Room Eleven - Mmm... Gumbo? (2008)

Jazz / Pop
Label: Universal

1. Hey Hey Hey! (3:28)
  2. What Will It Be? (3:59)
  3. Lalala Love (3:19)
  4. Looking at My Feet (4:17)
  5. Swimmer (3:11)
  6. Ode (4:10)
  7. Lovely Morning (3:54)
  8. Seeds (1:52)
  9. Not Jealous (2:58)

met Dayna Kurtz

10. Shyness (3:55)
  11. Always (3:10)
  12. Rainy Day in the Sun (4:00)
  13. A Little of Me (1:45)
  14. Forgot the Name *
  15. Business Card *
  16. Stronger *
  17. Note on the Door *
avatar van .Fee.
Room Eleven! Heerlijk! Ben erg benieuwd naar hun nieuwe CD. Heb er tijdens een concertje al wat van gehoord en het klonk uiteraard góed.

Ik ben gister naar het optreden van de nieuwe cd geweest. Ik heb werkelijk nog nooit zo van muziek kunnen genieten als gister! Het zangeresje is het liefste meisje dat ik ooit gezien heb en heeft een prachtige warme en soms schattige stem. De band had duidelijk héél veel plezier in het optreden! De nieuwe nummers die ik gister heb gehoord waren eigenlijk stuk voor stuk top, maar waren wel een beetje in andere stijl als het vorige album. Er zat veel meer 'humor' in de muziek! Een absolute aanrader!

avatar van Leonard91
Ga hier ook maar eens achteraan, afgelopen zaterdag live gezien en het klonk erg goed. Inderdaad erg goeie zangeres.

avatar van sooff
Jaaaa! Hier ben ik dus ontzettend benieuwd naar!
Hun debuutalbum kan me na een slechte dag nog steeds vrolijk maken, en live zijn ze ook heel erg goed. De nummers die ik al gehoord heb van dit nieuwe album vond ik ook weer overtuigend, dus ik kijk uit naar de rest.

avatar van blur8
Zeer prettig geluid uit Utrecht. Pop meets Jazz.
Productioneel iets steviger dan hun voorganger.
Eerste nummer kan me echter niet bekoren; veel ideeen in een song met te wenig samenhang. Kon beter worden uitgewerkt.

avatar van oruiz
hey hey hey klinkt anders heel erg lekker. ik krijg gelijk zin in de zomervakantie. nu de rest van de plaat nog even aanhoren

avatar van Shinobi
Gisteren via de Luisterpaal gehoord en ik ben ook gelijk erachter gekomen van wie het nummer: Hey, Hey, Hey! is. Ik dacht dat dat van één of andere oude band was joh.
Het album zelf vind ik erg lekker om naar te luisteren, erg ontspannend allemaal en het wordt nergens te druk. Gewoonweg heerlijke muziek.

Ik geef 'm vooralsnog 3, 5 sterren.

avatar van platedraaier
Hele leuke nieuwe cd van Room Eleven, meer pop en iets minder jazz. Wel gevarieerder dan de vorige. Ik vind echt dat ze gegroeid zijn en hun eigen sound hebben. Fijn en vrolijk plaatje met nog steeds die lekkere stem van de zangeres.

avatar van sooff
Eindelijk helemaal gehoord, en hij valt zeker niet tegen!

avatar van sq
sq
Verslavend lekker. Vandaag misschien nog naar de winkel om te kopen, dit.

rodneyVL
De cd begint uptempo en heerlijk in het gehoor liggend. "Hey hey hey". Qua tempo zakt het kaartenhuis dan enisgzins in elkaar, om nooit meer te herstellen. Persoonlijk is dát wat ik mis. Wat echter resteert zijn Vera Lynn/Andrew Sisters -achtige jazzliedjes die gekenmerkt worden door die briljante stem van Janne Schra.

Wat een gruwelijk lekker wijf trouwens.

record.ed
Jammer van het eerste nummer Hey hey hey Holiday , dit is helemaal niks ! Maar dan gaat het gebeuren en wordt het steeds interesssanter met Norah Jones en Mathilde Santing invloeden, toch een heel goed album !

Knappe 2e plaat. Meer stijlen erin verwerkt, maar wel op een natuurlijke manier. Het klinkt nergens geforceerd en elk nummer blijft na een paar keer luisteren nog steeds overeind. Live zijn ze zeker een aanrader.

avatar van Reijersen
Het vorige album van Room Eleven heb ik grijsgedraaid. Vond het heerlijk en vooral lekker eens anders als we gewend zijn. Dus de interesse in het vervolg is meer dan logisch en moet zeggen dat ik het vooral erg zoutloos vind klinken allemaal. Het begint leuk met het warme Hey Hey Hey!, gewoon een lekkere poppy single. Ook song 2 is wel erg lekker, maar daarna is de teneur toch wel te horen, tot aan het duet met Dayna Kurtz. Want dat duet behoord tot mijn favorieten op dit album.
Tsja, misschien is het gewoon zo dat Room Eleven teveel het recept herhaald, maar aan de andere kant is het vaak ook wel anders. Het doet mij in ieder geval niks, maar toch nog maar eens met het lekkere weer proberen. Want een zomers plaatje zal het zeker zijn.

avatar van mkrake
Deze plaat nu 2 keer gedraaid en de eerste indruk is een tikje te vrolijk! Nou heb ik niet echt aandachtig geluisterd (achtergrond muziekje) maar de zeer vrolijke noten vielen me op.. Misschien werkt het Weer nu ook niet echt mee of moet ik toch ff wat aandachtiger luisteren. Die kans geef ik de plaat trouwens zeker..
Later meer...

avatar van kaztor
Superplaatje, dat Hey Hey Hey.

avatar van mkrake
Na het album een aantal keren te hebben beluisterd (ook nu met het mooie weer) kan ik niet anders concluderen dan dat het een leuk plaatje is. Niet DE fantastische plaat waar ik op gehoopt had maar gewoon leuk. Op dit album zitten namelijk een paar zeer mooie nummers maar ook een paar nummers die me echt werkelijk niets doen... Favoriete nummers zijn; Hey, Hey, Hey, Swimmer en Lovely Morning! 3,5*

Sven Bersee
oruiz schreef:

Inderdaad. Of nee, wacht. WACHT! Ik hád al zin in de zomervakantie, dat was het.

avatar van oruiz
frankvh1 schreef:
Er zat veel meer 'humor' in de muziek!

Oei Humor, daar ben ik nooit zo gek op. En al helemaal niet in muziek

avatar van Pinsnider
De eerste keer luisteren: Leuk!!!!
De tweede keer luisteren: Mja, aardig...
De derde keer luisteren: Gaaaaap
De vierde keer luisteren: Geef me iets om kapot te maken!!!!

avatar van thelion
Jazz pop / Pop Jazz.....???? Wat maakt het uit....

Het is gewoon een lekker zomers plaatje dat iets minder jazzy is dan hun vorige...

Hey Hey Hey! is natuurlijk het middel tegen een slecht humeur.......

tuktak
lekker fijn niets aan de hand album, zeer prettig voor de zomerse dagen ook. ligt lekker in het gehoor, niet vernieuwend, maar zoals beschreven wel veelzijdiger en ontspannender geproduceerd.

avatar van Florsi Florsa
Klinkt wel erg relaxed en alles, maar ik vind het een beetje te zoet.
Had het zelfde met Feist, lijkt hier wel een beetje op. Misschien een aanrader voor mensen die hier van houden.

Weet iemand overigens of;
a. dit http://www.youtube.com/watch?v=ouCYsQ6TPAM nummer van Room Eleven is,
b. zo ja, staat het op dit album?

avatar van thelion
a. Ja het is Room Eleven......
b. Nee Staat niet op dit album...... en weet helaas ook niet waar wel op......

Iemand die het wel weet of de titel van het nummer....?????

avatar van Florsi Florsa
Het blijkt van Roos Jonker te zijn;

Ze speelden vanavond op het Zomer Park Feest een uitgebreide solo in Lovely Morning en dat klonk zó lekker. Spijtig dat 'ie op het album maar zo weinig voorstelt, al is het nog steeds een erg mooi nummer.

avatar van FunkStar
De single Hey Hey Hey is super lekker! Maar daarna valt er weinig te smullen. Vind het erg jammer dat ze er bijna allemaal ballads op hebben gezet en dat mis ik heel erg! Het eerste album is much better dan deze 2e CD van Room Eleven. Jammer, gemiste kans!

avatar van Urbanoetang
1,0
Pinsnider schreef:

De vierde keer luisteren: Geef me iets om kapot te maken!!!!

Helaas ontstond deze neiging bij mij al vanaf de eerste luisterbeurt. Room Eleven weet hier, in tegenstelling tot hun debuut, nergens te boeien. Ook het gewaardeerde "Hey Hey Hey!" raakt kant nog wal. Een saai en mak plaatje.

avatar van Mjuman
Urbanoetang schreef:

Helaas ben ik het hiermee eens: het begon leuk (Six Russians...), maar werd daarna vervelend. Waarschijnlijk proberen ze hiermee dezelfde doelgroep bereiken als Gare du Nord ("Sex and Jazz"): lieden (met een loszittende portemonnaie) die 'leuke', 'jazzy' plaatjes kopen om bij te borrelen.

avatar van smash016
Hmm... Net wat van geluisterd, hoorde op het nieuws iets van ze, maar dit is voor mij iets te veel muziek waar m'n moeder naar zou luisteren terwijl ze in bad een boek leest... Van die easy-listening achtergrondmuziek, het grijpt niet de aandacht. Maar ze heeft inderdaad wel een heel mooie stem.