Genesis - Selling England by the Pound (1973)

Label: Charisma

1. Dancing with the Moonlit Knight (8:02)
  2. I Know What I Like (in Your Wardrobe) (4:03)
  3. Firth of Fifth (9:36)
  4. More Fool Me (3:10)
  5. The Battle of Epping Forest (11:43)
  6. After the Ordeal (4:07)
  7. The Cinema Show (11:06)
  8. Aisle of Plenty (1:31)
avatar van Chet
Goed om hierboven te lezen dat iemand het album nu heeft ontdekt, het drie keer heeft beluisterd en de muziek waardeert.

Voor mij is dit het beste album dat Genesis heeft gemaakt.
Blijft altijd weer een feestje om op te zetten, zelfs na ontelbare luisterbeurten sinds, in mijn geval, tweede helft van de jaren zeventig.

Op 17 april staat een Canadese tribute band (The Musical Box) in Tivoli Utrecht en zij gaan dit album dan vertolken. Het schijnt dat die band dit vrij aardig doet, dus ik heb maanden geleden al kaarten gekocht. Ben benieuwd.

avatar van meneer
Chet schreef:

Absolute aanrader. Ik heb ze nu 2 x gezien en het is alsof je terug de tijd in gaat. Beste tribute band van de groep. Op 25 april staan ze ook in Eindhoven met dit album. Ik had kaartjes besteld maar kwam er later achter dat ik dan ook op vakantie ben. En dat vind ik dus echt jammer want ik zou graag dit album eens door TMB uitgevoerd willen horen en vooral zien ook.

avatar van berken
Lijkt me wel leuk. Vragen wel veel voor een tribute band. Voor een tientje meer zat ik afgelopen jaar bij de maestro zelf.

berken schreef:

Inderdaad niet goedkoop, maar deze tribute band is echt ongelofelijk goed. Heb ze één keer gezien én ik met open mond én vol bewondering staan kijken en luisteren. Absolute aanrader

avatar van meneer
berken schreef:
Voor een tientje meer zat ik afgelopen jaar bij de maestro zelf.

Maar die zingt dan ook geen ‘Can you tell me where my country lies’ meer. Mocht hij dat ooit weer eens willen doen dan betaal ik het dubbele. Wat zeg ik ? Het drie dubbele.