Studio Brussel was er lang geleden elke avond een programma dat "Liever Live" heette, waar dus uitsluitend live-registraties gedraaid werden. En ergens in november 1989 was er een ganse week gewijd aan Neil Young. Ik kende die man enkel vaagweg van naam en heb toen alles wat ze die week draaide op cassette opgenomen. En een groot deel kwam uit Live Rust, ontdekte ik later.

dutch2
Mij stoort het enorm omdat het een nummer is met een historische inhoud. Door dat rare gedoe verbreekt hij de magie van zowel tekst als muziek.

dutch2 schreef:

Er is dus toch iemand die er ook zo over denkt.

Down_By_Law
Ik vind dat juist geweldig, dat 'Afrikaanse' (zoals jullie dat noemen). Ik hou heel erg van artiesten die hun muziek live aanpassen, in plaats van het precies noot voor noot ten gehore te brengen (bijv. dat afgrijselijke Keane of Coldplay). Verder is deze live plaat een van de beste live albums ooit. Met beeld is deze uitgebracht als de DVD "Rust Never Sleeps". Ook een aanrader. 5/5

Ik begin hem ook steeds meer te waarderen deze plaat.
Even mijn stem verhogen.

avatar van c-moon
Prachtige live-plaat toch!!! Misschien wel Young's beste live-album.. alhoewel... WELD van zovele jaren later is nog nét ietsje beter... allez, zijn tweede beste LIVE dan

Schitterende nummers staan hier op in al even schitterende versies.. Dit album wordt huize Moon vaak, erg vaak opgelegd..

Rokol schreef:
Wel een goed live album maar Weld is vele malen beter.

Wel, dat stoort me allerminst!! Vind dat zelfs erg grappig, goed gedaan van Dinsaur Sr.

avatar van musicfriek
Beginnende Neil Young bewonderaar hier. Vraagje: Ik zie hier de titels My My Hey Hey en Hey Hey My My. Zelfde nummers??

musicfriek schreef:

nee,de een heet my my,hey hey (out of the blue) en de andere heet hey hey, my my (into the black).De eerste is rustig en de tweede is ruiger. Het is opgedragen aan Johnny Rotten.Staat op Rust Never Sleeps. Ik raad hem je aan.

IK heb een vraag: op een bepaald moment op deze cd ik denk bij het begin van sedan delivery is er een deel te horen dat ik ook ooit op de woodstock dvd heb gezien. Er wordt geroepen van no rain, no rain! Kan iemand mij het verband uitleggen tussen deze woodstock passage en deze cd live rust, alvast bedankt!
En ooh ja, dit is een prachtplaat!

wat een vette plaat is dit
trouwens dat nr (waar mouwen het over heeft) is ook opgedragen aan Kurt Cobain, evenals t nr + de plaat sleeps with angels

fredpit
vette platen slaan over...

poetsen met glassex. en wist je dat heel het repertoire van Nirvana aan Neil Young is opgedragen.

EVANSHEWSON
Willen de Nederalnders onder jullie me eens uitleggen wat een "vette" plaat is ?
Ik begrijp die uitdrukking niet.
Wèl dat Elvis Presley voo hij het hoekje omging een "vette" blanke rocker was...

Deze live plaat van Neil Young vind ik KEINIJG om een ander Vlaams woord voor : kwalitatief hoogstaand te gebruiken. De sfeer van dit concert is ongeëvenaard, zeker als hij van acoustisch naar electrisch overgaat.
"The Loner" maakt hier één van de sterkste live platen ooit !

avatar van likeahurricane
My my, hey hey
Rock and roll is here to stay
It's better to burn out
Than to fade away
My my, hey hey.

Stond ook in de zelfmoordbrief van Kurt cobain.

EVANSHEWSON
Enorm sfeervolle liveplaat van Neil en Crazy Horse.
de overgang van acoustisch naar electrisch is ook zeer speciaal, ik dacht dat dan net een onweer uitbreekt en dat je dat kunt horen op de plaat, wat de sfeer alleen maar ten goede komt.
Mooie bloemlezing uit 's mans carriëre tot dan toe;
4.5 sterren en een liveplaat om echt vaak te draaien !
**** 1/2

Davez
Heb net deze liveregistratie besteld en bekeken met PRIME digibox (voor de Belgen onder ons). Ik heb er van genoten maar ik had dan ook niet anders verwacht..

avatar van Oldfart
Stond ook in de zelfmoordbrief van Kurt cobain.

of Neil Young daar nou blij mee is waag ik ernstig te betwijfelen

Live Rust is een geweldig mooie plaat, maar deze
vind ik net een stuk boeiender; voor mij net het verschil tussen 4,5 en een 5

Oldfart schreef:

of Neil Young daar nou blij mee is waag ik ernstig te betwijfelen

Live Rust is een geweldig mooie plaat, maar deze
vind ik net een stuk boeiender; voor mij net het verschil tussen 4,5 en een 5

Jajaja, Oldfart, ga jij de fans een beetje opnaaien, je weet toch dat Time Fades Away HELAAS niet op ceedee verkrijgbaar is ?

Of is daar recentelijk verandering in gekomen ?

laat het dan vlug weten!
Thx

avatar van Oldfart
hahaha; voor zover ik weet nog steeds niet' nee.
Maar is wel te krijgen op vinyl zo hier en daar; kost wel wat dan, maar dan heb je ook wat: namelijk 's mans mooiste plaat.

Harald
EVANSHEWSON schreef:

Of is daar recentelijk verandering in gekomen ?

laat het dan vlug weten!
Thx

Time fades away is wel op cd verkrijgbaar, staat samen met het unreleased Chrome Dreams op een 2 on 1 cd. Ik heb deze hier op tafel liggen, is wel moelijk verkrijgbaar

avatar van Cygnus
Harald schreef:

Zo ver ik weet gaat het hier om een niet-officiele uitgave, gemaakt door fans.

Wat niet wegneemt dat ik deze cd graag aan mijn collectie zou willen toevoegen. Eigenlijk het enige van de man wat nog in mijn collectie ontbreekt.

Davez
Je kan Time fades away altijd "pindakazen" Daar moet Neil niet lastig om doen hij zoekt het zelf!

avatar van Cygnus
Davez schreef:

Ik heb ze wel op mijn computer staan hoor, maar niet op cd.

avatar van devel-hunt
Geweldige live registratie van het icoon Neil. Die zich hier wel zo'n beetje op het hoogtepunt van zijn roem was, hierna haalde hij dit niveau bijna niet meer.

Ik heb deze vandaag op de terugweg van skivakantie in de auto nog eens opgelegd Wat een plaat blijft dit toch! Dit is zonder meer de beste live registratie die ik ooit hoorde!