Christina Aguilera - Christina Aguilera (1999)

Label: RCA

1. Genie in a Bottle (3:36)
  2. What a Girl Wants (3:52)
  3. I Turn to You (4:33)
  4. So Emotional (4:00)
  5. Come on Over (All I Want Is You) (3:09)
  6. Reflection (3:33)
  7. Love for All Seasons (3:59)
  8. Somebody's Somebody (5:03)
  9. When You Put Your Hands on Me (3:35)
  10. Blessed (3:05)
  11. Love Will Find a Way (3:56)
  12. Obvious (4:00)
  13. Genie in a Bottle [Flavio vs. Mad Boris Remix] * (6:31)
  14. What a Girl Wants [Eddie Arroyo Dance Radio Edit] * (4:05)
  15. I Turn to You [Thunderpuss Remix] * (4:21)
  16. Genio Atrapado [Remix] * (4:38)
  17. Don't Make Me Love You * (3:39)
  18. Come on Over Baby [All I Want Is You) (Radio Version] * (3:23)
Favourite
Tja, Gaatwel

Diesel
Genie in a Bottle rocks.

Dit album is het beste wat Aguilera heeft geleverd.

Aardig album voor de tijd dat Christina nog jong, onschuldig en gelijk aan Britney was. De bekende nummers zijn het best, ookal is "I Turn To You" nog beter.

Marcel²
Inderdaad een aardig album, haar tweede album Stripped is echt goed. Deze is wel minder.

Johnny Depp <3
love will find a way kan ik echt wel 100.000 keer draaien, blijft supertjes!!!

Mooie Cd
Genie In A Bottle : na te vaak draaien vind ik hem niet so leuk meer
What A Girl Wants: heerlijk lied
I Turn To You : Erg Mooi Lied
So Emotional: Is Ook erg leuk
Come On Over : Nog Steeds Me Favoriet xD
Reflection: heeft me geholpen in een moeilijke tijd dat ik ook een soort masker op had voor de wereld.. dus erg mooi lied
Love For All Seasons: ook erg leuk
Sombody's Sombody : Blijft hangen in me hoofd ( is positief)
When You Put Your Hands On Me: Leuk Liedje

Marcel Jongeneel schreef:

Ben het met je eens..

3,0* v0or dit album

avatar van Madonna
...destijds het album gekocht voor "Genie in a bottle" waar ik toen helemaal weg van was....Maar luister het album nooit meer. Ligt ergens in mijn kast, al wat jaartjes........de overige nummers vind ik stukken minder goed dan bovengenoemde...

-2-

Pieter Paal
Leuk debuut-album. Toen was ze nog niet zo bitcherig.

Inderdaad, ik vond haar erg cute in die videos van Genie en What a Girl wants. Genie was gewoon een lekkere zomerplaat. Ze probeerde toen ook nog wat in te cashen met haar Latijnse roots (door de Jennifer hype denk ik), door met een Spaanse Genie te komen.

Haar stijl van later bevalt me minder, maar ik vind haar wel een heel goede zangeres met een erg krachtige stem, en dát komt er juist beter uit bij haar latere werk naar mijn mening.

avatar van papsie
Behoorlijke CD van een steengoede zangeres. Rustig om te beluisteren bij het avondmaal.

rick*
Een dijk van een stem voor een zeventien jarig meisje maar toch niet echt een plaat waar je wow tegen zegt. Het openingsnummer "Genie in a bottle" is na tien jaar nog steeds heel sterk maar niets anders op deze plaat komt in de buurt. Destijds ging het er toch een beetje om dat de platenmaatschappijen allemaal zoiets hadden van: Er moet iemand zijn die doet wat Britney doet maar dan met een betere stem.

En ze hebben haar gevonden: Christina Aguilera, die na dit album het territorium van Britney geheel verliet en haar eigen weggetje ging met de (veel betere) Stripped en Back to Basics. Gelukkig maar, want hier is ze totaal niet op haar plaats en deze plaat ligt zwaar onder het niveau van haar toekomstige werk.

avatar van Angelo
Aardig popalbum van Christina Aguilera, erg jaren '90 en ook erg gericht op de tieners van toen. Het beste nummer is verreweg 'Genie in a bottle', die ik nu nog steeds best leuk vind, het nummer heeft zo'n lekkere zomerse vibe! De rest van het album is best matig tot mediocore.

De beste nummers zijn ook verkozen tot single 'What a girl wants', 'I turn to you' en 'Come on over baby'. Het nummer 'Reflection' was de eerste single van Christina, die werd alleen uitgebracht in de Verenigde Staten en was de titelsong voor de Disney film 'Mulan'. Het nummer boekte niet het verwachtte succes, maar dat vind ik ook niet zo raar, vind het namelijk een beetje een zeiknummer.

Maar haar stem is waanzinnig goed, vooral als je erbij stilstaat dat ze toen maar 17 jaar oud was. 2,5* voor dit album. Hoewel Christina vocaal veel beter was, is en blijft dan Britney, was Britney's debuutplaat wel stukken beter!

rick*
Angelo schreef:

Britney had hitmaker Max Martin die haar plaat flink aandikte, Christina moest het zonder doen.

avatar van Angelo
Dat is waar, maar ook zonder Max Martin had het wel wat beter gekund en gemogen. Een nummer als 'Genie in a bottle' smaakt naar meer, en de rest van het album haalt het niveau van dat nummer totaal niet. Terwijl het blijkens 'Genie in a bottle' dus wel degelijk kon (het maken van een perfecte popsong). De singles 'Come on over baby', 'I turn to you' en 'What a girl wants' zijn nog wel redelijk, maar de overige nummers zijn echt te matig. Niet dat Britney's debuut een miljoen keer beter is, maar over de gehele linie toch wel stukken beter dan dit debuutalbum van Christina. Gelukkig maakte Christina de gebreken van dit album helemaal goed met diens opvolger 'Stripped' en in mindere mate 'Back to basics'. Over 'Bionic' zal ik het maar niet hebben, want die is haast nog slechter dan dit album...

Geweldig album, ook nog in mijn geboortejaar ik ben hier ook mee opgegroeid dus ik hou nog steeds van haar muziek, Mijn favoriete nummers zijn de eerste 3 nummers van het album ´´Genie in a bottle´´, ´´I Turn to you´´ , en ´´What a girl wants´´.
Maar ik vind het spaanstalige album mooier.

avatar van L_T_B
Nooit geweten dat "What a Girl Wants" een cover was.

avatar van hoolie55
Geslaagd debuut van een geweldige zangeres.
Tuurlijk is het allemaal niet even hoogstaand, maar als tegenhanger van Britney bewees ze direct dat ze een dijk van een stem heeft. Dit komt vooral in de ballads naar voren.
Wat was het toen nog een leuk meisje trouwens.

avatar van Poeha
Hmmm...net na zoveel jaren weer eens herbeluisterd en ik moet zeggen dat Reflection toch wel een erg fijne ballad is.

avatar van Twinpeaks
Aardig debuut , maar naar mate het album vordert neemt het enthousiasme af . Er komen maniertjes bij en die staan me tegen . Ze heeft wel een prima stem ,maar soms is het iets too much. Wel een mooie dame in deze periode . 2 en halve ster .

avatar van Dibbel
Meer R&B dan pop toch lijkt me.
En ik bleek er meer nummers van te kennen dan ik dacht en daarvan vind ik I Turn To You de beste.
Er zijn dan toch ook 4 hitsingles vanaf gekomen.
De tweede helft lijkt het wat in te zakken, maar ik kan me vergissen, want kon niet geconcentreerd genoeg luisteren.
Maar blijft voorlopig nog wel even in de buurt staan, omdat ik hem toch dubbel heb.
Dus ik kom er nog wel eens op terug.

avatar van MIAB
Dit is toch helemaal geen raar debuut. Nu ik het zo terug hoor, kan ik het nog steeds prima waarderen! 3,5*

Genie in a Bottle (3:36)  --- 4,5
What a Girl Wants (3:52)  --- 4,0