Lou Reed - Coney Island Baby (1975)

Label: RCA

1. Crazy Feeling (2:57)
  2. Charley's Girl (2:36)
  3. She's My Best Friend (6:01)
  4. Kicks (6:06)
  5. A Gift (3:48)
  6. Ooohhh Baby (3:45)
  7. Nobody's Business (3:41)
  8. Coney Island Baby (6:37)
  9. Nowhere at All * (3:17)
  10. Downtown Dirt * (4:16)
  11. Leave Me Alone * (5:33)
  12. Crazy Feeling * (2:38)
  13. She's My Best Friend * (4:07)
  14. Coney Island Baby * (5:43)
avatar van Von Helsing
gigage schreef:
De gitarist hier had nog bij Kiss gesoliciteerd in 73 maar toen werd Ace Frehley aangenomen. Volgens wiki dan.

Zijn broer zou later wel de gitarist worden van KISS, tussen 1984 en 1996.

avatar van gigage
Wel grappig; als er een (hard) rock tribute album van wie dan ook is gemaakt, dan is de guitar commando er steevast bij. (Zie de credits bij allmusic.com)

avatar van king_pin
Eens in de zoveel tijd heb ik een Lou Reed kick en naast de albums die ik dan graag hoor (in het bijzonder Berlin) probeer ik dan ook de albums die me niet pakken weer eens. Zo ook nu maar met Coney Island Baby daar kan ik gewoon niks mee. Ik vind het gewoon saai en de sound staat me niet aan, zelfs Lou zelf klinkt niet zoals ik m graag hoor, te gelikt.
Wordt nooit wat met deze plaat ben ik bang.

avatar van Stijn_Slayer
Na lange tijd weer eens uit de kast getrokken. Ergens wantrouw ik Lou Reed altijd een beetje als hij goede zin heeft. Cynisch, depressief of beneveld levert hij vaak zijn beste werk af. Lou heeft altijd wel een zekere popsensitiviteit gehad, al wist hij dat over het algemeen goed verborgen te houden.

Deze ligt in het verlengde van Loaded en Transformer. Minder eigenwijs en veelzijdig dan Transformer weliswaar, maar toch zeker een van zijn betere albums. Het is ook een van zijn weinige albums die van begin tot eind consistent van niveau zijn. 'A Gift' is trouwens heerlijk doorspekt met Lou's humor: 'I'm just a gift to the women of this world. Responsibility sits so hard on my shoulder'.

avatar van heartofsoul
Lou Reed behoort niet direct tot mijn favoriete artiesten (of exacter uitgedrukt: ik voel me bij zijn platen niet thuis). Toch heb ik gefascineerd naar dit album, dat ik onlangs in huis haalde, geluisterd. Ik heb de cd-heruitgave met zes bonusnummers uit 2006 en die is prachtig van geluid. Van de stem van Reed houd ik niet erg, maar de songs vind ik bijna alle zeer de moeite waard. En in instrumentaal opzicht is dit naar mijn smaak een buitengewoon goed gelukt album waarop erg goede musici meespelen. Ik hoor Lou Reed trouwens het liefst met een bezetting zoals hier: voornamelijk bas, drums, gitaren en keyboards. Lou Reed speelt hier verdienstelijk gitaar en ook de drummer Michael Suchorsky vond ik boeiend. Als je het album op cd koopt, probeer dan de heruitgave met de bonusnummers te kopen, want die vind ik een mooie aanvulling.