Kate Bush - The Whole Story (1986)

Label: EMI

1. Wuthering Heights [New Vocal] (4:54)
  2. Cloudbusting (5:08)
  3. The Man with the Child in His Eyes (2:38)
  4. Breathing (5:28)
  5. Wow (3:41)
  6. Hounds of Love (3:02)
  7. Running Up That Hill (5:00)
  8. Army Dreamers (3:12)
  9. Sat in Your Lap (3:29)
  10. Experiment IV (4:21)
  11. The Dreaming (4:10)
  12. Babooshka (3:27)
Het schijnt dat Kate Bush weer in de studio bezig is met nieuwe nummers.
Ben wel heel benieuwd wat dat dan gaat worden, want de albums die na deze verzamelaar verschenen waren toch van iets mindere kwaliteit.
Feit is wel dat Kate Bush een zeer bijzonder artiest is, waar we er niet genoeg van kunnen hebben.

Ed
gewoon lekker deze.
bijna al de hits,lekker om mee te zingen.
op het hele hoog na natuurlijk.

avatar van J.Bell
Heerlijk, en dan met name het nummer "Army dreamer" kan mij nog steeds raken. Laatst de clip gezien,

avatar van george clinton
Wat Kate deed was een klasse appart. Is ze trouwens niet al jaren de studio ingedoken? Net als Axl Rose?

zo'n nummertje als Wow zeg 't zelf al
als Wow en Breathing op The Kick Inside zouden staan, zou dat de ultieme Kate Bush zijn

alles daarna is gewoon minder, imo
(al is Hounds Of Love wel heel anders, natuurlijk en zeker een goed album)

Jessie
een hele goeie verzamelaar!

avatar van bonothecat
george clinton schreef:

Maar ze is er onlangs toch uitgekomen....en hoe!

Ben niet bepaald gek op verzamelaars maar deze mag er wezen...vind een compleet album van kate (op 'hounds of love' na) altijd een zware bevalling maar deze zit ik met groot plezier uit

~Jewel~
Dit is het tweede album van Kate Bush dat ik in mijn bezit heb. Geweldige excentrieke muziek, Kate heeft een mooie stem, en doet leuke dingen met instrumenten en effecten. Ik ga me zeker nog verder verdiepen in haar muziek!

Mijn favorieten: Wuthering Heights, Cloudbusting, The Man with the Child in His Eyes, Hounds of Love, Running Up That Hill, Army Dreamers

avatar van FunkStar
Goed overzicht! Maar toch mis ik nog een paar nummers!
Don't Give Up (met Peter Gabriel), Suspended In Gaffa, Hammer Horror, Them Heavy People...

Experiment IV was het enige nieuwe nummer van dit album, en ondanks dat die single niks gedaan heeft vond ik dat toch wel een van haar mooiere nummers. De clip er bij was ook zeer de moeite waard.

Feeder
Dit blijft voor mij 1 van de betere verzamelaars op deze aardbol.

Feeder
Wat is dit toch belachelijk mooie muziek

EVANSHEWSON
Feeder schreef:
Dit blijft voor mij 1 van de betere verzamelaars op deze aardbol.

Ik heb er een topic over geopend : beste verzamelaars (van één artiest dan)

Jawel, het is natuurlijk niet volledig, omdat het verhaal van Bush na deze compilatie gewoon verdergaat, met het schitterende Aerial album als laatste vruchtbare resultaat.

Ondertussen zou er best een dubbel-compilatiealbum mogen uitkomen van deze formidabele zangeres uit een zeer goed geboortejaar (1958...) enne :

avatar van Peter88
Goede verzamelaar één van de beste zangeres. Mooi overzicht van haar singles. Goede instapper voor als je nog niets van Kate Bush hebt. Tip: koop daarna wel de album The Kick Indide en Hound of Love. Zeker 2 aanraders.

avatar van rudiger
RUNNING UP THAT HILL; is dacht ik geschreven door niemand minder dan DAVID GILMOUR .
ik heb er een videoclip van waarin ze samen te zien zijn, met gilmour on gitaar.

avatar van fluidvirgo
Cloudbusting, zal die clip met Donald Sutherland nooit meer vergeten... Ook mijn favoriete song van deze verzamelaar, gevolgd door Hounds of Love, Running up that Hill en Breathing. Inderdaad een van de prettigste verzamelaars die ik ken!

****1/2

rudiger schreef:

Kate Bush heeft het zelf geschreven. Gilmour was wel heel erg betrokken bij het debuut The Kick Inside.

avatar van fluidvirgo
Dat klopt wel, denk ik. Hij had haar tenslotte ontdekt als ik me dat goed kan herinneren..

avatar van Ceasar
Ik vind het wel erg jammer dat ze niet de originele versie van Wuthering Heights erop gezet hebben.

Father McKenzie
Hele leuke verzamelplaat, maar er moest al lang een vervolg op gemaakt zijn, deze klassedame heeft materiaal genoeg voor een tweede best of, toch?

Drie albums die hier na kwamen en dan weer een best of???????

Father McKenzie
Gewoon van héél haar oeuvre een goede dubbelverzamelaar, meer in die zin bedoel ik eigenlijk...

avatar van TerryA
Father McKenzie schreef:

je hoeft volgens mij niet zo lang meer te wachten ... heb gehoord dat EMI zijn momenteel bezig om al hun best verkopende artiesten weer uit te brengen met greatest hits of Best of compilaties ... veel van de artiesten zijn er tegen maar EMI wil gewoon meer geld maken met "halve belofte" dat ze het eervol zullen doen, bla, bla, bla!

yep, and pigs can fly ...

avatar van musicfriek
Wel een mooie verzamelaar als je nog niet veel van haar hebt, maar de nummers komen beter tot hun recht op haar albums. Op de een of andere manier heb ik moeite met deze tracklist. Niet slecht hoor, integendeel, maar alles is zo uit haar context gehaald.

avatar van kaztor
deric raven schreef:

Idd. geweldige clip! (en tof nummer natuurlijk!)

Ik mis hierop een paar belangrijke nummertjes (Them Heavy People, Hammer Horror, Suspended In Gaffa en The Big Sky) maar het is en blijft een heerlijk beluisterbare cd van een zeer getalenteerd moppie!

Van mij hoeft een nieuwe verzamelaar niet zo.
Niets ten nadele van wat hierna verscheen, maar dan zal Experiment IV er wel weer afgelaten worden en dit is al erg lang een nagenoeg perfect staalkaartje van haar kunnen. Het is mooi zoals het is.

avatar van mathijs1982
Ik heb deze verzamelaar vooral voor Experiment IV wat ik echt een heel lekker nummer vind. Verder kan ik nou niet echt beamen dat dit zo'n super verzamelalbum is. Het is gewoon een hele logische. Ik bedoel al haar hitsingles staan er chronoligisch op, dat vind ik nou niet echt briljant. Ik zie dan liever een best of... Kate's beste werk staat hier niet op (nummers als Hello Earth, Watching you without me, The infant kiss, Blow away, There goes a tenner, etc...). Het is een leuke instapper, met een fijn extraatje (Experiment IV), meer niet.

avatar van Madjack71
Mooie verzamelaar, met stuk voor stuk sterke nummers van Kate Bush.
Een van mijn grote favorieten hiervan is Cloudbusting met die prachtige clip. Kate is voor mij zo'n artiest waarvan je jezelf tekort doet, door alleen maar deze verzamelaar in huis te halen.

avatar van Hans Brouwer
Madjack71 schreef:
Mooie verzamelaar, met stuk voor stuk sterke nummers van Kate Bush. Kate is voor mij zo'n artiest waarvan je jezelf tekort doet, door alleen maar deze verzamelaar in huis te halen.
Helemaal mee eens. Mocht U inderdaad alleen deze verzamelaar in huis hebben en U wilt meer Kate Bush: koop dan haar supergeweldige album "Aerial (2005)".

avatar van kaztor
Wil je iets van de periode hiervoor, ga dan voor The Dreaming.
100% pure, onversneden Kate Bush!