!!! - Louden Up Now (2004)

Funk / Punk
Label: Touch and Go

1. When the Going Gets Tough, the Tough Get Karazzee (6:16)
  2. Pardon My Freedom (5:51)
  3. Dear Can (4:37)
  4. The King's Weed (1:18)
  5. Hello? Is This Thing On? (7:33)
  6. Shit Scheisse Merde, Part 1 (5:06)
  7. Shit Scheisse Merde, Part 2 (6:09)
  8. Me and Giuliani Down by the Schoolyard (A True Story) (9:02)
  9. Theme from Space Island (2:30)
  10. Shit Scheisse Merde, Part 1 [Special Instrumental Mix] * (4:41)
avatar van VanDeGriend
Omdat ik redelijk enthousiast ben over opvolger Myth Takes heb ik deze nog maar eens een kans gegeven. Maar eerlijk gezegd vind ik het maar een suffe plaat. Dat Shitscheissemerde komt nota bene 3 x voorbij en dat is me een slappe hap geneuzel. Volle ster eraf . Toch hulde aan de band omdat ze zich op Myth Takes zo voortreffelijk hebben weten te revancheren en wel een plaat lang opwindende stuitermuziek weten te maken.

Apart, ik vind die Myth Takes juist nogal gewoontjes eigenlijk. Het is daar af en toe net Red Hot Chili Peppers...

avatar van VanDeGriend
Mm, apart ja, Ik vind hier die Shitscheissemerde toestand het hele album onderuit halen. Alsof je met een Ferrrari rijdt en halvewege de trip is opeens de benzine op. Door de kick voorheen is de deceptie des te groter. Als het nou aan het einde van de cd had gestaan. Myth Takes dendert lekker door. Overigens snap ik de RHCP vergelijking wel maar die link is gelukkig niet het hele album (MT dus he) aanwezig.

Dat klopt, de eerste nummers van MT zijn hardstikke goed. De opbouw van dit album had wellicht beter gekund, maar door Shitscheissetc komt het fantastisch Me and Giulani nog beter uit de verf. Dat blijft toch het beste !!!-nummer vind ik.

herman schreef:
Me and Giulani . Dat blijft toch het beste !!!-nummer
Ja, fair enough, dat is dan inderdaad wel weer een tamelijk geweldig nummer. Ik heb me bedacht doe er slecht een halve af.

khonnor
och jongens, !!! moet je vooral live ondergaan. is lcd soundsystem live een clusterbom, dan is !!! beter dan de atoombom op hiroschima

sorry voor de misplaatste beeldspraak

avatar van Dutchy
Afgezien van track 6 en 7 is dit een prima plaatje die ik nog altijd graag beluister

avatar van NERD
Na mijn eerste waardering in 2004 inmiddels toch wel iets anders tegen dit album aan gaan kijken. "Hello..." is nog steeds mijn favoriete nummer. Verder is het allemaal erg funky en een beetje apart. Nog steeds geen album waar ik helemaal in op kan gaan, maar lekker als (harde) achtergrond, of tijdens het autorijden.