Guy Chadwick - Lazy, Soft & Slow (1997)

Rock / Pop
Label: Setanta

1. Soft and Slow (3:34)
  2. You've Really Got a Hold on Me (3:35)
  3. One of These Days (4:55)
  4. In Her Heart (2:47)
  5. Song for Gala (4:51)
  6. Mirrored in My Mind (3:45)
  7. Wasted in Song (3:58)
  8. Fall in Love with Me (4:04)
  9. This Strength (3:36)
  10. Crystal Love Song (4:10)
avatar van starsailor
Mierzoet. Geef mij The House of Love maar.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Inderdaad The House Of Love is beter, maar dit is toch geen verkeerde plaat.
Staan prima nummers op.

avatar van Chameleon Day
Sterker, gewoon een redelijk goede plaat. Muv tracks 2 en 4 die erg matig zijn. Wel verorberen onder het genot van een dessertwijn.

Wat doet onze Guy tegenwoordig eigenlijk? Iemand?

avatar van TEQUILA SUNRISE
Vanavond weer eens herbeluisterd en dit is toch een behoorlijke stijlbreuk t.o.v The House Of Love.
Een accordeon, conga"s, viool en pedal steel had ik bij The House Of Love nog niet voorbij horen komen.
Gedurfd album van Chadwick welke niet over de gehele lijn boeit, hoogtepunten zijn wat mij betreft Soft & Low, One Of these Days,Mirrored In My Mind & afsluiter Close Your Eyes.
Overigens nieuw plaatwerk van The House Of Love in aantocht !!! ( begin april )

avatar van blur8
Zonder de feedback van de HouseOfLove bandleden wil Guy dus meer folk klinken. Fijne aanvulling, Net zoals bij de band albums zijn de krenten geweldig en de basis ruim meer dan gemiddeld.

avatar van Rainmachine
Guy Chadwick heeft naar mijn mening last van hetzelfde probleem als Lloyd Cole. Het wordt vrij snel erg saai als hij geen goede band naast zich heet staan met een pittige inslag. Dit is niet slecht maar mist pit en dat werkt op een gegeven moment wat vermoeiend. Ik kan dit album nu beter hebben dan toen het net uitkwam toen heb ik de CD na 3 keer draaien in de kast gezet en jarenlang niet meer aangeraakt. Ik ben waarschijnlijk tegenwoordig zelf ook wat meer Lazy, Soft & Slow...