Roxy Music - The Early Years (2000)

Label: Virgin

1. Re-make / Re-model (5:15)
  2. Ladytron (4:26)
  3. If There Is Something (6:34)
  4. 2HB (4:29)
  5. Chance Meeting (3:08)
  6. Virginia Plain (2:58)
  7. Pyjamarama (2:53)
  8. Do the Strand (4:03)
  9. Beauty Queen (4:41)
  10. Editions of You (3:51)
  11. In Every Dream Home a Heartache (5:29)
  12. The Bogus Man (9:20)
  13. Street Life (3:28)
  14. A Song for Europe (5:46)
  15. Mother of Pearl (6:52)
  16. Sunset (6:06)
avatar van andré
Prachtig verzamelalbum van een van de beste groepen uit de jaren 70. Dit album bestrijkt alleen hun beginperiode, dus geen Avalon te bekennen. Maar dat nummer wordt dan ook helemaal niet gemist, want bij beluistering van nummers als Mother Of Pearl en In Every Dreamhome A Heartache kan Avalon direct met de vuinisman mee.

avatar van Hans Brouwer
andré schreef:

Beste André, ik ben het roerend met je eens dat dit een heel prachtig verzamelalbum is van Roxy uit de begin tijd. Het doet mij toch wel een beetje pijn dat je Avalon zo afkraakt. Moet je niet doen. Roxy Music is duidelijk een band met twee gezichten, een gezicht uit de begin periode en een gezicht uit een latere periode, zeg maar na "Siren". Ik vind dat beide "Roxy's" hele mooie dingen hebben laten zien of beter gezegd hebben laten horen. En daar hoort Avalon zeker bij.

Deze gekocht omdat er vaak gezegd wordt dat hun eerste albums erg goed zijn. Persoonlijk vind ik de latere albums ook zeer goed; zo ook het solo werk van Ferry.

Maar dit is een prima aanwinst.

avatar van bikkel2
Hier staat zonder meer het betere werk op van Roxy Music . Alleen voor de echte fans lijkt mij dit niet echt een interessante compilatie .
Mits er natuurlijk liefhebbers zijn van alleen de latere albums en voorzichtig de beginperiode willen proberen .
Ik zou zeggen ... durf de stap te zetten , want Roxy Music was toendertijd absoluut 1 van de uniekste bands . De looks , het visuele , maar zeker de eigenzinnigheid en het arty aspect in hun muziek is ook nu nog geweldig .
Het vliegt vaak alle kanten op maar het blijft een hechte aangelegenheid . Spanning , hilariteit , swingend en experimenteel .
Echt een prima overzicht .

Als je al in het bezit bent van More Than This, the best of Bryan Ferry + Roxy Music, dan is deze zeker aan te raden. Hier staan maar 2 nummers op die ook op die verzameling staan. Samen kom je dan aan 34 verschillende tracks. En juist op dit oudere werk staan ook een aantal juweeltjes. Bovendien vind ik het artwork geweldig fraai.
Als je nog niets hebt, dan zou ik voor The Platinum Collection van Ferry + Roxy gaan.