Sabaton - The Art of War (2008)

Alternatieve titel: The Art of War Re-Armed

Zweden
Label: Black Lodge

1. Sun Tzu Says (0:23)
  2. Ghost Division (3:51)
  3. The Art of War (5:08)
  4. 40:1 (4:10)
  5. Unbreakable (5:58)
  6. The Nature of Warfare (1:18)
  7. Cliffs of Gallipoli (5:51)
  8. Talvisota (3:32)
  9. Panzerkampf (5:15)
  10. Union (Slopes of St. Benedict) (4:05)
  11. The Price of a Mile (5:55)
  12. Firestorm (3:25)
  13. A Secret (0:37)
  14. Swedish Pagans * (4:13)
  15. Glorious Land * (3:19)
  16. The Art of War [Pre-production Demos] * (4:48)
  17. Swedish National Anthem [Live at Sweden Rock Festival] * (2:34)
Super-album, in mijn ogen een van de beste van 2008. De show dit weekend was in mijn ogen een van de beste metal-optredens die ik gezien heb

Empyrium
Veel jatwerk en de riff van Unbreakable klinkt mij zeer bekend in de oren, wie het weet mag het zeggen.

Degelijke Power Metal met een flinterdun verhaaltje.

avatar van vin13
Ik had me verheugd op een goede live show vandaag in Emlicheim.
Het viel helaas tegen, niet erg origineel en ook niet bepaald power, de zanger zingt in gebrekkig Engels. Het concept van deze plaat klinkt dan wel weer goed. Laten we het houden op een off-day.

avatar van rushanne
Vrijdag 7 november een geweldig concert van Sabaton gezien in De Kade in Zaandam. Vooral veel nummers van deze cd, in mijn ogen hun beste.

Prachtig album

ik zag Sabaton ondertussen al 3keer live
en in februari komt de 4de eraan.
Super zalig e groep,aanstekelijkr rifs
en schitterende sfeer

the art of war is hun beste album tot nog toe!!!

wome touch my metal machine!!!
Sabaton rules!!!

avatar van rushanne
Vanavond maar weer eens gaan zien in 013!!

avatar van horrorfreak7
Ze waren geweldig in 013, maar dat kan je ook verwachten met albums als deze.

Meeslepende nummers, een knallend begin, en natuurlijk het hoogte punt The Price Of a Mile.

avatar van horned_reaper
Het spijt me, maar ik kan echt NIETS vinden in 'The Pirce of a Mile'.
Terwijl ik normaal een groot fan ben van ballads.

Maar toch moet ik zeggen dat het een erg goede CD is, er zitten leuke stukken tussendoor, met goed verzonnen teksten.

Ghost Division en 40:1 blijven voor mij toch de hoogtepunten van dit album, daarna zakt het een beetje in.
Maar misschien moet ik het album nog vaker gaan luisteren.

In ieder geval een zeer goede 3,5* voor dit album.
Maar dat kan nog zeker gaan veranderen.

avatar van horned_reaper
Toch maar een halve bovenop Het album is toch wel erg lekker !

avatar van Metalhead99
Het klinkt vaak als meer van hetzelfde, maar dat is ook wat Sabaton liefhebbers willen!

avatar van notsub
Het spelplezier werkt erg aanstekelijk bij deze van Sabaton. De bombastische power metal klinkt overtuigend. De heren weten precies wat ze kunnen en doen dat gewoon goed. Cliffs of Gallipoli is Gutter Ballet op zijn Sabatons?

avatar van Spock2011
Ik vond hem altijd wat magertjes ten opzichte van de voorgangers. Het nummer Cliffs of Gallipoli is uiteraard het beste van de band, maar voor de rest is er weinig te beleven. Dat komt ook deels door de introductie van de nummers, dat haalt m.i. het tempo wat eruit. Nummers als 40:1 en Union zijn hartstikke goed, maar door de intro's minder goed te beluisteren.

avatar van Spock2011
Ik hoor zojuist hoe het nummer Cliffs of Gallipoli lijkt op Savatage's Gutter Ballet. Ik zet dat nummer net voor het eerst in een paar jaar weer eens op, maar die riff na het intro komt echt overeen met de riffs in Cliffs.

super album echt goed maar dan vooral 40:1 Ghost division en panzerkampf echt SUPER!

PriestMaiden
Mooie powermetal. Eerste die ik check van Sabaton.

vin13 schreef:
Ik had me verheugd op een goede live show vandaag in Emlicheim.

Dat de zanger in gebrekkig Engels zingt maakt het net zo cool. Hij doet dat ook voor express hoor

Schitterend album alweer