The Kills - Midnight Boom (2008)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Label: Domino

1. U.R.A. Fever (2:16)
  2. Cheap and Cheerful (2:26)
  3. Tape Song (3:35)
  4. Getting Down (2:55)
  5. Last Day of Magic (3:21)
  6. Hook and Line (2:03)
  7. Black Balloon (3:46)
  8. M.E.X.I.C.O. (1:37)
  9. Sour Cherry (3:07)
  10. Alphabet Pony (1:45)
  11. What New York Used to Be (3:15)
  12. Goodnight Bad Morning (3:52)
avatar van remmer
staat nu op luisterpaal.
Ik keek er wel naar uit, maar lijkt helaas na een luisterbeurt "No Wow" niet te evenaren.

Mojo Pin
Niet mee eens, wederom een uitstekende plaat

inderdaad een lekkere plaat

*Laura*
Zeker zo goed als No Wow, hoor. Hook and Line, wat een nummer!

Telamon
Ik vind m geweldig. Voorlopig mijn plaat van 2008.

*Laura*
Ik vind em ook steeds beter en beter worden. Mijn favoriete nummers zijn Hook and Line, Last Day of Magic en Tape Song, maar eigenlijk vind ik ze bijna allemaal heel goed. Alleen Getting Down en Sour Cherry slaan wat minder aan.

Zalig concert ook afgelopen maandag in de AB.

avatar van Antie
Tof weetje is dat ze voor het maken van dit album gebruik hebben
gemaakt van de producer van (Clipse, Spankrock en Armani XXXchange) die de drummachine voor zich nam.
Waardoor er hip-hop invloeden werden gebruikt, beats en scratches
wissen elkaar af.

Ik vind het allessinds een geslaagd album vol energie dat zeker de
moeite moet zijn om eens live aan het werk te zien.
Maar denk wel dat je dan best je dansschoentjes meeneemt.
Want dit is rock met heel grote dansverlangens.

Verlopige favorieten "Last Day of Magic", "Black Balloon" en "Cheap and Cheerful"
Maar zoals "Laura" hier al eerder heeft vermeld zijn het elk op zich
sterk nummers en denk ik dat de favorieten regelmatig zullen veranderen
En ben overtuigd dat dit in mijn top 5 (mayby 1) van beste album van 2008 gaat komen

I like, vooral de up tempo nummers zoals Last Days of Magic, Alphabet Pony en What New York used to be. Ook een sterke 80's-zweem, vind ik. Hopelijk vullen zij de Werchter affiche nog aan...

avatar van pygmydanny
prima cd. het beste wat ik dit jaar van nieuwe cd's gehoord heb

avatar van remmer
na enkele luisterbeurten lijkt het me dan toch meer en meer te bevallen.
Voorlopig krijgt hij 3,5*

avatar van platedraaier
Ontzettend leuke en lekker frisse garagerock, indie-pop plaatje dit.
Ik was bang door de bezetting met alleen gitaar, drumcomputer en zangeres een beetje een white Stripe kloon te horen.
Maar niets is minder waar. Gewoon lekker hun eigen ding aan het doen dit duo. Beste cd tot nu toe voor mij dit jaar.

avatar van wil-ly
Toegankelijker en gevarieerder dan de vorige platen en toch vind ik deze beter, is me nog nooit overkomen!

avatar van thelion
Ze doen een beetje een stapje terug heb ik het idee en dat is meestal niet goed..... ik zeg meestal want op dit album werkt het blijkbaar wel... kan het nog niet precies omschrijven maar het bevalt mij eigenlijk wel.......

Mayne
Ik vind die Jamie Hince altijd zo op Lou Reed lijken.
Oordeel over de muziek komt later.

avatar van thelion
Mayne schreef:
Ik vind die Jamie Hince altijd zo op Lou Reed lijken.

Vind je...? Valt wel mee vind ik....

Mayne
Bestudeer de artiestenfoto maar eens goed. Het zou zo zijn broertje kunnen zijn.

Amai, deze plaat blaast me toch van mijn sokken. Je mag me uitlachen maar ik vind het (een beetje) ook in dezelfde richting zitten als The Architect van dEUS.
Zeker dingen zoals What New York used to be.
Hook and Line, Alphabet Pony: klinkt lekker fris!

Fijn album. Inderdaad iets toegankelijker, maar ook kwalitief veel beter, genieten maar!

Gish
Een van de beste lenteplaten van 2008.
Genieten mensen.

avatar van Schat
Mayne schreef:
Ik vind die Jamie Hince altijd zo op Lou Reed lijken.
Oordeel over de muziek komt later.

Inderdaad. Er staat op Youtube een live-zwart-wit-versie van No Wow en je zou er je linkerteelbal om verwedden dat het Lou Reed is die daar met een gitaar staat te zwaaien. Tot nu toe redelijk leuk deze plaat, maar moet voor mij nog wat openbreken.

avatar van Lennonlover
Goed album maar toch een stuk zwakker dan hun eerste. 3,5*

avatar van nootjes
Van de eerste luisterbeurt was ik al mee bij deze. Hij voldoet wat mij betreft aan de verwachtingen, na het uitstekende No Wow. Alles op Midnight Boom blijft gewoon meteen "plakken", zo heb ik de indruk en dat kan alleen maar positief zijn. Er zit genoeg variatie in en toch is elk nummer nog altijd een echt The Kills-nummer.
U.R.A. Fever is trouwens een uitstekende opener.

avatar van ShakmUWontBreakm
Het mag dan allemaal misschien een stuk gelikter en gepolijster klinken dan de voorgaande albums, wat an sich jammer is, aangezien dat rauwe juist een kwaliteit was. Toch vind ik dat juist hierdoor de (afzonderlijke) nummers veel beter tot hun recht komen, en daarmee is dit album zeker niet slechter, integendeel

Erg lekkere plaat, helemaal in de lijn van de vorige twee, alleen iets consistenter, en dat maakt hem gewoon stuk beter. Vrijwel ieder nummer zit na een of twee keer luisteren in je hoofd, om er niet meer uit te gaan...Ben alleen benieuwd wat ik over een maand of twee van Midnight Boom vind... Voor nu een dikke 4!

avatar van nootjes
Wat een gewéldig nummer is What New York Used to Be toch!

Een paar maanden later nog steeds 1 van de meest gedraaide cd's hier, blijft geweldig.

avatar van midnight boom
MIjn nick-name na het album vernoemd, teregt geweldig cd staat nu nog steeds in mijn top-10 beste album's of this year!

Jensi
The Kills,

Met verbazing zat ik laatst naar een optreden op 3voor12 te kijken,wat een unieke,sexy sound! En de energie druipt er ook vanaf op het podium. Gelijk maar dit album "gehaald". Tot nu toe springen "What New York Used to Be" en "Sour Cherry" eruit.

Benieuwd of mijn enthousiasme over The Kills zal gaan groeien..:)

cijfer volgt nog!

UnknownPleasure
Geweldig optreden inderdaad, de chemie tussen die twee is werkelijk fascinerend... Na dit gezien te hebben , heb ik het eerst gedownload en het klinkt zeer goed , zelfs beter dan verwacht ; Ik dacht namelijk dat het meer een live band zou zijn, maar niks is minder waar.. het is gewoon een erg goede plaat ( na zo'n 5 luisterbeurten)

Jammer dat zo weinig mensen dit kennen! Dit is toch veel spannender dan bijv het nieuwe album van hun bijna naamgenoten?

Ps: Het laatste nummer is ook erg mooi na al het geweld... Velvet Underground- ish

avatar van TaraB
Lekker album, verlavend, origineel, minder rauw dan de vorigen maar wel mooier!