Henny Vrienten - Geen Ballade (1984)

Label: Sky (II)

1. Naar Verluidt (5:02)
  2. Geen Ballade (4:08)
  3. Nooit Meer, Ooit Weer (3:24)
  4. Voor Je Vallen (1:37)
  5. Dichtbij (5:34)
  6. Bedmensen (4:13)
  7. Als Je Wint (3:41)

met Herman Brood

8. Ketchup (4:10)
  9. Misverstand (3:58)
  10. Amstel Hotel 13.00 Uur (3:35)
dazzler schreef:
Het bevestigt enkel maar het beeld dat we van Vrienten hebben: een eigengereid mannetje.

Ik heb dat beeld niet van hem, en ik denk dat je daar ook een fout beeld hebt. Anders had hij nooit in een team verband kunnen werken, en zelfs nu met de Vreemde Kostgangers, waar toch 3 kapiteins op één schip zitten (niet allemaal de makkelijkste) gaat het goed.

Iemand die weet wat ie wil, en staat voor wat hij doet en vindt, dat is denk ik een eerlijkere, en zeker aardigere omschrijving.

NB: goed dat je de hoes aan hebt laten passen, staat veel mooier zo met die witte rand!

lennon schreef:
Voor degene die deze nog zoekt: hij wordt samen met mijn hart slaapt nooit opnieuw uitgebracht

Volgens mij is dit van de baan toch?! Of heb ik die release gemist?

avatar van Premonition
lennon schreef:
Ik heb dat beeld niet van hem, en ik denk dat je daar ook een fout beeld hebt. Anders had hij nooit in een team verband kunnen werken.

Las laatst een interview van de beste man en hij beaamt het beeld van dazzler. In Doe Maar was het altijd een strijd tussen Jansz en Vrienten. Hij was een opgewonden standje, volgens eigen zeggen. Pas veel later is hij gaan inzien wat hij allemaal van Jansz heeft geleerd. In de Doe Maar tijd speelde hij de liedjes van Jansz niet altijd met plezier. Hij vond het zwijmelwerk. Veel te romantisch en te klef.
De songs van Geen Ballade heeft hij buiten medeweten om van de andere bandleden geschreven en zijn bijdragen van het nieuwe "would be" Doe Maar album beperkte zich tot het inspelen van de baspartijen.
Geen wonder dat de band in februari 1984 klapte.

aERodynamIC schreef:

Volgens mij is dit van de baan toch?! Of heb ik die release gemist?

Nee, ze zijn beide opnieuw op cd uitgebracht.