Queen + - Greatest Hits III (1999)

Label: Hollywood

1. The Show Must Go On [Live] (4:35)

met Elton John

2. Under Pressure [Rah Mix - Radio Edit] (4:09)

met David Bowie

3. Freddie Mercury en Montserrat Caballé - Barcelona [Single Version] (4:25)
  4. Too Much Love Will Kill You (4:19)
  5. Somebody to Love [Live] (5:07)

met George Michael

6. You Don't Fool Me (5:23)
  7. Heaven for Everyone [Single Version] (4:38)
  8. Las Palabras de Amor (The Words of Love) [7" Edit] (4:29)
  9. Brian May - Driven by You (4:10)
  10. Freddie Mercury - Living on My Own [Album Mix] (3:37)
  11. Let Me Live (4:46)
  12. Freddie Mercury - The Great Pretender (3:26)
  13. Princes of the Universe (3:32)
  14. Another One Bites the Dust (4:21)

met Wyclef Jean, Pras en Free

15. No-One But You (4:11)
  16. These Are the Days of Our Lives (4:22)
  17. Thank God It's Christmas (4:19)
Ik vindt dit van de drie 'Greatest hits'-albums van Queen de minst goede, wat nog steeds niet wegneemt dat dit een erg goed album is.

De zang van Freddy Mercury past naar mij mening veel beter bij de nummers als bvb. die van Elton John of George Michael.

Barcelona met Monserat Caballe (of hoe je het ook schrijft) vindt ik de topper.

avatar van HiLL
Xfofaxx schreef:

Barcelona met Monserat Caballe (of hoe je het ook schrijft) vindt ik de topper.

Geheel mee eens, absoluut de minste van de drie...

avatar van avdj
De andere 2 zijn inderdaad wel een stuk beter. Die liveversies zou ik trouwens gewoon vervangen voor studio-opnames maar ja...

bij Queen - Greatest Hits I, II & III (2004):

Persoonlijk had ik deel drie liever gezien als een soort van alternatieve greatest hits waar de wat minder bekende maar tevens zo mooie nummers op staan, zoals 'great King Rat',' Seeven seas of rhey of 'In the Lab Of The Gods' en ga zo maar door.

Seven Seas of Rhey staat op deel 1

Maar ik ben het wel met je eens, deel 3 staat nu boordevol live- en dubbele nummers. Ik geef deel 1 en 2 4,5* deel 3 3* Gemiddeld dus 4*

avdj schreef:

Seven Seas of Rhey staat op deel 1

Oh ja ik zie het, maar je snapt wat ik bedoel.

avatar van bloempje24
1,0
Staan nummers op die greatest hits 2 niet gehaald hebben. Echt (zakken)vulling van de platenmaatschappij. Wel weer een perfect album voor niet queen fans.

bloempje24 schreef:

Een perfect album voor mij dus.
Ik ben geen Queen fan,maar ik vind dit album ook niet echt goed.
In tegenstelling tot Greatest Hits I en II, die zijn wel erg goed.

bloempje24 schreef:

Het is Queen+ dus geen nummers die deel 2 niet gehaald hebben maar opnames van Queen samen met andere artiesten, ik zie dit niet als zakkevulling, maar gewoon als een slime zet. Een hoop mensen willen wel de nummers maar de platen waar ze oorspronkelijk opstonden zijn moeilijk te krijgen dan is dit een goede oplossing.

De nieuwe Under Pressure versie op deze cd vind ik persoonlijk erg goed, maar dat Another One Bites the Dust met Wyclef Jean erop is terecht gekomen is voor mij 1 groot raadsel. Dat is echt verschrikkelijk. Verder had ik ook liever gezien dat ze zoals iemand anders al zei wat meer juweeltjes uit het verleden erop hadden gezet in plaats van die solo nummers. It's late had bijvoorbeeld niet misstaan!

avatar van Kikuichimonji
Qua tracks zeker de minste van de 3, maar wat een ontzettend mooie cover heeft deze CD. Mooie symboliek met Brian, John en Roger op de voorgrond in donkere tinten en Freddie in lichte tinten op de achtergrond.

avatar van Nicolage Rico
Ik ben het er ook mee eens dat dit de minste is van de 3, maar ook deze cd bevat een aantal topnummers, zoals "Barcelona", "You don't fool me" en "Heaven for everyone".

De grootste hits klinken mij iets te commerciëel en heb ik te vaak gehoord. Daardoor kunnen deze nummers het aantal sterren niet omhoog tillen. 3 ***

"iets" te commercieel?
Man, commerciele songs als op dit album staan zijn amper te vinden.

avatar van Nicolage Rico
avdj schreef:
"iets" te commercieel?
Man, commerciele songs als op dit album staan zijn amper te vinden.

Ik heb niet bij voorbaat tegen commerciële muziek, maar ik vind dit zelfs te commerciëel. Snap je? Als iets lekker is, maar het is rete-commerciëel, dan heb ik er geen moeite mee. Goed = goed, slecht = slecht. Maar bij deze nummers krijg ik toch de kriebels.

avatar van radio 538
wel ondergewaardeerd top cd met hele goede muziek.

5 sterren

avatar van Hans Brouwer
radio 538 schreef:
jammer dat hij dood is
Wat nog meer te betreuren valt, is dat Queen zonder Freddie weer de studio schijnt in te duiken om een nieuwe cd opnemen. Schande, schande

avatar van Flipper
Hans Brouwer schreef:

..... en nog eens schande !!

avatar van Poeha
Tsja Hans, met Freddie zal ook niet meer gebeuren, hoor, ben ik bang!

Maar ik ben het me je eens. Moeten ze niet doen!
Ze hebben een geweldige staat van dienst en die moeten ze niet gaan bezoedelen door hooguit met 2 originele bandleden door te gaan!

Ik ken van Queen eigenlijk alleen de hits,

maar mensen... wat is Princes of the Universe toch een fantastisch nummer!

4* voor dit album!

avatar van kaztor
Wel Wyclef Jean en geen Tie Your Mother Down, Keep Yourself Alive of Spread Your Wings.... Dan weten we toch wel genoeg, zeker!?

radio 538 schreef:
wel ondergewaardeerd top cd met hele goede muziek.

5 sterren

Met recht ondergewaardeerd.

Een cash-cow van jewelste, maar gezien jouw naam zal jij daar wel niet veel problemen mee hebben...

avatar van musicfriek
Barcelona blijft een prachtig nummer van Freddie Mercury, wat een stem heeft hij toch!

FatBottomedGirl
Yes it's Christmas
Thank God it's Christmas!!!!

fastpulseboy

avatar van rudiger
dit is verreweg de minste van de 3 greatest hits cd`s , ik geef hier 3 sterren voor , omdat het nummer you don`t fool me hier op staat.
de nummers met elton john en die kwal van michael hadden er niet op gemoeten , maar ja de cd moest vol.

avatar van king_arthur
Ik heb deze CD maar voor 1 nummer gekocht: Thank God It's Christmas. Het enige originele Queen nummer dat ik nog niet in mijn collectie had

De rest van de CD is wel aardig, maar haalt het niet bij de originele werken van Queen.

avatar van Poeha
rudiger schreef:

avatar van king_arthur
He Poeha. Betekent dit dat je het volledig eens bent met rudiger, maar geen zin had het zelf nog een keer in te typen?

rudiger schreef:

Die cd hadden ze ook kunnen vullen met nummers als Spread Your Wings, Keep Yourself Alive, Tie Your Mother Down, Liar of misschien nog Body Language. Nummers die de plaats op deze collectie veel meer verdienden dan dat halfgebakken werk waarmee ze de cd opvulden.