The Presets - Apocalypso (2008)

Australië
Electronic
Label: Modular

1. Kicking and Screaming (5:45)
  2. My People (4:30)
  3. A New Sky (4:36)
  4. This Boy's in Love (4:12)
  5. Yippiyo-ay (4:34)
  6. Talk Like That (3:44)
  7. Eucalyptus (3:29)
  8. If I Know You (4:28)
  9. Together (5:52)
  10. Aeons (3:28)
  11. Anywhere[1] (6:17)
  12. Buzz Factory * (5:22)
Ik zit hier dus echt zo erg op te wachten. heb de cd geluisterd op hun myspace. het swingt echt hard. Hopelijk dit jaar te zien op lowlands ofzo!

avatar van blur8
Vetter kan electronica niet klinken, met genoeg muzikaliteit en scherpe randjes om 'm opnieuw te draaien. Dit album zit geheel in dezelfde lijn als hun vorige CD. de liefhebbers weten genoeg.

Kom op mensen. Dit cijfer MOET omhoog. Deze groep is echt zo goed bezig!! Dit album is echt helemaal af. Een 5+ zonder twijfel!!

avatar van Mr. Digitalized
Mja, net zoals bij "In Ghost Colours" van "Cut Copy" is dit tot nu toe één van de platen van 2008 voor mij. Apocalypso = Beams² (en ik vond Beams al een super album!)

@blur8: Zo positief en toch maar een 3 geven?

avatar van blur8
Bij een overdaad een beats en synth's heb ik na enkele nummers weer de behoefte aan een gitaar. Kwesti van muzieksmaak.
In m'n stem zit ook een element dat ik vergelijk met andere albums.
Voor het gemiddelde kan ik m'n stem wel even weghalen.....

avatar van Sir Odolf III
mrtn schreef:

Helemaal mee eens, mrtn! Er staat geeneen slechte track op deze plaat. Voorlopige favorieten: Aeons (geweldig!), en A new sky en Yippiyo-ay, vanwege de !!!-achtige invloeden.

nijme255@adsl
Foute 80's electro a la Erasure.

avatar van kaz
kaz
Heb net de cd pas gedownload, en het klinkt echt zo goed! Score tot nu toe 4,5.

tuktak
klinkt wel ok, maar beetje veel van hetzelfde. de harde tracks doen het wel goed op de dansvloer denk ik, veel energie.

avatar van Sound
Wat een plaat! Ik voel me echt een kneus dat ik dit pas net ontdekt heb, maar nadat ik gisteren My People hoorde was ik meteen verkocht. Heerlijke beats en lekker rauwe synths. Veel elctro jaren 80 invloeden en deed me ook denken aan Getting Closer van Nitzer Ebb, waardoor het ook wat weg heeft van EBM platen

avatar van Sjaakspeare
My People vind ik ontzettend vet.

inderdaad,foute 80s electro pop maar dan wel erg lekker.
verder hoor ik ook nitzer ebb.

live komen de nummer nog beter uit trouwens.

helaas niet op dit album is de moddervette lifelike remix van "this boy's in love"

avatar van yeahyeahyeah
Zo, dit beukt ook lekker zeg! Dit gaat behoorlijk de EBM-kant op, leuk om weer eens zo'n goeie stampplaat te horen zonder die eeuwige kansloze gothic vocalen. My People is één van dè singles van het jaar tot nu toe.

If I Know You! Waaw, synthpop op zen best..

avatar van andré
Voor mij een van de betere platen van dit... eeh vorig jaar. Heerlijk lompe stuiterende kort-door-de-bocht electro-pop. Leuk dat Austalie ook weer eens meedoet met goede muziek maken (zie ook Cut Copy).

avatar van petdetect
Toevallig vandaag This Boy's in Love voorbij horen komen op een muziekkanaal.
Erg strak.
Nu dan een vluchtige luisterbeurt kunnen doen van het hele album en ben aangenaam verrast. Nostalgie. Lijkt geregeld op 't een of 't ander qua sound, maar is als geheel toch uniek.
The Presets hebben in mij een liefhebber gevonden!

avatar van Djarune
Een paar zwakke nummers, maar over het algemeen een zeer geslaagd album. Iedere electronic liefhebber moet deze minimaal gehoord hebben

avatar van Djarune
andré schreef:

Ook "Midnight Juggernauts" en "Empire Of The Sun" doen goed mee! Australië gaat dus naast Frankrijk, Groot-Britannië en België goed mee met de electro/dance-rock/pop

avatar van Frisoboei
Ik kende eerst alleen My People. Die vond ik erg vet, maar ik vind een aantal andere nummers veel beter en lekkerder om gewoon te luisteren.

avatar van wisselstroom
Zouden de Editors Talk Like That als inspiratie voor hun laatste plaat gebruikt hebben?

avatar van Tony
Heerlijk eclectisch en lekker vet aangezet album is dit toch! luistert heerlijk weg hoor. Niet in de auto opzetten, je wordt geheid geflitst.

avatar van andnino
Wisselende kwaliteit. Op de eerste helft van de cd staan erg goede nummers. Natuurlijk is My People een knaller, maar ik vind Kicking and Screaming, This Boy's In Love en Talk Like That ook erg goed. De nummers 7-11 vind ik een flink stuk minder. Uiteindelijk wel een 3,5*.

avatar van aphexfreak
Uitgekomen in 2008 en ik luister en waardeer dit album nog steeds, dat zegt eigenlijk al genoeg! Prachtige stem heeft de beste man, gecombineerd met lekkere soms rauwe beats en prachtige synths. Catchy en melodieus tegelijk.
Talk like that, this boys in love, my people, if I know you...zijn favorieten.