Mariah Carey - E=MC² (2008)

Pop / R&B

5. Side Effects (4:22)

met Young Jeezy

6. I'm That Chick (3:31)
  7. Love Story (3:56)
  8. I'll Be Lovin' U Long Time (3:01)

met T.I.

9. Last Kiss (3:36)
  10. Thanx 4 Nothin' (3:05)
  11. O.O.C. (3:26)
  12. For the Record (3:26)
  13. Bye Bye (4:26)
  14. I Wish You Well (4:35)
avatar van Ericos
Ik had toch iets meer verwacht van de eerste nieuwe single van dit album. 'Touch My Body' is een redelijk nummer, maar als het album vol met dat niveau staat, heb ik er al snel genoeg van denk ik..

Wel een mooie hoes!

Mariah Carey kan inpakken! Ze heeft op dit moment nog de meeste nummer 1 hits maar Madonna gaat haar inhalen, te beginnen met 4 Minutes! Move over Mariah, the queen is reclaiming her thrown!

avatar van djarend
0,5
wat is de hoes lelijk zeg, maar ja alles aan haar is plastic, dus ook de hoes, haha

avatar van KampF
Dus Mariah Carey ^ 2 is equivalent met energie? Met Mariah als massa en Carey als de lichtsnelheid in vacuüm? Laten we het hopen.

Dit gaat overal floppen behalve in de VS waar ze dat mens de hemel in prijzen

avatar van Paalhaas
KampF schreef:

Wow Gerard, wat weet je toch veel van natuurkunde.

avatar van kaztor
I'll Be Lovin' U Long Time...

Zeker in Thailand geweest?

avatar van KampF
Paalhaas schreef:
Wow Gerard, wat weet je toch veel van natuurkunde.

Kon ik mijn briljante inzichten maar een keer aan je duidelijk maken, Teun.

avatar van *San*
Ik dacht eerst dat touch my body een up-tempo song zou zijn, maar het blijkt dus een ballad. Ik vind Mariah haar stem nogal eentonig klinken op dit nummer. Dus ben benieuwd naar de rest.

fastpulseboy

avatar van Paalhaas
Lol, doet me denken aan de film Insignificance waarin Marilyn Monroe op een hotelkamer de relativiteitstheorie op prachtige wijze uitlegt (aan Albert Einstein zelf!) met behulp van speelgoedtreintjes en diverse ander Intertoys-producten.

nicolas
Waarom die titel? Doe die er iets toe?

avatar van musicman13
de titel slaat op de emancipation of mimi part 2!

ik kan in iedergeval niet wachten. heb al wat live versie gehoord van I'm that chick en Migrate.

touch my body is de hit van het jaar wat mij betreft!! tot nu toe dan!!

Baltasound
fastpulseboy schreef:

haha

Niet haten mensen!!!!

avatar van MJ_DA_MAN
Ja, en ook niet groepiën.

avatar van musicman13
word top mensen!!! als je denkt van niet !! bezoek dan deze pagina niet!!!

chrismusic
r0mana schreef:
Niet haten mensen!!!!

Stem mag verwijderd worden hij is nog niet gelekt

avatar van musicman13
ok ik heb het album gehoord op amazon.com.

en tot nu toe klinkt et egt top!!

een 3,5
mocht et tog tegenvallen

avatar van kaztor
Je vergat 'mocht'.
Moet 'mogt' zijn....

avatar van xSarah
fastpulseboy schreef:
en nog betere vraag, zou ze het ook onthouden hebben?

Ik heb de hele album geluisterd, ik vind de album goed. Hij is stabieler dan Mimi (Say Something en To The Floor waren slecht) maar de album heeft geen grote uitblinker zoals We Belong Together.

De beste nummers zijn: Touch My Body, I Stay In Love en For The Record.

gvs
overgeproduceerd en/of gewoon degelijk????

ik vind t een goed album, heb hem sinds 5 uur vanmiddag non stop geluisterd! maar vertrouw me het zijn namelijk allemaal nummers die op je moet groeien!!!!! je moet er ff goed voor gaan zitten of wat mij betreft liggen en echt nummer voor nummer gaan luisteren!

voor de geintreseerde of t overgeproduceerd is! want dit las ik op andere blogs dat mensen dat gevoel kregen van t album) soms heel soms ik weet t niet! jermaine duprees stem is miss afentoe net ff over de grens! je hoort namelijk ook gelijk welke nummers van hem zijn! (miss heeel miss erges diep in mijn hart Migrate ookwel,maar dat nummer is gewoon lekker, its like that part 2 qua feeling)

verder denk ik dus wat ik al zei, je moet goed op de kleine dingentjes gaan letten, de details want de nummers klinken vrij basis maar er zit een hele hoge dosis proffesioneliteit in! behalve miss in migrate maar dat nummer is gewoon lekker! dont hate

CONCLUSIE, onstorend maar toch ergens wel een tikje overgeproduceerd maar zeker geen gewoon degelijk album want de details tillen het zeker naar een hoger niveau!!!!

ps.wat me ook opviel, de beginnetjes van elk nummer zijn leuk!

avatar van robindaniel
Heb het album nu 3 keer achter elkaar geluisterd en tussendoor nog een keer the emancipation of mimi. Emancipation of Mimi vind ik beter dan deze al staan hier ook wel erg veel lekkere nummers op.

tuktak
was mariah verkouden tijdens het opnemen van dit album ofzo. het is bijna genant. en dan heb ik het nog niet eens over de vreselijke producties en de irritante gastoptredens. ik weet niet waar de gemiddelde amerikaanse r&b producer mee weg durft te komen, maar dit is gewoon rubbish.

Harald
Ik heb me na de idee achter de title afgevraagt. E = mc² is die formule voor Albert Einsteins relativiteitstheorie.: E = mc2

Op mijn zoektocht heb ik dit mooie verhaal op internet gevonden:

"De formule van Einstein heeft, voor mij, altijd voor de wetenschappelijke verklaring van de wereld om ons heen gestaan. Zo'n 10 jaar geleden is het in mij opgekomen om hier ook de Liefde aan toe te voegen. Er is immers meer dan alleen maar wetenschap.
Al die jaren vond ik E = mc² + Liefde dan ook heel mooi gevonden van mijzelf, maar nu pas heb ik een vermoeden wat het eigenlijk inhoud.
Deze website is dan ook bedoeld om dit met u te delen en eventuele gedachten hierover, met u uit te wisselen. Ik zal nu uitleggen, hoe ik het zie.
mc² (massa maal lichtsnelheid in het kwadraat) staat voor alle materiële aspecten in uw leven.
Liefde staat voor alle spirituele aspecten in uw leven.
E (energie) staat voor u als geheel.
De idee hierachter is, om ervoor te zorgen dat het met de E (uzelf) goed zit. Is dit niet het geval, dan is de kans groot dat er een tekort/overschot aan mc² en/of Liefde is."

De officieele verklaring voor de title slaat op de emancipation of mimi part 2!

Ik heb de cd vandaag van een download programma gehaald en ik vind het in ieder geval niet haar beste cd, had beter van der verwacht.

kaztor schreef:
Je vergat 'mocht'.
Moet 'mogt' zijn....

haahahh

avatar van musicman13
@Harald: Dat heb ik al lang gezegd!!!!

avatar van catdog
Oei... Touch My Body wordt hier aangegeven als favoriete track.
Nou.. dan weet ik dat: Aan dit album moet ik niet beginnen.