Room Eleven - Mmm... Gumbo? (2008)

Jazz / Pop
Label: Universal

1. Hey Hey Hey! (3:28)
  2. What Will It Be? (3:59)
  3. Lalala Love (3:19)
  4. Looking at My Feet (4:17)
  5. Swimmer (3:11)
  6. Ode (4:10)
  7. Lovely Morning (3:54)
  8. Seeds (1:52)
  9. Not Jealous (2:58)

met Dayna Kurtz

10. Shyness (3:55)
  11. Always (3:10)
  12. Rainy Day in the Sun (4:00)
  13. A Little of Me (1:45)
  14. Forgot the Name *
  15. Business Card *
  16. Stronger *
  17. Note on the Door *
Heerlijke jazz/pop combi uit Utrecht. Beter dan de vorige...

Misterfool
ik vind dit album niet zo bijzonder eerlijk gezegd. ga het debuut nogmaals proberen

avatar van sq
sq
Vandaag weer eens tevoorschijn gehaald. Kan niet anders zeggen dat ik de meeste kritieken behoorlijk zuur vind in relatie tot de luchtigheid van deze muziek. Natuurlijk zie hoor ook ik wel de gemaaktheid en vette knipogen naar het (verre) verleden. Maar dit is toch wel heel lekker gedaan hoor. Met plezier weer uitdraaien inclusief bonus. Ik blijf fijn op 4 sterren zitten.

Er staan een paar leuke nummers op, maar over het algemeen kabbelt het wat saaiig door. Jammer.

avatar van Ronald5150
Op de tweede plaat van Room Eleven wordt er niet zo heel veel afgeweken van het succesvolle debuut. Nog steeds zijn daar de jazzy popliedjes die worden gedragen door de innemende en prachtig zingende Janne Schra. Wel heb ik het gevoel dat er op "Mmm… Gumbo?" wat meer variatie binnen de liedjes wordt gezocht. Soms maakt dit het lastig om de liedjes eigen te maken, maar over algemeen klinkt ondanks de vele uitstapjes van stijlen "Mmm… Gumbo?" als een typische Room Eleven plaat. Relaxte jazzy pop met veel plezier gespeeld en gezongen. Niks mis mee.

avatar van Mjuman
Ooit gekregen; nu maar weer eens gedraaid en ik snap ook waarom ik dit zo weinig draai: ondanks de aardige vocale inbreng van Janne Schra typische NL niets-aan-de-hand-muziek waar ik nog depressiever van word dan van Unknown Pleasures.