Duran Duran - Pop Trash (2000)

Label: Hollywood

1. Someone Else Not Me (4:50)
  2. Lava Lamp (3:54)
  3. Playing with Uranium (3:51)
  4. Hallucinating Elvis (5:26)
  5. Starting to Remember (2:38)
  6. Pop Trash Movie (4:55)
  7. Fragment (0:49)
  8. Mars Meets Venus (3:08)
  9. Lady Xanax (4:55)
  10. The Sun Doesn't Shine Forever (4:51)
  11. Kiss Goodbye (0:41)
  12. Last Day on Earth (4:25)
  13. Un Autre Que Moi * (4:19)
  14. Alguien Que No Soy Yo * (4:17)
  15. Prototypes * (6:18)
  16. Whatever * (2:37)
avatar van luigifort
Heerlijk album!

avatar van lennon
En eindelijk is het zover: 29-09 uit op vinyl!!

Dan hebben we alles van de band op vinyl! Fijn!

avatar van pureshores
luigifort schreef:
Een jaar geleden pureshores

In bezit nu en nog niet helemaal eruit.
Dit is Duran Duran goes Indie (Light).
Het is wel duidelijk gitaargericht dus echte synthpatronen en het experiment liggen tijdelijk op het schap. En poppy wordt het ook niet. Suede en inderdaad Smashing Pumpkins ademen door sommige nummers.
Hallucinating Elvis klinkt wat speelser maar zonder naar Lalala's en Nanana te grijpen. Vermoedelijk moeten de nummers op de tweede helft nog inzakken bij mij en gaan ze veel meer laten kristalliseren.
Mars meets Venus is vrij toegankelijk en viel mij tesamen met Pop trash movie het snelst op,dit is nog Duran Duran herkenbaar.

Lava lamp, Playing with Uranium en vooral Last day on Earth zijn steviger en wars van makkelijkheid, in Last day on Earth gaat DD totaal rockend het origineel 12 tellende tracks album uit.
De single Someone else not me is zoals al gezegd niet representatief en haalt niemand over buiten DD incrowd. Wel knap van ze om hiermee te komen als popband in 2000, toen pure pop op zijn hoogtepunt was in een Max Martin pop trash ruled world.

avatar van spoiler
Ik heb alles van DD, maar met deze plaat heb ik nooit echt vrienden kunnen worden.
Zeker niet slecht, maar op de een of andere manier pakt me het niet.

Medazzaland heb ik meteen op Vinyl besteld, maar deze sla ik over.

avatar van luigifort
Ik vind 'm heerlijk luchtig, elektronisch en rockend.