!!! - Louden Up Now (2004)

Funk / Punk
Label: Touch and Go

1. When the Going Gets Tough, the Tough Get Karazzee (6:16)
  2. Pardon My Freedom (5:51)
  3. Dear Can (4:37)
  4. The King's Weed (1:18)
  5. Hello? Is This Thing On? (7:33)
  6. Shit Scheisse Merde, Part 1 (5:06)
  7. Shit Scheisse Merde, Part 2 (6:09)
  8. Me and Giuliani Down by the Schoolyard (A True Story) (9:02)
  9. Theme from Space Island (2:30)
  10. Shit Scheisse Merde, Part 1 [Special Instrumental Mix] * (4:41)
  11. Sunday 5:17 AM * (5:13)
  12. Dear Can [Maurice Fulton Vocal Mix] * (4:47)
  13. When the Going Gets Tough, the Tough Gets Karazee [Serious Bonus Beats Mix] * (6:59)
  14. Pardon My Freedom [Maurice Fulton Instr. Mix] * (5:55)
Dit album moet volgens mij nog uitkomen, maar Me And Giulani Down By The Schoolyard is toch al wel bekend, denk ik.

Diesel
Ow, en daarom denk je dat je kunt stemmen op het album? omdat je 1 nummer gehoord heb?

Ik heb het hele album al als mp3. Bovendien, hoe kom je erbij dat ik alleen dat nummer heb gehoord?

herman schreef:

*denkt hard na*

Ehm...

Is dat hetzelfde nummer dat ook een keer (lang geleden) door Simon & Garfunkel is vertolkt ?

Geen idee, eigenlijk.

avatar van Goodfella
Hoe spreek je die !!! eigenlijk uit als je hier in de platenzaak om vraagt?

ElMeroMero
Je voegt voor de "!!!" iets willekeurigs toe. Als de verkoperd daardoor omver geblazen worden, heeft-ie het volgens mij begrepen.

Yak
Bandnaam spreek je uit als 'chik chik chik'.

Serieus ?

Sta je bij de FRS: "Mag ik de nieuwe cd van "Exclamation mark, exclamation mark, exclamation mark" even beluisteren?"

Raarrrr...

ElMeroMero schreef:

Serieus ?

Serieus. Ik zie de laatste tijd steeds meer bands met een 'to be pronounced as' bandnaam. [[[[VVRSSNN]]]] bijvoorbeeld, to be pronounced as 'version'. Redelijk vermoeiend, noem je band for fuck's sake dan gewoon Version.

In hun eigen bio staat:

"The !!! symbol was chosen, rather than a conventional band name, because it reflects the excitement shared by the band members, mixed with an intense desire to shake things up."

en:

Een gerelateerde band (want ze delen een paar leden) die misschien wat bekender is, is Out Hud (vorig jaar in het voorprogramma van The Faint en op Motel Mozaique). Het klinkt soms een beetje als "postrock goes disco".

Yak
Oe, ik vond Out Hud op Motel Mozaique juist zwaar irritant.

Dat heb ik meer gehoord. Als supportact van The Faint waren ze geniaal (wmb), maar over dat optreden van ze op MM was niemand die ik hoorde ook maar een beetje enthousiast.

Diesel
herman schreef:

Excuse moi.

Heb je gewoon helemaal verkeerd begrepen.

Is al goed! Ze delen trouwens ook een bandlid met LCD Soundsystem, misschien wel een beetje een bekende naam in deze contreien. Speelde laatst een paar keer in Nederland.

Deze cd vind ik erg intigrerend. Echt nieuwe dingen hoor je niet, maar het is juist de combinatie van stijlen die mij erg verbaast en er voor zorgt dat deze muziek erg spannend blijft.
Doet me qua verrassings-element wel een beetje aan Beck denken, die heeft dat ook: niks nieuws en toch juist weer wel !
Ehhhh.......kan ik dit zelf nog volgen ? Boeit niet. Goede cd .

ElMeroMero schreef:

Hum, dit is in de verre versten niet te vergelijken met Simon & Garfunkel (het nummer waar ik het eerder over had was natuurlijk Me and Julio Down by the Schoolyard).

!!! is, denk ik, niet helemaal mijn ding, maar ik vind het idd wel een grappige mengelmoes van funk, rock en een flinke dosis "je-ne-sais-quoi". Leuk leuk !

Yak schreef:

Bandnaam spreek je uit als 'chik chik chik'.

'Pow-pow-pow' volgens een artikel in de Volkskrant

Allebei goed volgens de band zelf. En ondertussen is dit een van de beste albums van het jaar.

avatar van starbright boy
Ik heb altijd de neiging om ze gewoon uitroepteken uitroepteken uitroepteken te noemen.

E
Je moet gewoon naar "louden up now" vragen, dat is de titel en de **cking **cking **cking bedoeling ook.
Shit scheisse merde pt. 1 t/m 3 is dan ook niet meer uit m'n kop te krijgen. De sticker op het doosje van mijn (echte) exemplaar
vermeld : P.S. spell it !!! say it (Chk Chk Chk) (pow pow pow)
(ungh ungh ungh) etc. In ieder geval goed hard zetten, puike CD.

Er bestaat schijnbaar een video van Hello? Is This Thing On? Iemand gezien toevallig? Ondertussen vind ik dit nog steeds een heerlijke CD. Met Franz Ferdinand, Erlend Oye en Delays maakt ie toch wel mijn top 4 van 2004 compleet.

avatar van NERD
Ja video paar keer gezien op mtv. Erg psychedelisch artistiek ge-editte performance video met o.a. pixels en vreemde kleuren.

Zo ongeveer, wel groovy nummer dat trouwens. Is de rest van de CD ook in die richting?

avatar van BoordAppel
Erg leuke cd die zo'n beetje alle muziekstijlen samenbrengt, en daar hou ik wel van. Kan alleen slecht tegen een band die zich !!! noemt maar dat je het dan uit moet spreken als Chk Chk Chk. Ik noem het mooi !!! dat zal ze leren, stelletje aanstellers! Moet dan wel weer toegeven dat ik het ben gaan luisteren door de bandnaam .

avatar van Kos
Kos
Ik zit het nu te luisteren, maar kan iemand me uitleggen waarom die kerel z'n irritante mond niet kan houden?
Hoe verpest ik een leuk nummer.

Tja, je moet er van houden. Hij klinkt ook behoorlijk gefrusteerd in sommige nummers .
Ik vind de nummers Hello? Is This Thing On? en Space Island erg goed. Vooral zo rond de 4:15 bij space island, een kippenvel moment .

Cut, and shake that butt

avatar van NERD
Hmm, naast het wel extreem leuke/lekkere "Hello? Is This Thing On?" verder eigenlijk maar een beetje te vreemd en anders voor mijn smaak.

4 sterren voor "Hello?..." 1,5 sterren voor de rest. Laat ik er 2 sterren van maken.

avatar van Goodfella
Is dit niet op Warp uitgebracht? Da's de reden waarom ik dit maar 's geluisterd heb tenminste . Vind d'r op wat leuke crossover geintjes hier en daar na weinig aan. Klinkt ongelofelijk 13 in een dozijn en er blijft niets hangen, kan zo weer de kast in.

avatar van T.O.
Goodfella schreef:

Klinkt ongelofelijk 13 in een dozijn

Sorry, maar dit vind ik een absoluut onzinnige opmerking. Bands die erg op !!! lijken zijn op één hand te tellen.