Bryan Adams - 11 (2008)

Canada
Label: Universal

1. I Thought I'd Seen Everything (5:07)
  2. We Found What We Were Looking For (3:38)
  3. Oxygen (3:35)
  4. Broken Wings (3:37)
  5. I Ain't Losing the Fight (3:56)
  6. Tonight We Have the Stars (4:05)
  7. Something to Believe In (4:01)
  8. She's Got a Way (4:41)
  9. Flower Grown Wild (3:53)
  10. Mysterious Ways (4:28)
  11. Walk on By (2:53)
  12. The Way of the World * (3:20)
  13. Saved * (4:08)
  14. Miss America * (3:57)
  15. She's Got a Way [Chicane Remix] * (3:36)
avatar van Ronald5150
Het elfde album van Bryan Adams, met de toepasselijke titel ”11”, is niet echt een hoogvlieger. Maar ik vind het zeker geen slecht album. Het punt is dat Adams wederom doet wat hij altijd doet, dus de inwisselbaarheid en voorspelbaarheid is hoog. Aan de andere kant zijn de liedjes volwassen en zitten gewoon prima in elkaar. Echt rocken doet Bryan niet meer, de liedjes zijn dan ook voornamelijk midtempo. Zijn stem heeft nog steeds dat rafelige randje en ik vind het nog steeds lekker om naar te luisteren. Zijn voorganger ”Room Service”, en eigenlijk een beetje zijn comeback, vind ik wat sterker, maar ondanks de voorspelbaarheid en het gebrek aan echte spanning vind ik ”11” gewoon een degelijk album. Een voldoende dus.