Kate Bush - The Whole Story (1986)

Label: EMI

1. Wuthering Heights [New Vocal] (4:54)
  2. Cloudbusting (5:08)
  3. The Man with the Child in His Eyes (2:38)
  4. Breathing (5:28)
  5. Wow (3:41)
  6. Hounds of Love (3:02)
  7. Running Up That Hill (5:00)
  8. Army Dreamers (3:12)
  9. Sat in Your Lap (3:29)
  10. Experiment IV (4:21)
  11. The Dreaming (4:10)
  12. Babooshka (3:27)
avatar van reptile71
Heb ik hem weer op staan (de LP), erger ik me weer echt kapot aan Wuthering Heights dat echt compleet verneukt is in deze nieuwe uitvoering. Galmende zang op de achtergrond. Als je dan daarna het originele Cloudbusting hoort dan vraag je je echt af welke halve zool ze hier Wuthering Heights hebben laten verneuken. Wat een doodzonde zeg...

avatar van Kronos
Ik vind deze versie ook een miskleun. Maar Wuthering Heights heb ik ook op het originele album en al vaak genoeg gehoord. Gewoon het eerste nummertje weg zappen dus, of in jouw geval, de plaat wat verder opleggen.

avatar van paulmccuytney
Ik heb deze compilatie gedurende enkele jaren in mijn bezit gehad en vind hem best representatief. Al hoor ik idd liever de originele versie van Wuthering heights dan deze verkrachting.
Ook jammer dat een van haar allermooiste nummers er niet op staat, nl. het duet met Peter Gabriel "Don't give up". Maar is wel verklaarbaar, aangezien zowel deze compilatie als genoemde hit uit 1986 dateren. Staat wel op Peter Gabriel's album "So".
Kate Bush is door de jaren heen een van mijn favoriete zangeressen gebleven en als je deze verzamelaar beluistert terecht. Is ook een inspiratie geweest voor andere zangeressen, met name Tori Amos en in iets mindere mate Alanis Morissette.

avatar van dreamworks
Heerlijke verzamelaar.
Destijds gekocht samen met Images (verzamelalbum van Jean Michel Jarre).
OP een of andere manier vond ik hun wel bij elkaar passen.
Beide volop gebruik makend van de fairight,zwart haar,grensverleggend,dromerige muziek,nemen de tijd voor een nieuw album,rond dezelfde tijd begonnen met een knaller debut,beide rond 1985 een wereld plaat gemaakt Hounds of love en rendez vous.
Kortom gemaakt voor elkaar hahahaha

avatar van paulmccuytney
Ruim een jaar geleden heb ik op dit album gereageerd zonder het te beoordelen. Beetje slordig, McCuytney!! Hiermee dus even rechtgezet.

avatar van Pinsnider
Moet ineens aan een belegen grap denken:
Waarom gingen de Beatles nooit met z'n vieren klaverjassen?
Paul McKaartney...
Sorry, het is vrijdag en bijna vakantie...

avatar van teus
Wuthering Heights [New Vocal] (4:54)
Veel kritiek hier op deze versie ,termen als verkracht en verneukt vliegen je hier om de oren
Ik heb een andere mening..,klinkt helemaal niet verkeerd,FF wat anders.,het is gewoon we zijn het orgineel door en door gewend,
En wat geeft het om deze versie te hebben naast het orgineel op The Kick Inside...
Het is toch de stem van dezelfde Kaatje die haar eigen song bewerkt

avatar van Kronos
Ik vind deze versie ook prima om naast het origineel te hebben. Maar een verzamelaar wordt natuurlijk vaak gekocht als enige album van een artiest en dan lijkt het mij wel teleurstellend als de originele versie van haar bekendste nummer ontbreekt.

avatar van teus
Kronos schreef:

in dat geval, ja zeker mee eens
ik vergat te vermelden, ook wat mij betreft de originele versie gaat boven deze

avatar van rolandobabel
hoog tijd voor een nieuwe verzamelaar, waar dan ook bijvoorbeeld haar kerstliedje opstaat en a womans work en suspended in gaffa, ook al weet ik zeker dat sommigen dit zonder de tracklist te bekijken al geldklopperij zullen noemen........

avatar van gigage
rolandobabel schreef:

Kan het niet meer dan met je eens zijn. Zelfs de titel is ondertussen outdated. Ik heb Kate namelijk niet meer gevolgd na 1990 waar ze zelf ook wel de aanleiding toe gaf, maar een mooie dubbelaar met ook het duet met Gabriel zou aan mij ook wel besteed zijn. Ik had eigenlijk zoiets wel verwacht toen ze in een uurtje tienduizenden kaarten verkocht voor haar shows in Hammersmith. Komt daar eigenlijk nog iets van een DVD/Blu-ray/CD van uit?

avatar van Johanv4434
reptile71 schreef:
Ik stoor me er eigenlijk niet aan, maar ik heb nooit een andere versie gehoord. Toch maar even de originele versie opgezocht en die klinkt wel mooi.

avatar van Gerards Dream
Of dit album het hele verhaal over Kate Bush vertelt is zeer de vraag, want ze heeft meer noten op haar zing dan op dit schijfje te horen valt. Wel is leuk te horen wat het gouden keeltje van mevrouw Bush heeft voorgebracht daarom is dit album een prima kennismaking te noemen. De kleine vijftig minuten laat goed horen wat ze in huis heeft.