Goblin - Zombi (1978)

Alternatieve titels: Dawn of the Dead | Zombie

Italiƫ
Score
Label: Cinevox

1. L'alba Dei Morti Viventi (Dawn of the Dead) (6:03)
  2. Zombi (Zombie) (4:21)
  3. Safari (2:08)
  4. Torte in Faccia (Pie in the Face) (1:54)
  5. Al Margini Della Follia (Margins of Madness) (1:20)
  6. Edge of Madness * (3:23)
  7. Zaratozom (Shriek) (3:34)
  8. La Caccia (The Hunt) (3:31)
  9. Tirassegno (Target Shooting) (2:48)
  10. Oblio (Oblivion) (5:10)
  11. Risveglio (Awakening) (1:03)
  12. L'alba dei Morti Viventi (Dawn of the Dead) [Alternate Take] * (5:14)
  13. Ai Margini Della Follia (Margins of Madness) [Alternate Take] * (1:40)
  14. Zombi (Sexy) * (2:22)
  15. Ai Margini Della Follia (Margins of Madness) [Alternate Take] * (3:40)
  16. Zombi (Supermarket) * (3:17)
  17. L'alba dei Morti Viventi (Dawn of the Dead) [Intro-Alternate Take] * (0:56)
  18. Zombi (The Living Dead's Voices) * (2:10)
avatar van ravenstein
Naar de muziek van één van m'n lievelingsfilms ben ik jaren op zoek geweest. Enige jaren geleden heb ik een versie op vinyl gevonden in een platenwinkeltje in Brussel.
Erg goede en effectieve filmmuziek, maar op plaat en zonder de beelden kunnen enkel de 2 eerste stukken bekoren. Maar dat doet niets af aan het feit dat dit fantastische (film)muziek is die ook nog in andere films (Hell of The Living Dead en (een klein stukje in) Shaun of the Dead) gebruikt werd.

neo
Dario Argento kwam aanzetten met Goblin voor Romero's film. Deze band, in een formatie van 5 man, werden echter nogal verkeerd behandeld. Romero stopte muziek uit zijn eigen library in de Amerikaanse versie. Zo zijn er verscheidene uitgaves die dit alles rechtzetten, met outtakes, alternatieve tracks en niet eerder gehoord in die versie van de flm. Dit is overigens compleet anders als de score van Night of the Living Dead, die je naar adem deed snakken. De atonaliteit is overboord gegooid, maar de gehele vorige sfeer ook. Dat blijkt al uit de eerste paar stukjes score in de film. Het eind jaren 70/begin 80 geluid creert wel een zeer sinistere sfeer met veel (haast) sullige drums en een polonaise van synthesizers. Dat werkt bijzonder aardig als algehele ervaring, maar hier buiten is het niet altijd even interressant. Zoals al eerder gezegd zijn de 2 eerste stukken bijzonder intrigerend. De toon was in ieder geval gezet. 3.5 sterren

avatar van Mindshifter
Voor mij persoonlijk een zeer gewaardeerd album, grotendeels door de nostalgische waarde, voor de gemiddelde muziekliefhebber een inconsistent album met een aantal prachtige pareltjes erop. *4.

avatar van Drs. DAJA
Vind de themesong niet eens zo heel best, opening song wel!

avatar van {P1982}
Hoe kan ik de score van mijn favoriete film aller tijden niet de volle score geven? Maar sowieso is de afwisseling groot en de muziek erg sfeerbepalend. Heb de release met wat bonustracks, waaronder wat alternatieve versies van de hoofdnummers, waarvan sommige ook erg sterk zijn...

avatar van orbit
Waarom staat John Harrison's score van Day of the Dead eigenlijk niet op de site?? Die is véééél beter dan deze!! Ik zet hem er gelijk op