Queen + - Greatest Hits III (1999)

Label: Hollywood

1. The Show Must Go On [Live] (4:35)

met Elton John

2. Under Pressure [Rah Mix - Radio Edit] (4:09)

met David Bowie

3. Freddie Mercury en Montserrat Caballé - Barcelona [Single Version] (4:25)
  4. Too Much Love Will Kill You (4:19)
  5. Somebody to Love [Live] (5:07)

met George Michael

6. You Don't Fool Me (5:23)
  7. Heaven for Everyone [Single Version] (4:38)
  8. Las Palabras de Amor (The Words of Love) [7" Edit] (4:29)
  9. Brian May - Driven by You (4:10)
  10. Freddie Mercury - Living on My Own [Album Mix] (3:37)
  11. Let Me Live (4:46)
  12. Freddie Mercury - The Great Pretender (3:26)
  13. Princes of the Universe (3:32)
  14. Another One Bites the Dust (4:21)

met Wyclef Jean, Pras en Free

15. No-One But You (4:11)
  16. These Are the Days of Our Lives (4:22)
  17. Thank God It's Christmas (4:19)
avatar van mathijs1982
Inderdaad de minste van de verzamelaars. De enige reden dat ik niet nog lager dan 2.5* geef is dat hier de nummers Barcelona en vooral You don't fool me op staan. Die zijn wel echt de moeite waard.

avatar van freitzen
Valt me nog mee zeg, drie stemmen voor Wyclef Jean...

Nicci
rudiger schreef:
en die kwal van michael hadden er niet op gemoeten , maar ja de cd moest vol.

die kwal is overigens wel een van de weinige zangers die zonder problemen en geloofwaardig als zanger in Queen kan functioneren.
dijk van een stem die kerel.

EVANSHEWSON
Hoe ver kun je gaan met het uitmelken van een ter ziele gegane band ?
Héél ver, blijkbaar, wàt een stierenstr**t, potdorie!
En dan heb je een stapel compilaties en dan staat dat gewèldige Mustapha nog op geen enkele, het onrecht is de wereld nog niet uit!

Nicci schreef:
dijk van een stem die kerel.

Ik hoor 'm nog niet op Brian May-nummers zingen, hoor.
Maar hij heeft een indrukwekkend stel stembanden.

avatar van Carolaah
hm ik heb toen alle greatest hits in één gekocht..
Ben deze cd alleen op één of andere mysterieuze manier kwijtgeraakt.. Maar zo te lezen is dat niet zo'n ramp..

avatar van LucM
Een aanvulling op greatest hits 1 en 2, die echter niet veel toevoegt.
Zo staan de solo-nummers van Freddie Mercury op zijn solo-verzamelaar en zijn ze dus hier niet op hun plaats.
In plaats van die halfbakken remixen 2 en 14 hadden ze hier beter de hits geplaatst die ontbraken op greatest hits 1 nl. "Tie your mother down" en "Spread your wings". Een gemiste kans!
"You Don't Fool Me", "Let Me Live" en " These Are the Days of Our Lives" vind ik wel sterke nummers.

Father McKenzie
Het verder uitmelken van een al geheel leeggemolken koe. No more!

MICKJES
Op enkele uitschieters na zoals These are the days of our lives(EEUWIG MOOI) en too much love will kill you en sommige leuke live versies staat hier eigenlijk weinig gedenkwaardigs op

bikkel
Uitmelken en maar blijven uitbrengen.Ondanks een aantal leuke nummers,lekker laten liggen dat ding.

avatar van radio 538
ik blijf de cd grijs draaien omdat ik de muziek mooi vind

en let niet op het uitmelken

radio 538 schreef:
ik blijf de cd grijs draaien omdat ik de muziek mooi vind

De mijne is nog steeds blauw.

avatar van radio 538
van mij niet hoor haha

avatar van Queenidiot
hier staan wel een paar goede nummers op als these are the days of our lives (mijn favoriet van deze plaat), let me live, heaven for everyone, too much love will kill you, let me live, en you don't fool me. Verder nog een paar redelijke nummers, zoals living on my own en the great pretender. Maar another one bites the dust met wyclef jean maakt me echt misselijk. Ook the show must go on van elton john en die rah-mix van Under pressure vindt ik slecht. De rest is wel redelijk. 3 sterren, vind ik, omdat ik queen sowieso goed vindt

avatar van king_arthur
Die remix versies zijn inderdaad tenenkrommend

Misterfool
heel veel slechte nummers. het zat bij mij in het platinum paket maar anders had ik het niet zelf gekocht. al vind ik "Thank God It's Christmas wel een van de beste kerstmis nummers ooit

avatar van kaztor
Maar dit is dan ook een cd die je alleen als onderdeel van The Platinum Collection moet nemen. Daar bij heeft nog wat nut.
Afzonderlijk is het té mager en onbenullig.

avatar van Carolaah
Carolaah schreef:
hm ik heb toen alle greatest hits in één gekocht..

OMG ik heb hem vandaag ein-de-lijk weer terug gevonden na JAREN van kwijtzijn! Blijkt hij in één van m'n eerste draagbare stereo's te zitten daar heeft ie dan in tussentijd ook echt wel iets van 6 jaar ingezeten?? Wat erg zeg,..

Carolaah schreef:

Ik heb zo'n pakweg 2 jaar geleden voor een prikkie The Platinum Collection gekocht en hij is daar, geloof ik, 1 x uit geweest...

avatar van BeatHoven
Een twijfelachtig album. Allereerst zijn de songs van Mercury overbodig (dan koop je toch gewoon "The Freddie Mercury Album"). "Another One Bites the Dust" door Wyclef Jean is hatelijk, Queen-fans zijn rockers, geen rappers. De nieuwe "Under Pressure"-mix is een slappe kloon van "Under Pressure" op Greatest Hits 2. "Somebody to Love" van George Michael is mooi! "The Show Must Go On" van Elton John is een beetje zwak.
Mooie tribute aan Freddie met "No-One But You".

avatar van rkdev
Dat iemand dit ooit heeft goedgekeurd !?!

avatar van kaztor
Het was echt mogelijk geweest om alle Queen-hits op 2 cd's te verzamelen. GH1 duurt zo'n 57 minuten, dus blijft er 23 minuten over om bij te vullen. De oude 'vergeten' hits als Keep Yourself Alive, Tie Your Mother Down en Spread Your Wings hadden toegevoegd kunnen worden en daarbij ook de singles van Hot Space en The Works. GH2 had dan aan het einde de recentere hits toegevoegd kunnen krijgen, dus deze 3de collectie is eigenlijk geheel overbodig.

avatar van BeatHoven
Bij nader inzien is dit album... inderdaad, overbodig.
Geen mens die weet waarom hier songs op staan van Mercury solo. "Another One Bites the Dust" met Wyclef Jean is een gedrocht. "Under Pressure (rah mix)" is zonodig niet boeiender dan het origineel. Het album start ongelooflijk saai met Elton John (sorry Elton). Verder opgevuld met enkele songs uit "Made in Heaven".
Tja, allen vragen zich af wat dit voor tribuut is aan Freddie Mercury. God hebbe hem en zijn mooie stem.
Albums kritisch herzien is een leuke bezigheid. En het was nodig.

avatar van Bartjeking
Ik ben een groot liefhebber van Queen, maar deze cd is inderdaad zo overbodig als een wollen muts in de sahara. Voor No-One But You zou je hem kunnen aanschaffen, maar dan zou ik voor 'Queen Rocks' gaan omdat dit toch een betere verzamelaar is. Koop je Made in Heaven erbij en je bent al zo'n beetje compleet, want ik vind persoonlijk dat die mixen, tributes en solo-nummers nogal misplaatst zijn. Maar dat is hier al tig keer verteld.

avatar van Sunderland
Dit album heeft vnl meerwaarde vanwege Barcelona, niet eerder uitgebracht op een album van Queen, Too Much Love Will Kill You gezongen door Freddie, mooier dan de versie van Brian en Thank God it's Christmas, ook niet verder te vinden op welk album dan ook van Queen.

De overige singles van Freddie en Brian zijn mooi meegenomen.

Jack in the Box
Ze hadden hier beter de ontbrekende singles erop kunnen zetten. Van Hot Space in ieder geval Body Language en van The Miracle het mooie Scandal.
Ik heb de CD-single van Princess of the Universe gekocht.
Dit nummer van het A Kind of Magic-album werd speciaal voor GH 3 als single uitgebracht. Het bevat dus een krabbeltje van Brian May, de videoclip van Princess en een screensaver die alsmaar het intro van Under Pressure blijft herhalen, terwijl de gezichten van de Queen-leden in beeld verschijnen.
Eind 1991 kocht ik ook nog de 12 inch van The Show Must Go On, waarvan maar 1 kant afspeelbaar is. Op de andere zijde staan de handtekeningen van de Queen-leden gedrukt. In de binnenzijde de discografie van hun singles. De CD-single heeft Body Language als extra nummer.
Ik kocht toen alle singles die van Innuendo uitkwamen voor de non album tracks. Op de CD-single staat de explosive version van Innuendo. Het album zelf heb ik eerst als CD met kalender gekocht. Later weer op vinyl voor de ge-editte versies.
En mijn laatste Queen-rariteit is de single van The Miracle in een hologramhoes.

avatar van freakey
"....Donder dat laatste restje maar bij elkaar...", zullen ze wel gedacht hebben, "...de mensen kopen het toch wel..."

Queen onwaardige bagger plaat is dit...

ClassicRocker
Slecht samengestelde derde hitverzamelaar van Queen, had veel beter gekund en gemoeten, zoals hieronder:

1. Tie Your Mother Down
2. Heaven for Everyone
3. Las Palabras de Amor
4. Spread Your Wings
5. Keep Yourself Alive
6. Body Language
7. Scandal
8. Somebody to Love (Live)
9. Princes of the Universe
10. Let me Live
11. Thank God I'ts Christmas
12. Too Much Love Will Kill You
13. Love Of My life (live)
14. One Year of Love
15. These Are the Days Of Our Lives
16. Mother Love
17. No-One But You

Allemaal op single uitgebracht en behalve Keep Yourself Alive, hits in Groot Brittannië.

avatar van De buurman
Totaal overbodig. ze hoefden het toch niet meer voor het geld te doen zou je zeggen, maar kennelijk won de hebzucht het van de goede smaak. Zoals alles na Innuemdo, eigenlijk. Shame on you, Brian May en Roger Taylor. John Deacon is de enige die het begrijpt.

avatar van freakey
De buurman schreef: