PJ Harvey - Stories from the City, Stories from the Sea (2000)

Label: Island

1. Big Exit (3:51)
  2. Good Fortune (3:20)
  3. A Place Called Home (3:42)
  4. One Line (3:14)
  5. Beautiful Feeling (4:00)

met Thom Yorke

6. The Whores Hustle and the Hustlers Whore (4:00)
  7. This Mess We're In (3:57)

met Thom Yorke

8. You Said Something (3:19)
  9. Kamikaze (2:24)
  10. This Is Love (3:48)
  11. Horses in My Dreams (5:38)
  12. We Float (8:18)
  13. This Wicked Tongue * (3:42)
avatar van Ernie
Als ik het goed gelezen heb ergens is dit zeker niet haar favoriete plaat. Knieval naar de commercieel gerichte platenbazen destijds. Live speelt ze ook helemaal geen nummers meer van dit album. Erg jammer.

avatar van HansVon
Helemaal mee eens Zwaagje ! Ik heb nog geen beter album van PJ gehoord.

avatar van heartofsoul
Wellicht vreemd, maar ik was er nog nooit toegekomen om een album van PJ Harvey te beluisteren. Er is zo’n groot aanbod van goede muziek - en ik heb een redelijk omnivore smaak, dat ik - vind ik zelf - mijzelf kan excuseren, maar jammer is het wel. Want dit is naar mijn smaak een buitengewoon goed album. Geweldige songs, prachtig gitaarwerk, en gelukkig houd ik ook heel erg van Harvey’s stemgeluid. Zelfs het duet met Thom Yorke kan ik goed hebben. Ben nu ook benieuwd geraakt naar haar andere albums. Instant classic wat mij betreft.

Arbeidsdeskundige
Wow! Dit is een voortreffelijk album. Dit geeft zo veel kracht. You Said Something is het hoogtepunt.

avatar van VDB79
Dit album is de volgende die aan de beurt is in haar reissue serie (als ze hier tenminste consequent in is). Heb deze al een tijd op mijn lijstje staan van platen die ik nog MOET hebben. Origineel is inmiddels aardig opgelopen qua prijs. Geniale plaat.

avatar van Style.Girl
Het tweede album van haar die ik volledig heb geluisterd. Leuk album, ik denk iets leuker dan het album 'To Bring You My Love'. De nummers Big Exit en This is Love kende ik al een beetje, maar al heel lang niet meer gehoord. Die twee nummers vind ik dan het leukste van het album. Good Fortune, Kamikaze en We Float zijn ook erg fijne nummers. Maar net als haar album 'To Bring You My Love' ben ik nu weer niet zo overdonderd. Toch fijn dat ik weer een aantal leuke nummers heb ontdekt.