Queen + - Greatest Hits III (1999)

Label: Hollywood

1. The Show Must Go On [Live] (4:35)

met Elton John

2. Under Pressure [Rah Mix - Radio Edit] (4:09)

met David Bowie

3. Freddie Mercury en Montserrat Caballé - Barcelona [Single Version] (4:25)
  4. Too Much Love Will Kill You (4:19)
  5. Somebody to Love [Live] (5:07)

met George Michael

6. You Don't Fool Me (5:23)
  7. Heaven for Everyone [Single Version] (4:38)
  8. Las Palabras de Amor (The Words of Love) [7" Edit] (4:29)
  9. Brian May - Driven by You (4:10)
  10. Freddie Mercury - Living on My Own [Album Mix] (3:37)
  11. Let Me Live (4:46)
  12. Freddie Mercury - The Great Pretender (3:26)
  13. Princes of the Universe (3:32)
  14. Another One Bites the Dust (4:21)

met Wyclef Jean, Pras en Free

15. No-One But You (4:11)
  16. These Are the Days of Our Lives (4:22)
  17. Thank God It's Christmas (4:19)
avatar van kaztor
ClassicRocker schreef:
Slecht samengestelde derde hitverzamelaar van Queen, had veel beter gekund en gemoeten, zoals hieronder:

1. Tie Your Mother Down
2. Heaven for Everyone
3. Las Palabras de Amor
4. Spread Your Wings
5. Keep Yourself Alive
6. Body Language
7. Scandal
8. Somebody to Love (Live)
9. Princes of the Universe
10. Let me Live
11. Thank God I'ts Christmas
12. Too Much Love Will Kill You
13. Love Of My life (live)
14. One Year of Love
15. These Are the Days Of Our Lives
16. Mother Love
17. No-One But You

Allemaal op single uitgebracht en behalve Keep Yourself Alive, hits in Groot Brittannië.

Knal One Year Of Love eraf ten faveure van Liar en je hebt een waardige GH3 gecreëerd. [/quote]

Ik kwam laatst de Amerikaanse Elektra label single-versie van Liar tegen. Ze hebben daarin echt lopen knippen en plakken totdat het mooiste van de album-versie eruit was.
Zelf heb ik ook weleens geprobeerd een Greatest Hits III te maken met nummers zoals het Bee Gees-achtige Pain Is So Close To Pleasure.
Greatest Hits en Greatest Hits II heb ik indertijd gekocht voor enkele afwijkende single-versies.
Royal Rarities is volgens mij de beste compilatie met Queen non-album tracks.

avatar van brajoapau
brajoapau (crew)
De reguliere albums The Works en Innuendo zijn (althans voorlopig) de enige in mijn collectie; deze verzamelaar is m.i. ook de minste van de drie; tezamen met de andere twee in de verzamelbox The Platinum Collection destijds aangeschaft; ga me binnenkort ook maar eens wat meer verdiepen in hun andere reguliere albums om te gaan beslissen ze al dan niet aan te vullen in mijn Queen collectie.

avatar van Germ
1,0
Wat een verschrikkelijke verzamelaar is dit. Wanneer de knip en plaknummers van Made In Heaven tot het beste werk behoren weet je eigenlijk al genoeg. Wanstaltige remixes, soloprutswerk en overbodige live nummers maken dit echt een belachelijke release.