Septicflesh - Communion (2008)

Griekenland
Label: Season of Mist

1. Lovecraft's Death (4:08)
  2. Anubis (4:17)
  3. Communion (3:25)
  4. Babel's Gate (2:57)
  5. We, the Gods (3:49)
  6. Sunlight / Moonlight (4:08)
  7. Persepolis (6:08)
  8. Sangreal (5:16)
  9. Narcissus (3:59)
  10. Anubis [Orchestral Version] * (3:54)
Andro
Dit albums is echt één van de beste van Septic Flesh, de speelduur is misschien wat kort op het eerste zicht, maar uiteindelijk zou het anders te veel van het goeie geweest zijn. De sfeer, de agressie: subliem gewoon.

avatar van andnino
Tot zover weet t mij nog niet bijzonder te boeien, maar dat kan natuurlijk nog makkelijk veranderen.

avatar van Sir Odolf III
De meest volwassen plaat van Septic Flesh tot nu toe, met een epische sfeer, veelzijdige ritmes, en dit alles samengevoegd in een zeer sterke productie. De agressiviteit van Sumerian Daemons is doorgetrokken en is zo mogelijk nog krachtiger gebracht, terwijl daarnaast - gelukkig - het typische Septic Flesh geluid - de slepende, romantisch aandoende dubbele gitaarpartijen ten tijde van Mystic Places en Esoptron - ook weer een voorname plaats heeft gekregen.
Het nostalgische Esoptron is weliswaar moeilijk te overtreffen, maar desondanks 4*.

avatar van andnino
"Communion" is wel een érg vet nummer
Net als de rest van de plaat eigenlijk
ik schroef mn stem een halfje op : )

avatar van snarf349
vette bombastische metaal, wat mij betreft helemaal okay.

avatar van andnino
Het is wel héél vet eigenlijk
nog een halfje omhoog : )

Empyrium
3 december in 013 te bewonderen, met Moonspell, Cradle of Filth, Gorgoroth en Asrai.

Dit is een waanzinnig sterk comeback album van deze Griekse band. Zit prima inelkaar en een prettig sfeertje eromheen.

avatar van andnino
En het koelt weer wat af, naarmate er wel héél veel vette muziek uitkomt dit jaar.
halfje omlaag weer

En hij blijft gewoon erg goed. Het zit allemaal zo lekker in elkaar , de cleane stem van de gitarist zorgt ook voor een mooie afwisseling. 4.5* en als hij zo waanzinnig blijft kans op verhoging naar 5*.
De cover vind ik overigens ook wel mooi

avatar van aslan
aslan (crew)
mysticwizard schreef:
De cover vind ik overigens ook wel mooi

inderdaad, Nijntje is er niks tegen

avatar van Thibbledorf
Supervet album. Erg coole sfeer op dit album. Daarnaast prima productie, alle instrumenten zijn afzonderlijk goed te horen. Het is geen muur van geluid, zoals ook wel eens voorkomt. Favoriete tracks op dit moment: Annubis en Babel's Gate. Eerst was dit Sunlight Moonlight, dat overigens een erg hoog single gehalte heeft naar mijn mening. Misschien is het nummer binnenkort nog op de radio te horen.

4.5*

avatar van Don Cappuccino
Ik ging dit album luisteren door een review in de Rock Tribune van Morbid Geert. Die gaf het 97 en dat de orchestratie nog nooit zo goed in metal is gebruikt. Het begon en de verwachtingen waren vrij hoog en die werden ingelost. Wat een album! Van begin tot eind een geweldig album met knallende stukken, mooie atmospherische dingen en een van mijn favoriete stukken zit in Babels Gate, dan speelt het orkest en de band tegen elkaar in. Een blastbeat met een orkest, geweldig. Het beste extreme metal album wat ik ken!

avatar van james_cameron
Black metal is niet echt mijn ding, maar dit album zit toch wel erg goed in elkaar. De orchestratie is inderdaad erg goed gedaan en gaat naadloos op in het geheel. Door de korte speelduur blijft alles ook makkelijk behapbaar. De fraaie produktie laat alles tenslotte maximaal tot zijn recht komen.

avatar van JSPR_G
Veruit het beste album van Septic Flesh, veel epischer dan dit kan bijna niet. Hun nieuwste, Great Mass, is net iets te bombastisch, maar op deze wisten ze perfect het evenwicht te bewaren. Topplaatje, ik voel me echt onoverwinnelijk als ik met deze cd door m'n koptelefoon in de stad rondloop.

avatar van jasper1991
Horrorfilmmetal! Net als The Great Mass een mooi album van deze unieke band. Zeer effectieve symphonische toevoegingen bovenop de deathmetal geven een goede sfeer en het album zit vol met spannende uitspattingen. Kritiekpuntje is de karige lengte, ik had nog wel een apart nummer willen horen van het bekende geluid.

De titelsong is mijn favoriet.