U-Niq - Het Kapitalisme (2008)

Label: Top Notch

13. Medestander (3:50)
  14. Energie (3:42)

met Winne

Superbeertje
Komt Babel weer met van die gare lyrics?

avatar van j.b.b.l
Hij komt in iedergeval beter dan op de nieuwe single van Daryll

Daar doelde ik ook op

Relax
Totaal geen fijn album dit.. ieder nummer heeft een andere beat style.
De ene is gesampled, de ander is net zo hard weer met keyboard gespeeld.. en ieder nummer klinkt anders alleen door de beats.
Ik denk dat U-Niq ook ghostwriters gebruikt, de ene keer heeft hij geweldige rijm.. de andere keer gewoon sinterklaas.

Relax schreef:

Haha, wat een redenering, Sherlock.

Garben_B schreef:

Haha, wat een redenering, Sherlock.

Ohw dus ik mag dat niet denken ?
Waarom zou hij de ene keer goed rijmen en de andere keer kut ?
Aap.

Relax schreef:
Ohw dus ik mag dat niet denken ?
Waarom zou hij de ene keer goed rijmen en de andere keer kut ?
Aap.

Omdat jij vindt dat U-Niq niet het hele album hetzelfde niveau haalt, gebruikt hij ghostwriters?
Als hij zelf zo kut zou rijmen, waarom zou hij dan niet alles laten ghostwriten?
Je mag denken wat je wil. Niet boos worden, schat! Relax!

yEYo!
Wat een ******refrein zit er in Politiek!
Damn,jammer maar dat nummer zal helaas niet in mijn muziekmap verschijnen,tenzij ik het refrein eruit knip.

Garben_B schreef:

Je mag denken wat je wil. Niet boos worden, schat! Relax!

Jij kan echt niet lezen, ik vermeld dus dat zijn teksten elke keer KWA RIJM en KWA WOORDGEBRUIK e.d. anders zijn.

Waarom zou je als rapper steeds anders zijn... schizofrenie ?

Relax schreef:

Waarom zou je als rapper steeds anders zijn... schizofrenie ?

Jij vindt dat de rijms qua rijm & woordgebruik anders zijn.
Ja, duidelijk schizofrenie, Freud.
Je hoeft je trouwens niet zo druk te maken.

Garben_B schreef:

Jij vindt dat de rijms qua rijm & woordgebruik anders zijn.
Ja, duidelijk schizofrenie, Freud.
Je hoeft je trouwens niet zo druk te maken.

Jij kan echt niet lezen heh.

Per nummer is het anders..

Relax schreef:
Jij kan echt niet lezen heh.

Per nummer is het anders..

Jij vindt dat ik 'echt niet kan lezen'.
Jij vindt dat het per nummer anders is.
Snap je?

avatar van Timo710
Over slowchat gesproken, volgens mij zijn ghostwriters in nederland totaal niet aan bod, denk ook dat U-Niq z'n ego net ietsjes te groot is om te ghostwriten, soms komt hij goed en soms komt hij echt enorm slap.

Relax, je doet alsof het een feit is, en dat is het dus totaal niet, omdat er nergens, maar ook echt nergens staat dat het geghostwrite is, ga er dan ook niet van uit.

avatar van Shelter
Als er iemand in de Nederlandse hiphopscene GEEN ghostwriter heeft dan is het U-niq wel...

Ryan Babel en Royston Drenthe kunnen het echt bij beter bij voetballen houden.
Royston Drenthe doet weld e hele tijd of die zo goed is in scoren maar hij heeft in zijn hele Carriere 2x gescoord

avatar van MAS
MAS
Verlaagd van 3,5 naar 3 luister hem eigenlijk nooit meer

feddenator schreef:
Ryan Babel en Royston Drenthe kunnen het echt bij beter bij voetballen houden.

Wat heeft Drenthe zijn voetbalprestaties te maken met zijn rap talent / featuring op dit album?

avatar van Timo710
Trouwens, wel geinig, begin 2008 kwam dit album uit. Om vervolgens een half jaar later (nu) met de kredietkrisis te maken te hebben gehad. Toch dan wel het juiste jaar om dit conceptalbum op los te laten.

luijsterburg
Best wel een hekel aan muzikanten die hun kritiek uiten over de manier waarop deze samenleving in elkaar steekt. Iedereen weet al dat het verkloot is, en alle verhalen zijn al 100 keer verteld. Vind het dan ook alles behalve origineel, vertel dan iets over jezelf ofzo...

avatar van Timo710
Ja maar U-Niq loopt niet bepaald de Appa/Manu zeikrapper uit te hangen... Dat hoor je meteen als je dit album luistert .

RedLightCityBoy
U-Niq vindt ik een erg aangename rapper alleen hij presteert hier niet optimaal, en de beats zijn ook niet altijd goed. 3.5* Aardige plaat, als het hele album nou op het niveau 'identiteit' was, ja dan zou mijn stem wel veel hoger zijn.

Superbeertje schreef:

Het heeft niks met zijn voetbalprestaties te maken
ik geef alleen aan dat zijn tekst helemaal nergens op slaat.

avatar van Shelter
Dus als Excellent spit " Ik schrijf lyrics met een inktvis", dan slaat zijn tekst ook nergens op, want volgens mij heeft hij nooit met een inktvis geschreven.

Geroep om downloadlink verwijderd. Mag inderdaad niet.

Shelter schreef:
Welk nummer is dat, ik wil eventjes hard lachen, ik vind Excellent echt de nepste rapper uit nederland. "Ik sla rappers met een pingpong batje!"

avatar van Shelter
Dit is hele stukje van die track (wie is de man):
"Als er geen potlood, pen of stift is, improviseer ik en schrijf ik lyrics met een inktvis"

Misschien dat je hem niet digt, maar waarom is hij nep dan?
Ik vind het echt een vette rapper met een hele goeie flow, die helaas verschrikkelijke kutnummers maakt op dat album van hem (die eerste).
Als freestyler en battle mc is het echt een meester...check alleen al die 101 barz waar die toch een van de betere was. Battle mc bij GWMD was die echt dope, originele shit...niet van ik maak je dood met mijn mes, of andere sneue teksten.

avatar van MJ_DA_MAN
Als Excellent nep is (wat dat ook mag inhouden), wat is U-Niq dan wel niet? Op 101 Barz (normaal een vreselijke show; dieptepunt was met die Jay Jay of zo en nog een of andere clown ) kwam hij strak voor de dag met goede word play.

avatar van Shelter
Mmm ik vind U-niq toch wel een hele dope mc hoor...kwa delivery is het gewoon super vet. Teksten niet super hoogstaand maar ook niet slecht.

101 barz inderdaad over het algemeen een kutshow, met onwijs slechte rappers die doen alsof ze kunnen freestylen. THC sessie was volgens mij het dieptepunt van freestylend Nederland...nog nooit zo'n slechte sessie gehoord.

avatar van Seedorf
Vind U-Niq tien keer beter dan Excellent. U-Niq heeft juist een hele dikke delivery terwijl het bij Excellent allemaal erg geforceerd klinkt. Tekstueel zijn ze beide niet top, maar dat stoort niet zo bij U-Niq vind ik.

avatar van Timo710
U-Niq is erg wisselvallig, sommige tracks hebben een hoog sinterklaas niveau (klein jongetje, instinct). maar op tracks als muziek, geen verschil, geschiedenis, en medestander weet hij op een manier de beat aan te vullen die echt heel sterk is.

ik heb de 101barz van excellent nog nooit gezien, moet ik maar eens gaan doen.