U-Niq - Het Kapitalisme (2008)

Label: Top Notch

13. Medestander (3:50)
  14. Energie (3:42)

met Winne

Gekkenhuis
Drenthe verrast me wel zeg. Hij komt niet boven de gemiddelde rapper uit, maar ik had veel slechter verwacht.

Producties zijn ditmaal wat minder dan op Rotterdam, vooral het Soulsearchin' team stelt een beetje teleur .

U-Niq is zoals hij zelf al aangeeft beter geworden. Het is allemaal nog steeds niet heel goed, maar gewoon prima om naar te luisteren.

C.J. Slob
Matig album van U-Niq, had er veel meer van verwacht. Ga geen stem geven want heb de 2e laatste nummers maar geskipt omdat het tot zover zo tegenviel.

Daarnaast kom ik vooral op deze site om met meer artiesten kennis te maken en heb ik dankzij jullie commentaren al veel mooie dingen ontdekt.

Wat me echter de laatste tijd opvalt is de gebruiker Mezelf. Die gozer maakt zichzelf compleet belachlijk en is kampioen van slechte, nutteloze en in herhaling vallende argumenten.

Keek ik per slot van rekening ook nog eens in zijn profiel, heet die ook nog eens Xander, niet Sander neeee, want dat vonden zijn papi en mami vast veel te gewoon.

Ik hoop dat jullie nog lang kunnen genieten van ''Mezelf'', arriverdeci

avatar van Stapler
Hahahaha, ja daar moet ik je wel een beetje gelijk ingeven.

avatar van XtReM3 SkILLz
Letters van boven naar benede leest van de nummers staat er ook "het kapitalisme" maar dat wist iedereen zeker al:P

avatar van Timo710
Deze heb ik nu op 3,5 staan, net als Rotterdam, laatste 2 tracks zijn mijn favoriet. Uitgebreide review komt er aan .

XtReM3 SkILLz schreef:

Eigenlijk zie ik het nu pas beetje mindere dan ozmoses.

ben nu bij Aandacht. Tot nu toe een stuk beter dan Rotterdam alleen kan het dat ik die beat van Politiek al ergens anders heb gehoord?

Ik hoor trouwens nergens Babel op Taki Taki?

avatar van Stapler
Wat is er met Ozmoses dan?

Mezelf
Ik denk dat bedoeld werd dat Babel op een nummer van Lange Frans & Baas B zit (1-2tje, ook met Humberto Tan overigens) en dat Drenthe nu op een nummer van U-Niq zit. Ik vin het opzich wle grappig dat zulke gasten dit doen

Ik vind hem wel hard. Af en toe komt U-niq zwak maar de rest is strak. Reverse..

3.5/5

avatar van Rhythm & Poetry
1,0
Urbanoetang schreef:
Ik hoor trouwens nergens Babel op Taki Taki?

De laatste verse is Babel, als de muziek even stopt voor een paar seconde. De beat veranderd dan ook.

Stapler schreef:
Wat is er met Ozmoses dan?

Ook gespeelt met de tracklist.

Rhythm & Poetry schreef:

Ja ik heb het al gehoord. Vond ik Drenthe toch een stuk aangenamer klinken.

Redelijke plaat met Politiek (vooral met dank aan Opgezwolle) en Energie als uitschieters. Verder staan er nog wat aardige nummers op zoals Evenwicht en Identiteit. Toch erger ik me bij tracks als Instinct, maar ook bij Politiek aan de R&B-refreintjes. Ik vind dat niet bij U-Niq z'n stem passen.

3*, toch een vooruitgang op Rotterdam voor U-Niq (producties buiten beschouwing gehouden dan)

avatar van Stapler
Ook gespeeld met de tracklist.

Ik volg hem nog steeds niet, kijk maar eens naar de tracklist dan staat er toch echt geen Ozmoses..

avatar van j.b.b.l
Het zou me niet verassen als Reverse aandacht heeft geproduceerd,klinkt bijna precies als geen klasse geen stijl van The Opposites,mindere nummer,ik ben op dit moment nog bezig met dit album.

Edit:Dit vind ik een matig album,goeie beats worden afgewisseld met slechte(of wat mindere)beats.Maar nu wil ik echt een nieuwe Opgezwolle album horen,nadat ik politiek heb gehoord,ik was zo blij om Rico weer te horen.Gewoon effe voor de duidelijkheid,is Shyrock een rapper of een zanger?Ik hoor deze gast alleen zingen.

Garben_B
Rapper én zanger. Ik heb nog 'n aantal tracks uit 'n grijs verleden waarin hij Engels rapt. Op 'Zoute uitval' van Extince rapt hij Nederlands, en als ik me niet vergis levert hij ook een rappende bijdrage aan het nummer 'Balans' van Opgezwolle.

avatar van thomzi50
Op State staat inmiddels een wel heel slordig en slecht geschreven recensie. En, uiteraard, een al met al positief oordeel - al valt het nog mee qua hoe positief.

Mezelf
Ook op een track van Fakkelteit is hij rappend te horen als ik me niet vergis.

HuibjuH
Wel aardig album met een paar aadige tracks..
Vooral die vibe bij Instinct.. Heerlijk (Shyrock):D

Maar aandacht lijkt die niet verdomd veel op Zwart in mijn zakken van kempi.. Allebei geproduceerd door Reverse..

avatar van thomzi50
Ja, viel mij ook al op. Vrijwel exact hetzelfde.

avatar van MJ_DA_MAN
j.b.b.l schreef:

Shyrock was lid van de inmiddels gestopte formatie Postmen.

Stapler schreef:

Plak alle tracks uit de tracklist achter elkaar.

avatar van Biemo
Eerlijk is eerlijk, na een paar keer luisteren geef ik 'm toch een halve ster hoger. Vind de stem van Uniq toch wel erg fijn om naar te luisteren. Ik blijf de soulsearchin-beats allesbehalve spannend vinden, maar toch... zeker geen verkeerde plaat.

avatar van jelmer19
nu paar keer geluisterd.
Klinkt allemaal we lekker maar interresant vind ik het nergens worden.
Komt voor mij toch wel op een voldoende. 3,0* eerst maar eens

Mezelf
Hij wordt wel iets beter als je hem vaker luistert..

De enige die echt hard komen op dit album zijn Winne, Soulsearchin' en Concrete, Winne's verse is het hoogtepunt van dit album en de beats maken dit album tot wat het is. U-niq is zeker niet slecht maar een wonder MC is het ook niet, gastrappers zoals Feis, Eddy Ra en Opgezwolle komen ook zeker niet slecht. Ook mag er gezegt worden dat U-Niq kwa flow en tekst veel soepeler klinkt dan op zijn debuut Rotterdam.

Er staan een aantal saaiere tracks op en 2 echte missers maar voor de rest is het een vrij dope album van een inhoudelijk goede maar niet super skillvolle MC.

avatar van o zo duits
Dit album doet het toch niet echt voor me. De 2 door Reverse geproduceerd (K.O en Aandacht) vind ik zelfs ronduit irritant, evenals ten-toon-spelling en straatkennis.
Daartussenin staan wat aardige tracks (Evenwicht, Identiteit, Tak taki,Loodzwaar en Medestander) maar slecht een paar gruwelijke (Politiek, Instinct en Energie).

avatar van 'State Of Mind'
Naar mijn mening staan er gewoon 3 top tracks op en dat zijn uiteraard;
- Evenwicht
- Politiek
- Energie

Toffe beats en goede gastoptredens,

Omdat alleen die 3 tracks me aanspreken geef ik ook geen stem!

vreeswijk2
ik vind ze solo's niet zo goed, maar met andere gasten zoals winne feis en shyrock (eddy ra) dat is wel echt harde shit

1. evenwicht
2. Energie
3. Politiek
4. Instinct

avatar van Timo710
Ik geef hem toch een halfje hoger, omdat ik hem zeker beter als Rotterdam vind. Hier staan geen kut tracks als Waka Mang op namelijk.

avatar van Raffalinho
Ik vond de album vooral tegen vallen. Ik had meer verwacht van uniq. Alleen politiek is een lekkere nummer. En honderd kan er nog mee door. Maar voor de rest vond ik de raps van uniq best wel tegen vallen. Ik had meer verwacht van iemand die ze eigen vind als grondlegger van nederlandse hip-hop

Timo710 schreef:
Ik geef hem toch een halfje hoger, omdat ik hem zeker beter als Rotterdam vind.

Ben ik het helemaal mee eens. Het is echt een groeier, ik was er eerst ook niet echt weg van maar mijn mening is echt helemaal omgeslagen.