The Wounded - Atlantic (2004)

Label: Ebony Tears

1. Hollow World (5:55)
  2. 18 Carat Dust (4:14)
  3. Running on Empty (4:17)
  4. Day of Joy (3:49)
  5. Northern Lights (7:29)
  6. "prelude" (1:42)
  7. Smells Like Teen Spirit (4:09)
  8. We Are Darker (8:36)
  9. Atlantic (10:00)
Dit album klinkt het ene moment als Amorphis, dan weer als Clan Of Xymox. De cover van Nirvana's Smells Like Teen Spirit is geslaagd. Ik ga hun andere 2 albums ook luisteren, ben er wel nieuwsgierig naar geworden.
Ontdekt op deze site.

avatar van Nakur
Ik vind de Anathema invloeden ook vrij hoog. Toen Atlantic uitkwam heb ik hem dan ook veelvuldig geluisterd. Simpele en pakkend. 3,5*

avatar van Tsjo-Wi
Deze ook maar eens geprobeerd nadat ik 18 carat dust en running on empty , twee nominaties van the Viking in de alternatieve top 128 en de mumeladder 2007, gehoord had, en die mij zeker goed bevielen. Ik vind die stem van die zanger nog steeds niet echt geweldig maar soms vind ik het opeens weer heel mooi. De muziek zit in ieder geval goed in elkaar met dat zware gitaargeluid en die aanstekelijke gitaarriffs zoals in 18. Carat Dust, en mooi piano- en synthesiser-werk. En die cover van Smells Like Teen Spirit is geweldig! Verder is het gewoon een hele degelijke plaat zonder zwakkere nummers.

avatar van FreekHeining
Heel lekker album. De Nirvana cover eerst stuk geluisterd, toen de rest van t album een kans gegeven. En beter dan ik eerst dacht. Nu de andere 2 albums een gaan proberen.

PS: niet luisteren als je vrolijk wilt worden....

avatar van Agony
Prachtige muziek maken deze nederlanders... onbegrijpelijk dat zo'n goede band maar niet verder is doorgebroken...

Mee eens! De nieuwe plaat is trouwens zo goed als af, ben zeer benieuwd! En ze mogen ook wel weer eens gaan optreden, The Wounded is live echt te gek!

avatar van vigil
Voor mij ook erg verrassend dat het zo goed zou zijn. Aan het gemiddelde te zien ben ik niet de enige die er zo over denkt. De Nirvana cover vind ik wel leuk maar blijft in mijn optiek toch achter bij de rest van het album.

avatar van Zeitgeist
Niet overal perfect maar overall toch wel heel erg kippenvel deze plaat. En dat van een niet metal fan.

avatar van Rinus
Raar, dat deze band inderdaad niet bij het grotere (metal) [publiek is doorgebroken. Wat ze maken is echt goed, en verdient een bredere erkenning..

avatar van pos
pos
Wordt eens tijd voor die nieuwe plaat waar ze al jaren mee bezig zijn. Heerlijk die melancholische stem vd zanger.

avatar van pos
pos
pos schreef:

Hehe mooi om jezelf te quoten met de mededeling dat die nieuwe plaat nu eindelijk deze maand schijnt uit te komen. Ben erg benieuwd.

Wolves we Raised klinkt in ieder geval goed.

avatar van wizard
Dit album zocht ik al heel lang, totdat het vorig jaar zonder Smells Like Teen Spirit, op Bandcamp verscheen. Goede, melancholische rock.