Muse - H.A.A.R.P (2008)

Label: Warner Bros.

1. Intro (1:45)
  2. Knights of Cydonia (6:38)
  3. Hysteria (4:19)
  4. Supermassive Black Hole (4:01)
  5. Map of the Problematique (5:23)
  6. Butterflies & Hurricanes (5:57)
  7. Invincible (6:16)
  8. Starlight (4:14)
  9. Time Is Running Out (4:24)
  10. New Born (8:16)
  11. Unintended (4:36)
  12. Micro Cuts (3:47)
  13. Stockholm Syndrome (7:38)
  14. Take a Bow (4:42)
  15. City of Delusion * (5:08)
totale tijdsduur: 1:11:56 (1:17:04)
De dvd bevat extra tracks:

1. Knights of Cydonia
16. Plug In Baby
17. Stockholm Syndrome
18. Take a Bow

Lost Highway
Ik dacht even aan een nieuwe van Muse. Daarvoor zijn er, voor zover ik weet, nog geen concrete plannen?

avatar van Nicholas123
Eeh, wat is dit? Een live-plaat of een verzamelaar?

avatar van ZERO
Hun optreden in Wembley, een liveplaat dus. Eeuwig zonde dat Plug in baby, misschien wel hun beste live-nummer, er niet op staat...

Maar die staat wel op de dvd blijkbaar

De titel is wel... apart. Ik zelf ben volgens mij een beetje uitgekeken op Muse.

Dit word weer een groot feestje. Al had t van mij alleen maar een dvd hoeven te zijn. Aangezien het verschil tussen de cd en DVD nu niet zoooooooo groot is en ik waarschijnlijk toch het meest de dvd pak. Euwig zonde dat Citizen Erased, met stipt hun beste nr. ooit er niet op staat. Die is dan ook niet gespeeld geloof ik.

avatar van ZERO
Net als 'Bliss', nog een prachtnummer dat ontbreekt. Dit was zo ongeveer in de periode dat Muse hun setlist wat veranderd had. Veel fans hadden de kritiek gegeven dat het altijd hetzelfde was en dat ze wel eens andere nummers wilden horen.

Volgens mij bedoelden de meeste fans echter dat ze méér van Origin of Symmetry wilden horen. Neem nu Citizen erased, dat wil toch élke fan horen?

tuktak
hullabaloo zal niet geëvenaard kunnen worden lijkt mij zo. die tijd is muse helaas voorbij...

Zeg nooit nooit. De vlogende plaat gaat Muse zoals het er naar uit ziet, zelf produceren en zelfs misscien wel naar een andere platenmaatschappij. Ik blijf wat dat betreft hoop houden. Ook al blijkt dat Muse nooit meer in staat is studio hun eerste 2 te evenaren, live blijft t geweldig voorlopig.

avatar van UmmaGumma 44
Voor hun laatste cd hebben ze op een hutje op de hei ergens in Frankrijk onder het genot van vele flessen wijn gezeten... van mij mogen ze dat nog wel weer een keertje doen, want ben nog lang niet uitgekeken op Black Holes...

... ben wel benieuwd naar deze DVD, moet het nu nog doen met een kopietje van een uurtje op Reading 2006!!!

Bijzonder om te zien dat ze toch vaak nummer 1 en 13 in deze volgorde spelen en niet andersom!!!

In de US komt ie vandaag (18 februari) al uit!!!

Overigens is o de cd het concert van 16 juni te horen en zal de dvd het concert van 17 juni 2007 bevatten!

avatar van Opschuiven
Staan ook de voorprogramma's er op? Om beelden van Shy Child erbij te hebben maakt het wel extra aantrekkelijk. (Ik heb het hier over de dvd...)

lijkt me niet nee

Larsch
Leuk allemaal weer hoor, maar het sprookje tussen mij en Muse is nu wel over. Wáárom beginnen ze met dat epische Knights of Cydonia? Wáárom wordt Starlight gespeeld (nouja, eigenlijk logisch, maar ik vind dat een verschrikkelijk nummer)? Het pianoriedeltje in Butterflies & Hurricanes klinkt mooi, maar zo'n Stockholm Syndrome (de coupletten!) valt me dan weer tegen.

Ik weet het niet, qua Muse boeit het me allemaal niet zoveel meer en dat is met deze CD niet veranderd. Uiteraard krijgt de nieuwe plaat van ze nog een kans. Voor de fans is dit denk ik een leuke plaat, maar een fan wil ik mezelf niet meer noemen.

avatar van djarend
Geweldige liveshow, was ze bij Absolution helemaal beu maar hebben zich met Black Holes goed gerevancheerd en deze live cd-dvd is helemaal top, voorkeur voor dvd, staat meer op, zitten gewoon samen in 1 doosie

avatar van Collaborator
Ik vind dit niet echt een geweldige live cd. Ten eerste is het geluid matig met veel te veel publieksgeklap en veel te zacht de band (vreemd gemixt) De setlist had ook veel beter gekunt. Laat ze de Reading show van vorig jaar op dvd uitbrengen, dan hebben ze een vette show. Ik wacht nu nog maar ff op dvd, maar de preview beloofde niet veel goeds.. 50% publieksshots.

50% publieksshots.

des te leuker als je in dat publiek stond

ThirdEyedCitizen schreef:

ontzettend jammer idd
wel gespeeld trouwens!

zou sentiment meegespeeld kunnen hebben? (citizen erased is eerder al van absolution dvd afgehaald omwille van de dood van de vader van drummer Dominic de dag van het optreden op glastonbury )

Baltasound
Het meeste komt zo te zien van het laatste album. Dan zal ik ook wel niks zijn Dit was zoon vreselijke goede band......

avatar van Ploppesteksel
Best aardig, maar toch ook niets speciaal.
Sommige nummers kunnen mijn aandacht bijlange niet vasthouden. 3* dan maar.

avatar van Bert Wasbeer
Ik zal wel weer de enige zijn die de latere albums beter vindt dan de eerste. Hun sound is iets completer en gaat minder vaak over the top. Zelf dacht ik dat het na absolution dood zou bloeden maar BHaR wist me toch weer te overtuigen (ondanks mijn aanvankelijke aversie tegen Knights of Cydonia).
Maar Muse live zien is eigenlijk een must, een band in de buitencategorie. Zelden drie man een publiek zo gek weten te krijgen. Heb ze met deze show zowel op LL als PP gezien en beide keren was het te gek, Ik koop zelden DVD's maar deze ga ik denk ik toch aanschaffen.

avatar van frans swa
Karl schreef:

snap ook niet waarom ze 'm hier gebruiken, maar google maar eens wat HAARP is...

ok heb nu een paar nummers gehoort, ken de meeste zowiezo wel, ben behoorlijk fan van Muse dus voor de nummers zou ik de cd zowiezo een 4 of hoger geven. Dat zit er helaas niet in vrees ik en puur en alleen vanwege de productie van de cd. Heb wel vaker youtube filmpjes e.d. gezien van de band en live was het altjd zeer overtuigend, vooral omdat de gitaar goed doorkomt in de mix. Dit is nu juist wat er mis is met deze live set. Het gitaargeluid is bijzonder ver naar de achtergrond gedrukt en het publiek naar de voorgrond gehaalt. Dit geeft een zeer rommelig resultaat dat eigenlijk slechter gaat klinken naarmate je speakers (koptelefoon, oordopjes, whatever) van betere kwaliteit worden. Jammer maar moet het voorlopig op 3* laten staan... misschien verandert het nog als ik tijd heb het als geheel te horen.

avatar van carero
Heb deze CD/DVD net ontvangen, ben hem nu aan het beluisteren. (Bijna) al het materiaal is natuurlijk al bekend, maar het intro van de CD is erg leuk .

avatar van djarend
Collaborator schreef:

Tja, dat krijg je met die laders, de cd is slechtes een extraatje, de dvd zit er bij ingesloten en is het belangrijkste argument om te kopen, en die klinkt fantastisch, dtas, 5.1 , helemaal top en geweldig beeld, erg mooi vastgelegd, en ik ben geen fan, dus redelijk neutraal, heb er ook in 2 dagen tijd inmiddels al 20 verkocht, erg veel is dat. 4 sterren van mij, zit overigens wel gewoon in een cd-doosje, dus zoek hem in de winkels tussen de cd's

avatar van vigil
frans swa schreef:

In het boekje van Black Holes zie je al een foto van HAARP enkel zonder toegevoegd commentaar. Het is duidelijk dat de band hier iets mee heeft en waarschijnlijk deze vorm van onderzoeken beinvloeding niet op prijs zal stellen.

Maar op de muziek terug te komen, een fantastische registratie van de juni concerten in Wembley. Deze cd is inderdaad gratis bij de dvd gestopt en voor een zeer schappelijke prijs want ik zag hem bij de Media Markt Alexandrium liggen voor 16,99.

avatar van Leonard91
Zal hier maar eens achteraan gaan, Muse is toch wel een van de beste live-acts van het moment. Maar wat een spuuglelijke hoes is dit zeg!

WernerGSF
frans swa schreef:
snap ook niet waarom ze 'm hier gebruiken,

volgens mij was het de HAARP-tour..

avatar van EGO
EGO
Ik heb Muse vorig jaar op Pinkpop gezien, Je kunt beter de DVD kopen dan de Cd.

Op de DVD kun je zien waarom.
De video beelden, die ze bij de muziek hebben gemaakt en de licht show, paste zo geweldig bij de muziek van Muse. ……Kippenvel

Dit was een van het beste optreden die ik de laatste 15 jaar gezien heb.

avatar van vigil
Nogmaals, de cd krijg je GRATIS bij de dvd....

Collaborator schreef:

Het geluid van de CD is inderdaad zeer matig.
Maar de DVD (niet los verkrijgbaar) klinkt (en oogt) fantastisch !