Rick Ross - Trilla (2008)

Label: Def Jam

1. Trilla (Intro) (2:54)
  2. All I Have in This World (Japanese Denim) (4:02)

met Mannie Fresh

3. The Boss (3:45)

met T-Pain

4. Speedin' (3:25)

met R. Kelly

5. We Shinin' (3:56)
  6. Money Make Me Cum (3:31)

met EbonyLove

7. DJ Khaled (Interlude) (1:29)

met DJ Khaled

8. This Is the Life (4:25)

met Trey Songz

met Jay-Z

12. Billionaire (4:12)
  13. Luxury Tax (4:44)

met Lil' Wayne, Trick Daddy en Young Jeezy

14. Reppin' My City (4:17)

met Triple C's en Brisco

15. I'm Only Human (3:38)

met Rodney

16. Ridin' Thru the Ghetto * (5:03)

met J Rock en Triple C's

avatar van SvV
SvV
Redelijk album, had er misschien iets meer van verwacht. Staan een paar lekkere tracks op zoals Luxury Tax, Speedin', Reppin My City en The Boss. Voor de rest is het gemiddeld. Vind hem beter als gastartiest dan een heel album van hem.

Tekstueel stelt het natuurlijk allemaal niet zo veel voor maar zo nu en dan lekker knallend hard opzetten kan wel lekker zijn.

avatar van jordidj1
alleen speedin' is een beetje leuk.....

rick ross suckes

avatar van Shinobi
Op aanraden van een collega maar eens beluisterd en het klinkt op zich wel aardig, maar het is zo commercieel als ik weet niet wat.
Maar desondanks zitten er toch wat chille tracks op, verder vind ik de heer Ross niet al te boeiend.

2, 5 Sterren is wel redelijk.

BattlePack
Die beat van Money Make Me Cum is toch dezelfde van Rocko - I'mma Do Me?

avatar van Flipm0de
Slechtste album van Rick Ross.

Beats zijn wel aardig goed, maar kunnen de man dit keer niet redden.

Maybach Music is wel een dope track.

avatar van bennerd
Erg degelijk album. Maar iemand die zichzelf EbonyLove noemt mag voor mijn part keihard gepest worden op het lokale basketbalplein.

avatar van deagleking
Luxury Tax heeft een van de beste beats die ik ken. Wat zijn de mannen van justice league bazen zeg!

avatar van bennerd
Jammer genoeg lijken veel mensen het vandaag de dag vergeten te zijn, maar Ricky Rozay heeft nog een periode gehad voor zijn upgrade naar de lompe bulldozer die hij nu is.

Trilla klinkt helemaal anders, en vooral meer als oudere southern hiphop, dan zijn hedendaags werk in de trap music: zijn flow is vlotter en minder lomp, hij lijkt meer woorden te kunnen produceren en zijn delivery komt minder hard aan. Hij wordt op deze plaat ondersteund door lekker swingende (jawel) en enigszins upbeat producties van onder anderen Mannie Fresh, J.R. Rotem en J.U.S.T.I.C.E. League. Trilla kent geen echte uitschieter, maar zet wel een fijne sfeer neer.

avatar van Oortrommel
Ik ben meer fan van de moderne Rick Ross, maar toendertijd heb ik dit wel geregeld gedraaid. Hetzelfde trucje wordt wel erg vaak herhaald, maar de variatie in tracks redt hier nog wel het e.e.a. Paar heerlijke nummers (vooral in het begin van de plaat), maar ook helaas wat nummers die hij beter weg had kunnen laten.

avatar van Silky & Smooth
Luxury Tax