The Velvet Underground - VU (1985)

Alternatieve titel: A Collection of Previously Unreleased Recordings

Label: Verve

1. I Can't Stand It (3:23)
  2. Stephanie Says (2:51)
  3. She's My Best Friend (2:49)
  4. Lisa Says (2:55)
  5. Ocean (5:12)
  6. Foggy Notion (6:44)
  7. Temptation Inside Your Heart (2:30)
  8. One of These Days (3:53)
  9. Andy's Chest (2:52)
  10. I'm Sticking with You (2:26)
avatar van RuudC
Met enige tegenzin opgezet, maar het is bij vlagen een best goed album. Sommige nummers steken best goed in elkaar, zoals de eerste drie. Daarna zakt het grotendeels toch wat naar de middenmoot. Toch is het wel vreemd dat dit zo lang op de planken gelegen heeft. Het doet namelijk niet onder voor de meeste platen van The Velvet Underground. Wat ik wel opvallend vind, is dat veel mensen dit als experimenteel beschouwen, terwijl het ongelooflijk veilig is. Aangenaam op de meeste momenten en het stoort ook niet. Behalve de stem van Lou Reed dan. Als er iets is wat deze marathon voor mij wel bewezen heeft, is dat ik Reed als zanger simpelweg niet trek.

Eindstand:
1. The Velvet Underground & Nico
2. The Velvet Underground
3. VU
4. Loaded
5. Squeeze
6. White Light/White Heat

avatar van lennert
Vrij behoorlijk, maar tegelijkertijd ook weer behoorlijk middle of the road. Die valse zang op One Of These Days is ook echt behoorlijk vermoeiend om uit te zitten en ook I'm Sticking With You hoef ik niet nog een keer te horen. Dan zijn Ocean en Foggy Notion toch een stukje beter. Past verder inderdaad prima in de discografie van de band, dus vreemd dat het niet eerder is uitgebracht.

Eindstand:
1. The Velvet Underground & Nico 4*