Big Country - Through a Big Country (1990)

Alternatieve titel: Greatest Hits

Label: Mercury

1. Save Me (5:30)
  2. In a Big Country (3:52)
  3. Fields of Fire (3:33)
  4. Chance (4:39)
  5. Wonderland (3:58)
  6. Where the Rose Is Sown (4:09)
  7. Just a Shadow (4:28)
  8. Look Away (4:26)
  9. King of Emotion (4:52)
  10. East of Eden (4:11)
  11. One Great Thing (4:06)
  12. The Teacher (4:07)
  13. Broken Hearts (Thirteen Valleys) (5:12)
  14. Peace in Our Time (4:36)
  15. Eiledon * (5:38)
  16. The Seer * (5:27)
  17. Harvest Home * (4:22)
totale tijdsduur: 1:01:39 (1:17:06)
avatar van divart
Heb Big Country, hoe sympathiek ook, toch altijd wat meer een single bandje gevonden dan gewaardeerd vanwege hun briljante albums (al mag hun debuut album er wel wezen). En hier staan al hun fraaie singles op, aangevuld met nog wat sterk werk van de albums. Meer dan dit album heb je niet nodig van deze band.

divart schreef:

Dat vind jij misschien maar ik vind het echt hele dikke onzin. Nummers als Look Away en King Of Emotion en Save Me zijn gedrochten van singles. Koop liever The Crossing, Steeltown en The Seer en doe daar The Buffalo Skinners uit 1993 nog bij, dan heb je pas echt het beste werk van Big Country.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Running On Empty schreef:

In enkele maanden helemaal lyrisch geworden van The Crossing viste ik vorig weekend blind Peace in Our Time uit de tweedehands bak van de Concerto. Bij King of Emotion sprongen de tranen me al zowat in de ogen. Was dit dezelfde band? Wat een ontstellende jaren '80 platheid...

Look Away heb ik echter altijd wel een goed nummer gevonden. Ben benieuwd naar Steeltown en The Seer.

avatar van starsailor
Casartelli schreef:

Ben benieuwd naar Steeltown en The Seer.

Steeltown is weergaloos....The Seer ook vrij matig.

Casartelli schreef:

Beste Casartelli,

Steeltown - gauw kopen in de remaster versie. Superplaat

The Seer - gauw kopen in de remaster versie. Alleen maar prima als jij het wat mij betreft matige Look Away een goed nummer vindt maar alleen al de bijdrage van Kate Bush in het prachtige titelnummer The Seer is deze aanschaf zeker waard. Absoluut geen matige CD

Buffalo Skinners - Oftewel de return of Big Country in 1993. Echt een prachtige maar wel stevige plaat.

De CD's Peace In Our Time en No Place Like Home kun je laten liggen. Bij Peace In Our Time sprongen bij mij ook de tranen in de ogen.

Jammer dat Stuart niet meer leeft. Ik heb Big Country ongeveer 35 keer gezien en het was steeds weer feest.

avatar van rkdev
Ik heb een vraagje aan iemand die deze tijd wat bewuster dan mijzelf heeft meegemaakt (ken BC pas sinds 1993):
Wat ik niet begrijp is dat ze op dit album 1 nieuw nummer hebben staan (Save Me), maar wel een losse andere single hebben uitgebracht (Heart of the World) dat weer niet op dit album staat.

En op beide singles samen staan 7 nieuwe nummers (waarvan 1 cover).
Namelijk: Save Me, Pass Me By, Dead On Arrival, World On Fire, Heart Of The World, Black Skinned Blue Eyed Boys, Troubled Man.

Waarom staat Heart of the World (of een van de andere nummers) niet op dit album ?

avatar van rkdev
Overigens is dit wel de enige (officiële) CD waar volgens mij 'Wonderland' op staat (in de gewone versie dan).

rkdev schreef:

En op beide singles samen staan 7 nieuwe nummers (waarvan 1 cover).

Ik volg Big Country sinds 1982 maar heb werkelijk geen idee waarom dit zo is.

avatar van Jester
Leuke verzamelaar, al moet ik tot m'n spijt wel zeggen dat het allemaal wel wat gedateerd aandoet. Of zou m'n smaak veranderd zijn?

avatar van dazzler
rkdev schreef:
Het antwoord is volgens mij dat Heart Of The World pas na deze verzamelaar verscheen.

avatar van gaucho
In elk geval in hetzelfde jaar, volgens Discogs. Uitgebracht op 9 juli 1990.

Hoe dan ook, koop gewoon deze verzamelaar. daar staan aardig wat van die nummers op. Heel goedkoop (3 CD´s voor 5 GBP) en een leuke aanvulling als je naast de bekende singles ook veel B-kantjes en leuke non-albumtracks wilt hebben. In die zin mag dit ook een essentiele Big Country-verzamelaar heten.
Een alternatief is The Singles collection vol. 1 tot en met 3. Daar staan ze werkelijk allemaal op, maar dan ben je wel een stuk duurder uit.

avatar van ArthurDZ
Berichten verplaatst naar Big Country